'נווה תרצה'

השפלה בכלא: נשים חרדיות נאלצו להסיר את כיסוי הראש

נשים חרדיות, מיישוב בהרי יהודה, שנעצרו בחשד להתעללות בילדים, נכלאו בכלא 'נווה תרצה' ואולצו להסיר את כיסוי הראש: "אין דבר שמחריד יותר מפגיעה כה קשה בכבודה של אשה ובאמונתה" (ארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ' בתמוז תשע"ט | 23.07.19
שתי המטפלות החרדיות, בבית המשפט. (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

שתי מטפלות חרדיות המתגוררות בביתר עילית שנעצרו בכלא 'נווה תרצה', אולצו - לטענת פרקליטן - להסיר את כיסוי הראש שלהן וללבוש מכנסי טרנינג בניגוד לאמונה ולתפיסה החרדית שלהן.

לפני כשבוע נעצרו שתי מטפלות החשודות בהתעללות בפעוטות עד גיל שנה, בגן פרטי בהתנחלות תקוע שבגוש עציון.

עו"ד טלי גוטליב, המייצגת את אחת החשודות, אומרת בשיחה עם 'כיכר השבת': "המטפלות החרדיות אולצו להסיר את כיסוי הראש" וכן חלק מפרטי הלבוש שנשים חרדיות מקפידות עליהם.

"אני חילוניה גמורה" מדגישה העו"ד: "אבל אין דבר שמחריד אותי יותר מפגיעה כה קשה בכבודה של אשה או אדם ובזכותה לאמונתה. קלות מעצרם של אזרחים במדינה שלנו צריכה להדאיג כל אחד וכל אחת".

גוטליב מוסיפה ואומרת ל'כיכר השבת': "התיק הזה הדגים לי שוב את גועל שיטת משפטי השדה. את העובדה שנרמסה חירותה של מטפלת, אמא לילדים, שמעולם, אבל מעולם, לא פגעה במי מילדי המעון בו עבדה. אבל את מי זה באמת מעניין".

לדברי הפרקליטה: "המטפלות סיפרו לי בבכי על תחושת עלבון והשפלה שהן לא האמינו שתתרחש חרפה כזו במדינת ישראל. כשלעצמי נחרדתי כולי. במדינה מתוקנת שוחרת זכויות אדם אין לפגוע באמונתו של אדם".

כזכור, כל האירוע מתחיל לפני שלושה חודשים, עם תלונה של סייעת בגן על תקיפה של שני קטינים שנה קודם לכן. בשבוע שעבר נחקרו שתי חשודות ושוחררו, אך מאז הצטברו עדויות וראיות נוספות הקשורות את החשודות לביצוע מעשים. החשודות נחקרו, וחלקן אף הודו במיוחס להן ומסרו גרסה מפורטת לאירועים", הדגיש השוטר.

לפי נציג המשטרה, "אחת החשודות אמרה שהטיחה ילד, לא הניחה ילד. ולא פעם אחת. אלא כמה פעמים". מקורבים של אותה חשודה אמרו מנגד, כי היא לא מבינה טוב עברית.

מדוברות השב"ס נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "שירות בתי הסוהר מכבד את חופש הדת של כל הכלואים והכלואות ומאפשר פולחן דתי לכל מאמין באשר הוא. העצורות הוחזקו בנווה תרצה למשך 48 שעות ושוחררו בהחלטת בית משפט. הטענה לא מוכרת לנו והיא תיבדק".

עורכת הדין טלי גוטליב (באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר