קרבות בדרך לאיחוד

'הימין החדש' הציג דרישות; 'איחוד הימין': "עולם מדומיין"

'הימין החדש' בראשות איילת שקד, הציגו רשימת דרישות ל"גוש טכני" בימין, ובתגובה, 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי', יוצאים למתקפה חריפה: "יש עולם מדומיין ווירטואלי ויש מציאות" (חדשות, פוליטי)

סמוטריץ', פרץ ושקד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במפלגת 'הימין החדש', בראשות איילת שקד, הציגו הבוקר (רביעי) את רשימת הדרישות שלהם לאיחוד עם מפלגות הימין, כשהם מדגישים כי מדובר ב"גוש טכני" בלבד, ובתגובה, ב'איחוד הימין' תוקפים בחריפות וטוענים כי הם חיים בעולם מדומיין.

בהודעת הימין החדש, נאמר כי "לאור התדרוכים והספינים בימים האחרונים, נבקש להבהיר: ‫אנו מציעים לראשי איחוד מפלגות הימין - הרב פרץ, השר סמוטריץ ואיתמר בן גביר - להגיע לאחדות כגוש טכני על פי מתווה שמעניק יתרון דווקא להם".

ומה הם מציעים? דבר ראשון, "שיבוץ מועמדים ברשימה חצי-חצי (מודל המכונה "ריצ'רץ'"), כאשר העדיפות למיקומים האי-זוגיים תינתן דווקא לאיחוד מפלגות הימין, דבר המעניק להם יתרון במקרה של מספר מנדטים אי-זוגי. זאת, על אף שבכל הסקרים 'הימין החדש' גדולה משמעותית".

בנוסף, דורשים בימין החדש, כי "בראש הגוש הטכני יעמוד המועמד שיצליח להביא את מספר המנדטים הרב ביותר, וזאת איילת שקד. מדובר באינטרס משותף של שתי המפלגות כדי למקסם את כוחו של גוש הימין".

"הצעתנו יותר מהוגנת, ומעניקה יתרון משמעותי דווקא לאיחוד מפלגות הימין, מתוך רצון ברור שלנו לאחדות ולריצה בגוש אחד. מבחינתנו, ניתן להגיע לסיכום על כך עוד הערב", אומרים בימין החדש, "יחד עם זאת, אין לפרש את הרצון האמיתי שלנו לאחדות כנכונות לבטל את רצונו של ציבור רחב אשר מעוניין לראות בכנסת ייצוג ברור של מטרות וערכי 'הימין החדש'".

בסיום הודעתם, אמרו בימין החדש כי "אנו נחושים להגיע לסיכום הוגן ברוח ההצעה הנ"ל ולרוץ כגוש אחד. התעקשות של ראשי איחוד מפלגות הימין להוביל לכיוונים מופרכים לא תאפשר חיבור זה. אנו ‫ממתינים לתשובה חיובית".

בתגובה, במפלגות 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' יצאו במתקפה נגד 'הימין החדש' ומסרו כי "שוב חוזרים בימין החדש להסתמך על סקרים ועל לייקים כפי שעשו בעבר. אנו מזכירים שיש עולם מדומיין ווירטואלי ויש מציאות. במציאות יש לבית היהודי-איחוד לאומי 6 חברי כנסת מכהנים והימין החדש לא עברו את אחוז החסימה.

"אין הגיון להביא שמות אלמוניים שאף אחד לא מכיר לרשימה על חשבון ח"כים מכהנים ומוערכים שעושים עבודתם נאמנה כלפי ציבור בוחריהם. גם ברמז אי אפשר להעלות את האפשרות חסרת האחריות וההרפתקנית של ריצה בשני ראשים - היינו בסרט הזה ואסור לתת לאפשרות שתקום פה ממשלת שמאל".

לדבריהם, "יש כאן הנהגה משולשת של שלוש מפלגות. על בסיס ההצעה ההוגנת יותר של שליש שליש (ריץ' רץ' משולש) המייצגת נאמנה את שלושת המפלגות - למרות שבימין החדש רק בנט ושקד מביאים קולות. אפשר לסגור הסכם כבר בצהריים, אין צורך לחכות עד הערב".

בבית היהודי ובאיחוד הלאומי מוסיפים ותוקפים כי "על רקע טענתם של הימין החדש ולפיה רשימה בראשות שקד תביא 13 מנדטים לא ברורה התעקשותם לקבל את כל המקומות שלהם בקדמת הרשימה, על חשבון חברי הכנסת המכהנים. לאיחוד מפלגות הימין יש כבר היום 6 מנדטים. אם מצביעי הימין החדש יבואו לרשימה המשותפת היא תקבל למעלה מעשרה מנדטים ואז כולם יכנסו. אם זה לא יקרה סימן שמצביעי הימין החדש לא באו ואז אין להם להלין אלא על עצמם.

"יש לנו נכונות לאיחוד, וזהו זמן גורלי, אך לא ניתן שלא יהיה ייצוג ברור וערכי של הציונות הדתית בכנסת הבאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר