"גיור - כהלכה"

הצביעות נחשפת: כשאביגדור ליברמן התכופף לרב הראשי

ליברמן נזעק השבוע בעקבות דיווח כי סוכם שעבודות בשבת ייעשו בתיאום עם הרה"ר, והתריע מפני 'מדינת הלכה'; אלא שבדיקת 'כיכר' מעלה שהוא חתם בעבר על סיכום זהה - בתחום הגיור (אקטואלי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

פוליטיקאים לא תמיד אומרים את האמת, זאת כמובן בלשון המעטה, אך לעתים הדברים מובהקים, שחור על גבי לבן, בהסכמים חתומים - והצביעות זועקת מאליה. כך במקרה שלפנינו, שבמרכזו, איך לא: יו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן.

במערכת הבחירות הנוכחית, לכנסת ה-22, איווט וחבריו חוזרים ואומרים, ללא הפסקה, כי בכוונתם לעצור את 'מדינת ההלכה'. השבוע אף נזעק ליברמן בעקבות דיווח כי הליכוד סיכם עם החרדים שעבודות בשבת ייעשו רק בתיאום עם הרבנות הראשית.

עיקר תעמולת הבחירות שלו נסובה סביב ביטול המונופול שנמצא בידי הרבנות הראשית בתחום הגיור, כמו גם הפקעת מערך הגיור הצה"לי מאחריות הרבנות הצבאית.

אך מתברר, מבדיקת 'כיכר השבת', כי בשנים בהן כיהן ליברמן כשר בכיר בממשלה, הוא חתם על הסכם קואליציוני בו נקבע כי הסמכות בענייני גיור תישאר בידי הרבנות הראשית לישראל, וכי החוק בעניין ישונה כך שיופיעו בו המילים "לעסוק בענייני הגיור כהלכה".

מתוך ההסכם עם ישראל ביתנו (צילום מסך)

יתרה מכך: בהסכם שנחתם עם יהדות התורה, ללא שליברמן התנגד לכך, נכתב במפורש, כי בנושא הגיור - שכביכול קרוב כל כך לליבו - ינהגו במדינת ישראל כדעה ההלכתית המחמירה של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל - כפי שכתב אז הרב הראשי הגרש"מ עמאר במכתב שצורף כנספח להסכם הקואליציוני.

דעתו של הרב אלישיב היתה, כידוע וכמקובל, כי גיור תקף רק אחרי קבלת עול מצוות, אך הדבר לא הפריע כלל ל'ישראל ביתנו' בראשות ליברמן לחתום על הסכם קואליציוני זה.

כמו כן, איווט אף לא דרש שנציג מטעמו כחבר בפורום קואליציוני בענייני דת ומדינה - בשונה מהליכוד - ואפשר למפלגות החרדיות והדתיות להחליט בהם לבדן.

מדובר בהסכם לכינון הממשלה ה-32, בכנסת ה-18, שנערך ונחתם בשנת 2009. בהסכם בין סיעות הליכוד וישראל ביתנו נכתב, כי "בנושא הגיור הממשלה תפעל ביחד עם הרבנות הראשית לישראל להביא למספר שינויים במערך הגיור, תעודת גיור שניתנה על ידי בית דין מוסמך תשמש כראיה ליהדותו של נושא התעודה, לפני כל גורם שהוא לכל צורך ועניין".

מכתבו של הגרש"מ עמאר למרן הגרי"ש אלישיב, שצורף כנספח להסכם הקואליציוני

בהסכם עם יהדות התורה, שעבר בשקט ממד ישראל ביתנו, מופיעים הסעיפים הבאים: "לא תאושר חקיקה פרטית אשר יש בה משום שינוי בסטטוס קוו בנושא דת"; "הממשלה תפעל לאכיפה של החקיקה הקיימת בנושאים דתיים"; "הממשלה תפעל לכיבוד השבת ומועדי ישראל"; "תימנע פגיעה באורחות החיים של הציבור החרדי והדתי באזורי מגורים חרדים ודתיים מובהקים שבהם הציבור החרדי והדתי הם הרוב"; "המעמד הייחודי ותקצוב של החינוך החרדי ישמר. והממשלה תפעל להסדיר את מעמדו של החינוך חרדי על כל סוגיו"; "הממשלה תפעל לתקצוב האברכים ובני הישיבות עוד קודם לאישור התקציב".

והעיקר, כאמור: "נהלי הגיור ואישורי יהדות יתנהלו כמפורט במכתבו של הראשון לציון הגאון רבי שלמה עמאר; כל הגיורים שאושרו על ידי הרבנות הראשית לישראל יהיו כמפורט במכתבו של הראשל"צ, הרבנים והדיינים יאשרו גירות שנעשתה כדת וכהלכה אחר שיקבלו עליהם עול תורה ומצוות כהלכה - וכי זה מעכב גם בדיעבד.

סיכומו של דבר: ליברמן חתם על כל הסעיפים המוזכרים, לא דרש הפחתה בתקציבי החרדים, לא ביקש חברות בפורום שהוקם בנושא דת ומדינה ולא ביקש ווטו בנושא הגיור.

"לא למדינת הלכה" (מתוך קמפיין הבחירות של ליברמן)

מה השתנה במהלך העשור האחרון, שכעת ישראל ביתנו נלחמת בסמכויות הרבנות הראשית ומסיתה נגד החרדים? בעיקר דבר אחד: ההבנה שלמפלגתו של ליברמן אין תוחלת חיים פוליטית, מלבד ההליכה על הטיקט האנטי-חרדי.

מ'ישראל ביתנו' לא נמסרה תגובה לידיעה, במענה לפניית 'כיכר השבת'. אם זו תגיע, היא תתעדכן.

הגרי"ש אלישיב והגר"ש עמאר (צילום: שמואל דריי, באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר