בגלל צבע עורם

עתירה נגד תלמודי תורה: מפלים ילדים אתיופים

משרד המשפטים הגיש היום עתירה כנגד תלמודי תורה בירושלים בטענה כי לא קיבלו ילדים ממוצא אתיופי רק בשל צבע עורם: "ריח רע של אפליה על בסיס גזע נודף ממנה" (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ארכיון. למצולם אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

משרד המשפטים הגיש עתירה מנהלית נגד ארבעה תלמודי תורה, עיריית ירושלים, ומשרד החינוך: ילדים מבני העדה האתיופית לא התקבלו בגלל צבע עורם.

הסיוע המשפטי במשרד המשפטים הגיש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה מינהלית ובקשה לצו ביניים נגד משרד החינוך, עיריית ירושלים וארבעה תלמודי תורה חרדיים, בטענה לאפליה ברישום תלמידים מהעדה האתיופית המקיימים אורח חיים חרדי, לתלמודי תורה חרדיים.

במשרד המשפטים ציינו כי העתירה הוגשה בשם שתי אימהות לילדים מהקהילה החרדית האתיופית בירושלים, שביקשו לרשום את ילדיהן לתלמודי תורה חרדיים הסמוכים למקום מגוריהם אך נתקלו בסירוב, זאת מבלי שבקשותיהן נבחנו לגופם של הילדים ומבלי שנציגי מוסדות החינוך כלל נפגשו עם הילדים.

בעתירה לבית המשפט נכתב: "סירוב המשיבים לקבל את ילדיהן של העותרות למסגרת החינוכית נעשה על רקע מוצאם – השתייכות לעדה האתיופית.. הסירוב מהווה אפליה פסולה, ההחלטה לדחות את מועמדות בניהן של העותרות, יהודים ממוצא אתיופי, (ניתנה) בניגוד לדין ולהנחיות ברורות של משרד החינוך.. המשיבים לא סיפקו ולו שביב של הסבר להחלטתם זו, שריח רע של אפליה על בסיס גזע נודף ממנה".

עוד נכתב בעתירה כי: "מצב זה הוא בלתי מתקבל על הדעת, עננת האפליה המרחפת מעל החלטותיהם של המשיבים דורשת התערבות מידית של משיבים 1-2 (עיריית ירושלים ומשרד החינוך), אך בפועל, אלה נמנעו מהפעלת סמכויותיהם לשם הבטחת מימוש עיקרון השוויון בקבלה למוסד חינוכי, ולא הסירו את החשש מקיומם של שיקולים מפלים במדיניות הקבלה למוסדות אלו".

לדברי העותרות, כאמור, הבסיס האמתי לדחיית הילדים הוא הפליה על רקע גזעי-עדתי. נכון להיום, מצוין בעתירה: "ילדי העותרות אינם רשומים למוסד חינוך לשנת תש"פ, ולהם ולמשפחותיהם נגרמו השפלה ופגיעה בכבודם כבני אדם שווי זכויות. בעתירה התבקש בית המשפט לשים קץ להפליה, ולהורות על רישום ילדיהן של העותרות לאחד מהמוסדות שמפעילים המשיבים".

עו"ד מירב שיבק, ממונה ארצית על התחום האזרחי בסיוע המשפטי: "לצערנו, זו לא הפעם הראשונה שבה הסיוע המשפטי נתקל בפניות בגין הפליה בכלל, ובגין הפליה נגד יוצאי אתיופיה בפרט, ולא רק בעת הזו.

"הסיוע המשפטי ימשיך לייצג בהליכים משפטיים שנועדו להילחם בתופעות פסולות של גזענות ואפליה בחברה הישראלית, ואנו קוראים לכל מי שנתקל בהפליה על רקע גזעני לא להסס ולפנות אלינו כדי למגר את התופעות הללו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר