תיעוד שותת דם

מפגין מ'הפלג' הוכה בראשו כשמחה בקול על 'גזירת הגיוס'

חייל צה"ל הסתער על אחד מהחרדים המפגינים בקביעות מול בית הדין הצבאי ביפו, הניף אותו באוויר, הטיח אותו בקרקע וגרם לחבלה חמורה בראשו. "זה היה מפחיד מאוד", מתאר עד ראיה (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג בתמוז תשע"ט | 16.07.19
(צילום: 'יפו 48')

מזה מספר חודשים שצעירים חרדים, הנמנים על "הפלג הירושלמי", עורכים משמרת מחאה סמוך לשערי בית הדין הצבאי ביפו, בשל מעצרים מזדמנים של עריקים חרדים, אלא שהיום (שלישי) זה הסתיים אחרת.

מתברר, כי לפני שעות ספורות, במהלך המחאה המדוברת, צץ לפתע במקום חייל צה"ל, הסתער בפתאומיות על אחד מהמפגינים החרדים, היכה אותו באלימות וגרם לחבלה חמורה בראשו.

מפגין מקלל, מחוץ לבית הדין. ארכיון (צילום: צחי דבוש, הכתב הצבאי של גל"צ)

עד ראייה, שאינו חרדי, מתאר ל'כיכר השבת': "אני עובד באזור, וכבר רגיל לקבוצה הקטנה הזו של החרדים שמפגינה פה כמעט כל יום. תמיד זה עובר להם בשקט, מתפללים, מחזיקים שלטי מחאה וקוראים קריאות מחאה. לא יודע למה דווקא הפעם זה נגמר ברע".

"זה היה מפחיד להסתכל על זה", ממשיך עד הראיה ומספר. "החייל פשוט הניף את אחד המפגינים באוויר, הטיח אותו בעצמה בקרקע ומיד פרץ זרם דם מראשו של החרדי".

יצוין, כי נוכחים נוספים במקום יודעים לומר, כי התקרית אירעה ככל הנראה לאחר שהמפגינים הקיצונים השמיעו זעקות 'געוואלד' בקול רם, מה שיתכן והעלה את חמתו של הצעיר התוקף.

המפגין החרדי טופל בזירה בידי מתנדבים מכוחות ההצלה שהוזעקו למקום, נחבש בראשו ולאחר מכן הובהל להמשך קבלת טיפול רפואי.

חבריו אומרים ל'כיכר השבת': "אם מישהו חושב שאלימות אכזרית כזאת תעצור אותנו, ונפסיק למחות נגד 'גזירת הגיוס' - טעות בידו. נמשיך ללכת בדרך רבותינו, ללא פחד ומורא!".

מדובר צה"ל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה, המתייחסת להתנהגותו של המפגין שנפצע: "במהלך הפגנה בסמוך למתחם בית הדין, התפרץ מפגין אל שטח הבסיס הצבאי ללא אישור. גם לאחר שהורחק אל מחוץ לבסיס, הוא שב וניסה להפריע ליציאתו של רכב מן הבסיס והורחק בשנית".

בנוסף, לדברי גורמים בצבא, מתחקור ראשוני ומצפיה במצלמות האבטחה אין בסיס לטענות של "הנפה" או "הטחה בעוצמה" אל המדרכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר