צפו

מאות מחסידי גור גילו את בית העסקן ברלינר - ובאו להפגין

מחאת חסידי גור חוזרת, ברקע הניסיונות שהיו להגיע להסכם שישים קץ למתיחות בחסידות: מאות חסידים גילו לדבריהם את כתובתו החדשה בישראל, ובאו למחות. משטרה במקום (חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מאות מחסידי גור הגיעו להפגין בשעה האחרונה ברחוב אבינועם ילין בירושלים, לשם לטענתם העביר העסקן דוד מנדל ברלינר את דירתו השכורה.

עד כה התגורר ברלינר בדירה ברחוב ירמיהו, שהפך למוקד מחאה קבוע של חסידי גור נגדו, שחלקם אף גרמו לנזקים בבניין בו התגורר.

בימים אלו התברר לחסידים כי ברלינר החליף את מקום מגוריו, בשעות האחרונות הם גילו לדבריהם את הכתובת החדשה והגיעו למקום כדי להפגין, כשממול ניצבים כוחות גדולים של משטרה השומרים על הסדר.

מחאתם של חסידי גור, היא על פגיעתו - לטענתם - של ברלינר בכבודו של האדמו"ר, בכך שעתר לבית המשפט נגד החלטת גור להפקיע מידיו את שטח ה'קעמפ' בארה"ב

כזכור, לפני יומיים התקיימה חתונת בנו של העסקן, אליה אף הגיעו הגר"ש אלתר וסב הכלה סגן השר ליצמן. לקראת החתונה הודיע הרב יצחק ברוידא, ממקורבי האדמו"ר, לכלל חסידי גור: לא לקיים שום מחאה בזמן החתונה, בגלל איסור על פי התורה והחסידות להפריע לקיומה של חתונה יהודית.

כעת נראה שמחאת החסידים חוזרת, למרות טיוטות ההסכמים שכבר הועברו בימים האחרונים בין אנשי חסידות גור לעסקן ברלינר, על מנת להגיע לפתרון הסכסוך - שכזכור החל בעקבות מריבה מקומית בארה"ב, והתפתח למתיחות גדולה בתוך גור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר