צפו בגלריה

כשהמלך מגיע לסולטן: ישי ריבו כבש את י-ם

מלך המוזיקה היהודית, הזמר והיוצר ישי ריבו, גדש אמש את בריכת הסולטן עם 6000 צופים שנהנו במשך שעתיים ועשרים ממיטב להיטיו של ריבו לצד אורחים מרתקים (מגזין מוזיקה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: גלעד תדהר)

לא כולם עדיין מכירים בעובדה הזו, אבל ישי ריבו הוא האמן היחיד במוזיקה היהודית שיכול לעשות סולד אאוט בקיסריה, בנייני האומה (ארבע פעמים) בריכת הסולטן ועוד עשרות הופעות קטנות יותר בתוך שנה בלבד. הוא תופעה של ממש ובהחלט האמן הדתי-חרדי הראשון שהפך למיינסטרים גם במוזיקה הישראלית הכללית.

אמש (חמישי) כבש ריבו את בריכת הסולטן בירושלים עם הופעת סולד אאוט וקהל מגוון במיוחד שגדש את 6000 המקומות של המקום ההיסטורי. במשך שעתיים ועשרים ביצע ריבו את מיטב להיטיו משלושת האלבומים, כולל שירים שמזמן לא הופיע איתם כשהקהל הנלהב שר איתו לאורך כל הערב.

מדובר בהופעה מושקעת במיוחד של ריבו עם רביעיית כלי מיתר על הבמה שהפעם גם נשמעו היטב והעשירו רבות את העיבודים לשיריו הנהדרים של ריבו. בנוסף, השתתפו שני זמרים אורחים מהשורה הראשונה, הזמר והיוצר עמיר בניון שביצע יחד עם ריבו שלושה משיריו הוא לצד ביצועים משותפים לשירים של ריבו. כשריבו מבצע שירים של בניון ניכר ללא מאמץ כי הוא מחובר במיוחד לשיריו של היוצר הייחודי הזה והשילוב בין ריבו לבניון היה מעניין ובהחלט יצר עניין רב בהופעה.

ריבו אירח בנוסף את הזמר אמיר דדון האיש שעומד מאחורי הלהיט "לבחור נכון". ריבו אחראי להחדרת השיר לציבור החרדי מאז המופע בקיסריה, שהביצוע האדיר ממנו הועלה לאחר מכן ליוטיוב והפך להצלחת ענק. השניים כמובן ביצעו יחד שוב את הלהיט כשדדון מבצע גם את שירו המצוין "אור גדול".

ריבו חותם את המופע עם שיר אהבת התורה שלו. צילום: שלומי פינטו

אין ספק שמדובר בקידוש השם של ממש, בו זמר עם כיפה וציצית הכותב ושר מילים שכולן קודש ברור וללא "תחפושות" והסתרות מכל סוג, עומד מול הקהל שחלק גדול ממנו חילוני שר את שיריו, מדבר דיבורים של אמונה וקרבה להשם (אולי קצת מדבר יותר מידי) מבלי להתנצל ומבלי לנסות להיות משהו אחר. התום והפשטות של ריבו כבשו את המאזינים והקהל הישראלי שצמא לקבל מסורת ומוזיקה איכותית מבלי לראות בהם דברים סותרים.

ריבו העניק לקהל שלו מופע מושקע ומגוון, כזה שגם כאלו שהיו בכמה הופעות שלו (או אפילו בהרבה כמוני) עדיין קיבלו דברים חדשים ומגוונים שיצרו עניין והפכו את המופע לכזה שמצדיק את הסולד אאוט שלו ואת ההייפ סביב מופעיו של הזמר המוכשר הזה.

בחודש אלול הקרוב צפוי ריבו לשחרר אלבום חדש, ממנו כבר יצא הלהיט "הלב שלי" שבוצע אף הוא במופע (שוב עם טעות ההיגוי המרגיזה "תופה של מרים" בפ' רפויה וחלומה במקום מודגשת ושרוקה). האלבום צפוי להיות ברובו ביצועים מחודשים לפיוטים מוכרים לצד מעט שירים חדשים, ונראה כי הקהל של ריבו שגדל מיום ליום, מחכה כבר לאלבום ולצליליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר