החסיד הגיש קוגל למפגינים

ברקע התנגדות ראש העיר: תולדות אהרן הגיעו לגור בחריש

שישים משפחות מחסידי תולדות אהרן הגיעו ביום שישי להתגורר בבניינים שהושכרו עבורם בחריש • השבת לא עברה בשקט: ראש העיר הודה כי פעל נגד בואם והתושבים ניסו לעורר פרובוקציה (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

למרות ההתנגדות הפומבית של ראש העיר יצחק קשת, וברקע ההפגנות שהתקיימו בחריש נגד בואם, הגיעו ביום שישי האחרון כשישים משפחות מחסידות תולדות אהרן להתגורר בעיר.

החסידים נכנסו לבניינים שהושכרו עבורם, ואחר החסידים מתאר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי התפילות וזמירות השבת, הופרעו על ידי ניסיונות לפרובוקציות מצד תושבים מקומיים.

מספר תושבים הגיעו למקום עם רכביהם והפעילו מוזיקה קולנית בניסיון לגרור תגובה - אך ללא הצלחה. החסידים נותרו רגועים והמשיכו בשירת זמירות השבת.

אחד מחסידי תולדות אהרן, אף יצא אל התושבים שהפגינו במקום, והגיש להם קוגל ושתייה, תוך שהוא מספר להם כי בקרוב יגיעו גם חסידי בעלזא וויז'ניץ להתגורר בעיר...

הפגנה נגד החסידים בחריש, אילוסטרציה (צילום: באדיבות המצלם)

עורך הדין נתן רוזנבלט, המסייע להתיישבות החרדית במקום, אומר ל'כיכר השבת' כי אם המצב הנוכחי יימשך, חריש תהפוך לעיר בה מתגוררים בשלווה ובהרמוניה חרדים וחילונים אלו לצד אלו, כמו בנוף הגליל ובעפולה, הערים הסמוכות.

הוא מציין כי כי כבר בשבועות הקרובים יבואו לחריש עוד משפחות מברסלב ירושלים, כאשר השאיפה היא שעד חגי תשרי, יתגוררו בעיר כמאה משפחות.

לסיום, קרא לכל מי שזכאי לדירות במחיר למשתכן, להירשם להגרלה המתקיימת כעת לדירות בעיר, כאשר ניתן לרכוש דירה בעיר המתפתחת בסכום של פחות מ-650,000 ש"ח.

"עצרתי ניסיונות רכישה קבוצתיים של זרמים בדלניים"

ראש העיר חריש, יצחק קשת, פרסם טור אישי באתר המקומי "חריש 24", בו התגאה בין היתר: "עצרתי לא אחת, ניסיונות רכישה קבוצתיים של זרמים בדלניים. אני פועל גם ישירות מול ג'יי הנדסה כדי למצוא פתרון ייחודי לפרוייקט המדובר".

קשת הוסיף, "במקביל, אני מנסה לקדם פתרונות דיור חילופיים לאוכלוסיות החרדים הבדלניות בערים אחרות וגייסתי לשם כך משרדי ממשלה שמוכנים לתמוך ולעזור".

"אני נמצא בקשר רציף עם מטה הפעולה האזרחי שקם מקרב תושבי חריש ואנו פועלים יחד כדי למנוע את הגעתן של הקבוצות הבדלניות. ראוי לציין, שגם הצהרתי לא אחת, מעל כל במה, על התנגדותי להגעתן של חסידויות אנטי ציוניות לעיר".

בהמשך קרא לתושבים להימנע משיח שלילי ברשתות החברתיות, שיח שמשפיע לרעה על המבקשים לבוא ולרכוש דירות בעיר, ולא להפקיר את השיח לגורמים קיצוניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר