כאות נקמה

קווי הנייעס באיום: נחסום את 'גולן טלקום'

לאור המכתב ש'כיכר השבת' חושף כי 'גולן טלקום' לחצו על משרד התקשורת לסגור את קווי הנייעס. המנהלים מאיימים: "נחסום את מנויי 'גולן' מלהתקשר אלינו, כבר מעכשיו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)

פרסום ראשון: מנהלי קווי המידע מאיימים כי ינתקו את כל מנויי 'גולן טלקום' מלהתקשר אליהם, וזו לאור טענתם כי 'גולן טלקום' עומדת מאחורי ההחלטה על הרפורמה בקווי המידע והנייעס.

ממסמך שהגיע לידי 'כיכר השבת' עולה כי לפני כשנה וחצי פנה נשיא גולן תקשורת, אורן מוסט למנכ"ל משרד התקשורת דאז, מימון שמילה, בדרישה להתערב בהסכמים בין מפעילים הקווים לחברות הסלולר ולמעשה למנוע את המשך פעילות קווי המידע בטענה שעלותם מכבידה על גולן טלקום.

במכתב נכתב: "כתוצאה ממדיניות הכל כלול של גולן טלקום בתמחור חבילותיה הסלולריות, יש צורך בהתערבות משרד התקשורת כדי להפסיק עיוות הפוגע קשות בה ופוגע בכושר התחרותיות שלה ובלקוחותיה... בקשתנו היא שמשרד התקשורת יקבע שספק תוכן חייב לאפשר קישור ישיר אליו מהמפעיל הסלולרי".

מהמכתב משמע כי כל קו מידע יצטרך לפתוח קו תקשורת פנימי בכל חברת סלולר, דבר שאינו כלכלי ולא נתמך טכנולוגית וארגונית, ולמעשה מהותו סגירת קווי המידע.

בנוסף, יצוין, כי כיום כבר לא קיימות חבילות הכל כלול וכל החבילות מוגבלות בכמות דקות והמנויים משלמים על כל חריגה ממנה.

כזכור, 'כיכר השבת' חשף לפני כחודש כי מפעילי הקווים התארגנו למאבק נגד כוונת משרד התקשורת לחסל את קווי התוכן הקהילתיים הזוכים לפופולריות רבה בציבור החרדי בעיקר למשתמשים שאינם מחוברים לרשת האינטרנט.

קווי המידע הטלפונים פעילים בשירות מאות אלפי משתמשים סלולריים, המחוברים למידע זמין ועדכני, ואף בקהילות השונות ובקרב חסידויות, ומספקים: אקטואליה וחדשות, מידע ועדכונים בנעשה יום יום במסגרות הקהילתיות השונות.

כאמור, כעת 'כיכר' מפרסם לראשונה, כי 'גולן טלקום' שוקלת ברצינות רבה חסימה של כל מנויי גולן מקווי המידע, כמובן שמשמעות המהלך היא שרבבות לקוחות החברה, לא יוכלו לחייג יותר ליעדים אלו.

גורם המקורב לאחד ממפעילי קווי המידע המובילים, מסביר ל'כיכר השבת': כי "במידה ויעתרו לבקשתה של גולן אנו נחסום את שירותי המידע שלנו בפני מנוי גולן, אם היא לא מעוניינת לספק את החיוג הזה ללקוחותיה, למה שאנחנו נספק?."

עוד מסרו גורמים הקשורים למפעילי קווי המידע הקולי כי "לא רק גולן יזמה את השימוע, אלא שותפים לכך עסקני ועדת הרבנים לענייני תקשורת אשר פעלו להטעות את משרד התקשורת שכביכול הציבור החרדי תומך בסגירת קווי המידע הקולי"

העיתונאי נתי טוקר חשף מוקדם יותר כי "משרד התקשורת פירסם במסגרת השימוע מספרי טלפון עבור אנשים המעוניינים להביע את עמדתם בנושא. מתברר שהוועדה חסמה בשבוע שעבר גם את מספר הטלפון של משרד התקשורת לשימוע על קווי התוכן. פנינו לתגובה, ולפתע הקו נפתח" כתב טוקר.

ל'כיכר השבת' נודע כי בעקבות חסימת הקו היום הגישו מנהלי קווי המידע דרישה לקיום מחדש של הליך השימוע עקב חסימת המספר.

המכתב של 'גולן' (באדיבות המצלם)

במכתב שהגיע לידי "כיכר השבת" ונשלח היום למשרד התקשורת על ידי עורכי הדין ישי שריד ונריה הרואה, המייצגים את מפעילי קווי מידע נטען: כי "חסימת מספר הטלפון של אגף הרישוי בזמנים הרלוונטיים לשימוע מהווה פגם יסודי בהליך השימוע שמצדיק קיומו מחדש, שכן היא מנעה מהנפגע ממנו לפנות למשרד התקשורת בעניין השימוע. לאור כל האמור במכתבנו זה, נבקשכם לקיים מחדש את הליך השימוע, תוך פרסום מחודש אודות השימוע בעיתונות החרדית, וקביעת לוחות זמנים חדשים ומספיקים לצורך כך, על מנת לאפשר לציבור החרדי להתייחס לשימוע."

מגורמים המתמצאים בנושא השימוע נמסר לכיכר השבת כי "ככל הנראה ועדת הרבנים חסמה את מספר הטלפון של אגף הפיקוח במשרד התקשורת בכוונה על מנת לשבש את האפשרות של הציבור החרדי להתנגד לשימוע, ולמסור למשרד התקשורת את התנגדותו לשימוע"

מגולן טלקום נמסר: "גולן אינה יוזמת רפורמות. רק משרד התקשורת יוזם רפורמות וכך גם הפעם. גולן משרתת נאמנה את לקוחותיה וזוכה לאהדה רבה וללקוחות רבים במגזר החרדי, הודות לחבילות הזולות במיוחד אשר אנו מציעים למגזר"

ממשרד התקשורת נמסר: "המשרד מפרסם שימועים באופן תדיר ובנוהל סדור, באתר המשרד, כאשר ההתייחסויות לשימועים מתקבלות באמצעות דואר אלקטרוני או בפקס ובכל מקרה בכתב. לאחר פניית הכתב למשרד, בוצעה בדיקה מטלפון 'כשר' למספר שפורסם בשימוע המדובר ונמצא כי אין חסימה על קו זה, שכאמור מלכתחילה אינו מיועד למסירת תגובות לשימועים, אלא לצורך בירורים בלבד. לשימוע זה התקבלו מספר התייחסויות אשר יילקחו בחשבון בבואו של הדרג המקצועי לקבל החלטה שטרם התקבלה בנושא".

מ'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' לא היה ניתן להשיג תגובה, במידה והתגובה תגיע, נפרסם אותה במלואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר