הוברחו לארץ

עשרות זוחלים נדירים נתפסו בדירה קטנה בתל אביב

עשרות זוחלים ודו חיים נדירים שהוחזקו בניגוד לחוק, בדירה קטנה בלב תל אביב - לאחר שהוברחו לארץ, נתפסו במסגרת מבצע אכיפה משולב כחלק ממבצע של האינטרפול (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

עשרות זוחלים ודו חיים, חלקם נדירים ביותר ובעלי ערך כספי גבוה, שהוחזקו בניגוד לחוק לאחר שהוברחו לארץ תוך סכנה לבריאות הציבור והסביבה, נתפסו לאחרונה בדירה קטנה בלב תל אביב במסגרת מבצע אכיפה משולב של רשות הטבע והגנים - הגוף הממלכתי האמון על הגנת חיות הבר בישראל, ומג"ב, הזרוע המבצעית של משטרת ישראל המבצעת אכיפה משמעותית בתחום.

במסגרת המבצע, נתפס ועוכב לחקירה תושב תל אביב בשנות ה-30 לחייו, החשוד בהחזקה וסחר ללא היתר במינים האסורים בהחזקה פרטית. בביתו של החשוד נמצאו עשרות אקווריומים עתירי צמחייה מושקעת לצד מצעים לגידול תולעים וחרקים להאכלה של מאות זוחלים שונים.

(צילום: דוברות המשטרה)

בין הזוחלים והדו-חיים שנתפסו בביתו של החשוד: צב נשכן, מין מסוכן לאדם בעל פוטנציאל פלישה אקולוגית הרסנית לטבע בישראל, עם לסתות אימתניות ויכולות נשיכה מהחזקות בטבע, שעלולות אף לשבור ולכרות אצבעות אדם; צפרדעי חץ – מינים שמקורם בדרום אמריקה, ניזונות בטבע מנמלים רעילות ומפרישות מגופן רעל חזק ; מספר מינים של "לטאות עלה" – מינים מיוחדים בעלי מראה מוסווה של עלה יבש, אשר חיים במדגסקר וכלל הנראה הגיעו בהברחה מהטבע ועוד.

על פי ההערכות מדובר בחיות בר וערכי טבע מוגנים שערכם בשוק הסחר הלא חוקי בישראל מגיע למאות אלפי שקלים.

לדברי יתיר שמיר, מנהל האגף להגנת החי והצומח ברשות הטבע והגנים: "בצו החיפוש שנערך בביתו של החשוד, בהמשך לעבודה מודיעינית מקדימה בנושא בשיתוף מג"ב, נמצאו עשרות מינים של זוחלים ודו חיים, אשר לא נכנסו מעולם לישראל תחת יבוא חוקי, חלקם נדירים בארצות המקור שלהם.

(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

"חשוב להדגיש כי הבאת מינים כאלה לארץ מסכנת את הטבע פעמיים – פעם אחת שפוגעים ומוציאים מינים נדירים, חלקם בסכנת הכחדה, מארצות המקור ופעם שנייה שמביאים את המינים האלה לטבע המקומי בארץ, כאשר החשש הוא שמינים אלו יפגעו במיני בעלי החיים והצומח המקומיים, יתפסו את בתי הגידול שלהם ואף יהוו סכנה לאדם ולטבע בהתרבות והתפשטות לא מבוקרת והרסנית, הפצת מחלות, נזקים לחקלאות ועוד".

לדברי גורם במג"ב האמון על שיתוף הפעולה בין הארגונים: "בתקופה האחרונה, מאז נחתמה האמנה שחיזקה את שיתוף הפעולה בין מג"ב לרט"ג אנו עדים להצלחות מבצעיות רבות וחשובות. המערך המודיעיני שהוקם במג"ב לעיסוק בתחום יחד עם פריסת הכוחות הארצית של שוטרי החיל ופקחי הרשות הם אלו המאפשרים את הפעילות המבצעית הענפה שמביאה לחיזוק הביטחון של בעלי החיים בישראל ולשמירה על ערכי הטבע במדינה. המבצע במסגרתו נתפסו עשרות בעלי החיים בתל אביב זו נקודת ציון חשובה ומשמעותית אליה הגענו במסגרת מבצע בין לאומי והודות לשיתוף הפעולה בין ארגוני האכיפה בארץ ובעולם".

(צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

מבצע זה הינו חלק ממבצע בינלאומי של האינטרפול תחת השם "כדור הרעם" (Thunderball) שנערך במהלך חודש יוני 2019 (30-4 ביוני) נגד סחר והחזקה לא חוקיים של בעלי חיים בשיתוף למעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם ביניהן ישראל. במבצע לקחו חלק מספר רב של גורמי אכיפה ביניהם גופים ממלכתיים למען שמירת טבע כגון רשות הטבע והגנים, רשויות המכס והמיסים וגופי משטרה ביניהם כאמור גם רשות המיסים ומינהל המכס בישראל ומג"ב. מבצע זה שנערך מדי שנה נתן דגש השנה על נושא איתור שימוש במלכודות לולאה בציד לא חוקי.

באינטרפול מציינים כי המבצע המודיעיני רחב ההיקף נועד לזהות בין היתר את נתיבי הסחר הבינלאומיים ואת זירות הפעולה של הפשע המאורגן בתחום הסחר וההחזקה הלא חוקיים של חיות הבר, דבר שאיפשר לגורמי האכיפה השונים בכל העולם לעצור ולחקור למעלה מ-500 חשודים ולתפוס ולהחרים אלפי פרטים של בעלי חיים ומוצרים שמקורם מבעלי חיים.

(צילום: דוברות המשטרה)

בין בעלי החיים וחלקי בעלי החיים שנתפסו ברחבי העולם במהלך המבצע הבינלאומי: 23 קופים חיים, 30 מיני חתולים גדולים (נמרים וכו') וכמויות גדולות של חלקי בעלי חיים, 440 חתיכות של ניבי פילים ועוד 545 ק"ג של שנהב, חמש קרני קרנף, למעלה מ -4,300 ציפורים, כ-1,500 זוחלים חיים וכמעט 10,000 צבי יבשה ורכים. בתוך כך נתפסו כ-7,700 חלקי חיות בר מכל המינים וכמעט 10,000 בעלי חיים ימיים ופריטים, כגון אלמוגים, סוסוני ים דולפינים וכרישים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר