קרבות פתח תקוה

גרינברג והמאבטחים סילקו את האברכים והחליפו מנעולים

אברכים שהתפללו הלילה בקראוון של בית הכנסת 'בני הישיבות', הופתעו לראות את ראש העיר פורץ פנימה עם מאבטחים ודורש מהם לצאת מהמקום. אנשי ראש העיר החליפו את המנעולים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רמי גרינברג (צילום: חיים טויטו)

פתח תקווה החרדית לא יודעת מנוח: סדרת חיכוכים בין המגזר החרדי-ליטאי, לראש העיר רמי גרינברג, הגיעו אמש (רביעי) לשיא חדש, כאשר נוצר עימות בין אברכים שרק ביקשו מקום לתפילה לרמי גרינברג ואנשיו שבאו לפנות בית כנסת של העירייה.

מדובר בקהילת בני הישיבות, המורכבת מעשרות בוגרי ישיבות ליטאיות, שהייתה ללא מקום תפילה מסודר. בשנה האחרונה, בפעילות נציגי 'יהדות התורה', התפללו בני הקהילה בשבתות בקראוון הממוקם במתחם ברחוב סלומון בעיר, שם התפללה גם קהילת חברון.

בחודשים האחרונים נבנה עבור קהילת חברון בית כנסת חדש, כחלק מהקצאה אותה קיבלו מהעירייה בכהונת ראש העיר הקודם איציק ברוורמן. עם מעברה הצפוי של קהילת חברון לבית הכנסת החדש, קהילת 'בני הישיבות' ביקשה מהעמותה המפעילה את המתחם וכן מהעמותה המחזיקה בבעלותה את הקראוון, אישור להשתמש בו בימות החול, לאחר פינויו מהפעילויות השונות הנערכות בו במהלך השבוע.

עמותת "קן" אשר בבעלותה הקראוון, אישרה לקהילת בני הישיבות להשתמש בו כבר בשנת 2018. אלא שרק השבוע, התפנה הקראוון גם מיתר הפעילויות הנעשות בו ובקהילת 'בני הישיבות' ביקשו לממש את האישור שקיבלו.

אמש (רביעי) הגיעו המתפללים מקהילת בני הישיבות להתפלל במקום תפילת מעריב, אך למרבה ההפתעה, בעת שהותם במקום פרצו למתחם ראש העיר רמי גרינברג עם מספר אנשי אבטחה והורו למתפללים לעזוב את הקרוואן.

האברכים נדהמו והסבירו לראש העיר כי הם מחזיקים בידיהם אישור שהות מהעמותה, אך ראש העיר נותר בשלו. בנוסף, אברכים שניסו לתעד - קיבלו אזהרות ואיומים מראש העיר.

אנשי ראש העיר החליפו את הצילינדרים והמנעולים כך שמתפללי בית הכנסת לא יוכלו להיכנס אל המקום.

עד ראיה לתקרית החמורה סיפר ל'כיכר השבת' כי במקום התחוללה מהומה גדולה. לדבריו, כל ניסיונות האברכים להסביר לראש העיר כי השתלטותו על המתחם נעשית שלא כחוק - עלו בתוהו.

גורם בעיריית פתח תקווה טוען בפני 'כיכר השבת' כי לא מדובר במבנה של עמותה פרטית, אלא בקראוון אותו שוכרת העירייה ומופעל על ידי היחידה לחינוך חרדי. עוד הוסיף הגורם כי בניגוד לנטען, גרינברג דיבר בצורה מכובדת ומתורבתת עם האברכים, ולא באלימות.

מעיריית פתח תקווה לא התקבלה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר