לא שקט בספרא

ב'דגל התורה' זועמים על משה ליאון: ההסכם - לא מקויים

60 הימים בהם היה אמור לקום - אגף משאבי חינוך חרדי בעיריית ירושלים, עבור "דגל התורה" - לפי ההסכם עם ש"ס, חלפו זה מכבר - והאגף עדיין לא הוקם. כעת, בכירים ב'דגל' זועמים (חרדים בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ליאון וגפני. ארכיון (צילום: יעקב כהן)

פרסום ראשון: ההסכם שנחתם בין 'דגל התורה' לש"ס על תיק החינוך בעיריית ירושלים - עדיין לא מיושם, כך נודע ל"כיכר השבת". בסיעה הליטאית תמהים מדוע האגף החדש שהובטח להם כי יקום - בתוך 60 יום, עדיין לא יצא אל הדרך.

רק לפני כמה חודשים, התגייסו ב'דגל התורה' ובש"ס בירושלים, בכל הכח והמרץ, לטובת בחירתו של משה ליאון לראשות עיריית ירושלים, אך לאחר מכן, במהלך המשא ומתן הקואליציוני, התגלע ויכוח חריף שסוקר בהרחבה ב'כיכר השבת', בין ש"ס ל'דגל' - על תיק החינוך.

כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', הסיעות הגיעו להבנה כי התיק ינוהל במשותף. במסגרת זו, כחלק מההסכם הקואליציוני, נחתם כי יוקם אגף משאבי חינוך חרדי בעיריית ירושלים, שינוהל על ידי סגן ראש העיר ישראל קלרמן. לפי ההסכם הקואליציוני, אגף כזה יקום בתוך 60 יום מאז הקמת הקןאליציה החדשה.

האגף היה צפוי לקום כחלק מן הסכם בין ש"ס ל"דגל התורה' על חלוקת הפונקציות בחינוך החרדי לשני אגפים נפרדים, האחד בראשות ש"ס והשני בראשות 'דגל', וזאת על רקע הלחצים שהופעלו על יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שלא 'להפקיר' את נושא אפליית הבנות הספרדיות, ומנגד הרצון של 'דגל' להקים מוסדות חינוך בעיר עבור הציבור הליטאי.

אלא שלמרות הזמן הרב שחלף מאז כניסתו של משה ליאון לתפקידו, האגף כאמור - עדיין לא הוקם. בכיר בספרא אומר ל'כיכר השבת' כי במסגרת הקמת האגף אמורים להקצות סכום של מיליוני שקלים עבור בניית כיתות למגזר החרדי מתוך התקציב הכללי, אלא שבבסיס התקציב שעבר במועצת העיר, כלל לא הוכנס סעיף של אגף בינוי חרדי.

הבכיר בעירייה, מעלה טענה כי בשל ההסכם למנות מנהל אגף בינוי מתוך המגזר הספרדי, יש מי שמעכב את הקמת האגף החרדי.

תושבים בשכונות העיר ירושלים שסובלים ממוצקת מבנים טוענים ששום דבר לא השתנה מאז כניסת משה ליאון לתפקידו. "האם יש בוועדת הרבנים הסבורים שעדיף להשאיר את המצב הקיים ולא להקים אגף חדש בשליטת דגל?", שואל עסקן בכיר ב'דגל' הירושלמית.

בדיקת 'כיכר השבת' מגלה כי בסיכום מוקדם בין שני השושבינים הגדולים לבחירתו של ליאון, עלתה דרישה נחרצת בעיקר מצד הגאון רבי דוד כהן, חבר המועצת, להשיב את השליטה באגף חינוך חרדי ל'דגל התורה', כבעבר, וכך סוכם בין דגל לש"ס. בהמשך, השר דרעי התחרט בגלל לחצים מהשטח הש"סי, ובפגישה של הגר"ב סולובייצ'יק עם דרעי, נולד הפתרון לחלוקה והקמת אגף נוסף.

"יש הסכם מפורט בין ש"ס ל'דגל' על פונקציות וסמכויות", אומר עסקן בכיר ב'דגל התורה' ותוהה, "האם הכל הולך לטמיון? בגלל מה? ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן אמר 'בשביל מה ניצחנו בירושלים', הרגיעו אותו שיוקם אגף מיוחד, בפועל שום דבר לא קורה. מדובר על הפרת הסכם קואליציוני. לא לחינם ח"כ גפני תקף את אביב קינן. כי שום דבר לא משתנה, הסכם השכונות עם ברקת נחתם בדיעבד, מי חלם שהמצב ישאר על כנו כאשר יש לנו 6 נציגים משלנו?".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'כיכר השבת' כי "הקמת האגף המדובר נמצאת בתהליך מתקדם, על פי כל הסיכומים".

לאחר פרסום הכתבה ובעקבות תגובת עיריית ירושלים, אמרו בכירים ב'דגל' ל'כיכר' כי "שיתוף הפעולה עם ליאון חזק מתמיד. יש לנו אמון בראש עיריית י-ם ואנחנו בטוחים כי יעמוד בכל הבטחותיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר