המחירים יעלו?

החזירים מתים, וגורמים למחסור בבשר כשר

מגיפה הורגת את החזירים בסין, וגורמת למחסור במדינת הענק, שהחליטה להתמודד איתה על ידי רכישת בשר מאורוגוואי - מה שפוגע בשחיטת כמה מערכות כשרות (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
תבשיל עם בשר (צילום: שאטרסטוק)

מה הקשר בין מגיפה הפוגעת בחזירים האסורים באכילה לבין מכירי הבשר הכשר? מגיפת קדחת החזירים האפריקאית המשתוללת בסין, כילתה את מרבית אוכלוסיית החזירים במדינה.

המגיפה התפשטה גם אל דרום מזרח אסיה וחלקים מאירופה, ולפי הערכת מומחים, אוכלוסיית החזירים בסין נמצאת "בשפל היסטורי", והם יתאוששו מכך רק בעוד כשנתיים.

על מנת להתמודד עם המחסור הפתאומי שהביא לעלייה של כשמונים אחוז במחירים, החלו הסינים לרכוש בשר באורוגוואי, המדינה בה שוחטים חלק ממערכות כשרות המהדרין.

סין צורכת בסביבות 28% מהבשר העולמי, כך שבעקבות הגדלת משלוחי הבשר לסין, מחירי כל מוצרי הבשר צפויים לעלות משמעותית.

בכיר במערכת כשרות ישראלית מסביר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי מערכות הכשרות של הרב לנדא והרב רוזנבלט מבני ברק, ושל הרב רובין, צפויים להיקלע למחסור חמור בקרוב.

אנליסטים בבנק הולנדי צוטטו ב'כלכליסט' אומרים כי "השינוי חסר התקדים הזה במסחר ייצור קרוב לוודאי מחסור בשווקים שהספקים האלה לרוב משרתים, ויוביל לתנודתיות קצרת טווח בשוק שתגרום בסופו של דבר למחירים גבוהים יותר".

אך כאשר מדובר בשוק המהדרין, הדבר עשוי להוביל מעבר לעליית מחירים, גם למחסור של ממש בבד"צים השוחטים באורוגוואי.

עם זאת, לאלו שאינם מקפידים לאכול דווקא משתי כשרויות אלו, לא צפוי מחסור, אך ייתכן ותהיה עליית מחירים, בשל הקטנת ההיצע והגדלת הביקוש.

בד"ץ קהילות ובד"ץ העדה החרדית, שוחטים כיום בפולין, לשם עדיין לא הגיעו הסינים. "המחסור יורגש היטב וצפויה עליית מחירים ניכרת, אבל זה לא שלא יהיה בכלל בשר בשוק", אומר גורם המעורב בפרטים ל'כיכר השבת'.

לדבריו, "בד"ץ קהילות והעדה החרדית, לא יצליחו לכסות על המחסור הצפוי בשחיטות של הרב לנדא והרב רובין שמבצעים את שחיטות הבקר שלהם במדינות דרום אמריקה, אבל בכל זאת, הבשר לא ייעלם לחלוטין מהשוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר