אוי, זה מביך

פדיחה ללפיד: צייץ על אביו טומי - נתפס משקר ו'תיקן טעות'

יאיר לפיד צייץ בעקבות סיום כהונתה של אמי פלמור, וטען כי אביו מינה אותה, למרות שנכנסה לתפקיד לפני שטומי לפיד נהיה שר המשפטים • וגם: מי מכתיב לו את הציוצים? (פוליטי)

(צילום: Flash90)

מי מינה את אמי פלמור לראש מחלקת החנינות? יאיר לפיד, יו"ר 'יש עתיד', סיפר היום (שלישי) לעוקביו ברשת החברתית טוויטר, כי אביו, טומי לפיד, מינה אותה. אלא שבדיקה קלה העלתה כי הוא משקר.

מאז הודעת משרד המשפטים, מוקדם יותר היום, כי מנכ"לית המשרד, אמי פלמור, מסיימת את תפקידה לבקשת השר, אמיר אוחנה, פרצה סערה פוליטית.

ח"כ יאיר לפיד, פרסם בתגובה את הציוץ הבא: "כמה חודשים אחרי שמונה לשר המשפטים אבא שלי סיפר לי שהוא החליט למנות את איימי פלמור לראש מחלקת החנינות. "לא הכרתי אותה קודם," אמר, "אני לא יודע למי היא מצביעה, אבל היא חכמה, מוכשרת, מקצוענית, הגונה ולא-פוליטית." מאז אני עוקב אחריה. מעטים עובדי המדינה שמרשימים כמוה".

"היא התקדמה והפכה למנכ"לית המשרד. קודם תחת ציפי לבני, אחר כך איילת שקד. היא כנראה הדבר היחיד ששתי הנשים האלה הסכימו עליו אי פעם. עכשיו אמיר אוחנה החליט לפטר אותה, פיטורים לא חוקיים, באמצע ממשלת מעבר. למה? כדי לשים שם מישהו שימנה לביבי פרקליט מדינה חדש שיסגור לו את התיקים. חרפה".

סיפור נחמד, אבל לא נכון. אנליסט המידע נחמיה גרשוני-איילהו, צייץ בתגובה: "הכל טוב ויפה אבל אמי פלמור מונתה לעמוד בראש מחלקת החנינות בשנת 2000. בערך שלוש שנים לפני שטומי לפיד ז"ל מונה לתפקיד שר המשפטים".

בדיקה קלה בערכים השונים עליהם בויקפדיה, מעלה כמובן כי גרשוני צדק, ואין כל היתכנות לאמינות הסיפור של יאיר לפיד.

הציוץ הפך ויראלי ולפיד נאלץ להבהיר בציוץ נוסף: "מתקן טעות, אבא שלי לא מינה את אמי פלמור לראש מחלקת חנינות, אלא עבד מולה והעריך אותה מאוד. אוחנה לעומת זאת פיטר אותה כדי למנות לביבי פרקליט מדינה שיוציא אותו מהכלא".

אלא שלא מדובר בפדיחה היחידה של לפיד עם הסיפור הזה: תחילה, צייץ לפיד הסיפור עם המילה "ציוץ:" בתחילתו, מה שכמובן מעיד שהוא העתיק והדביק את הניסוח שקיבל מאחד מיועציו או מדוברו.

כעבור דקות ספורות, מחק לפיד את הציוץ ופרסם מחדש את הסיפור ללא המילה "ציוץ:".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר