למרות הלחצים

אחרי כולם: 'תפרח' עדיין לא סגרה את הרישום

כחודש אחרי ששאר הישיבות סגרו את הרישום לשנה הבאה, 220 בחורים יגיעו מהערב עד ליום שישי למבחן בתפרח, ובמוצאי שבת יענו אם התקבלו לישיבה • כל הפרטים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי אביעזר פילץ, ראש הישיבה (צילום: פלאש 90)

הרישום בעולם הישיבות הליטאיות, הסתיים זה מכבר, מלבד בישיבה אחת: ישיבת תפרח. המבחנים לישיבה יחלו רק היום (רביעי) וימשכו עד ליום שישי בצהריים. הבחורים יקבלו תשובות רק במוצאי השבת.

בעוד אלפי בחורי שיעור ג' בישיבות הקטנות כבר יודעים לאן פניהם מועדים, יש 220 בחורים שנרשמו ל'תפרח' והם ייבחנו בימים הקרובים ברצף - עד השעות הקטנות של הלילה.

כפי המסתמן, מבין הנבחנים לישיבה רק 170 יתקבלו לישיבה, כאשר הבחורים שיקבלו תשובה שלילית יאלצו לבחור בישיבה ברמה בינונית שתסכים לקבל אותם.

יצוין, כי חלק מהבחורים כבר סגרו עם ישיבה שהייתה מדורגת אצלם במקום השני כי במידה והם לא יתקבלו ל'תפרח', הישיבה בעדיפות השנייה תקבל אותם על אתר.

בעבר,המבחנים היו מתקיימים במהלך השבת שבסוף עונת הרישום, וראש הישיבה הגאון הרב אביעזר פילץ, שהיה בוחן את התלמידים בשבת היה זוכר במוצאי שבת את השמות ואת רמת הידע של כל בחור ובחור.

בשנים האחרונות המבחנים מתקיימים בסוף השבוע, בימים רביעי, חמישי ושישי וכך ינהגו בישיבה גם השנה.

סדר הבחינות בישיבה הוא שבתחילה עוברים לראיון אצל המשגיח רבי דניאל ארנפרוינד לאחר מכן עוברים למבחן אצל הרב ברוך לוין מרבני הישיבה,

לאחר מכן התלמיד נדרש למסור חבורה אצל הגאון רבי מנחם בן מנחם ולאחר מכן אצל ראש הישיבה הגאון רבי אביעזר פילץ שם גם יושב הרב יעקב שיינברג מרבני הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר