דיין האמת

אבל בפתח תקווה: הרב שמואל אייזנבך זצ"ל

אבל ויגון עוטף את תושבי פתח תקווה החרדיים עם קבלת הבשורה המרה על פטירתו של האברך החשוב הרב שמואל אייזנבך זצ"ל, לאחר שהזדכך בייסורים, והוא בן 40 בלבד (דיין האמת)

הרב שמואל אייזנבך זצ"ל, לפני כשנה (באדיבות המצלם)

ברוך דיין האמת: תושבי פתח תקווה החרדיים עטופי אבל ויגון עם קבלת הבשורה הקשה על פטירתו של האברך החשוב הרב שמואל אייזנבך זצ"ל, מחשובי תלמידי החכמים בעיר, והוא בן 40 בלבד וזאת לאחר מחלה קשה ממנה סבל בשנה החולפת.

הרב אייזנבך למד בבחרותו בישיבת "עטרת ישראל" ולאחר שהשתדך עם משפחת תיק, מהמשפחות הוותיקות בעיר, קבע את מגוריו בפתח תקווה. מאז נישואיו ועד ימיו האחרונים ממש הרבה בעמל התורה בכולל לומז'א ונחשב לאחד מבני העלייה בכולל הוותיק.

בחג הפסח בשנה שעברה חלה הרב אייזנבך ולאחר סדרת בדיקות התגלה כי הוא סובל ממחלה קשה המקננת בגופו. הוא החל בסדרת טיפולים קשה, אותם צלח באמונה תמימה שסחפה את כל מכריו וידידיו.

אך למרות כל הטיפולים התברר כי המחלה ממשיכה ומתגברת ובימים האחרונים חלה הידרדרות במצבו כאשר בהוראת מרן הגר"ח קנייבסקי הוסיפו לו את השם "ראובן", במעמד מיוחד שנערך בבית החולים.

הרב שמואל אייזנבך זצ"ל בהכנסת ס"ת לביהמ"ד 'אבי עזרי', לפני כשנה

חברי קהילת 'אבי עזרי' הרבו בקבלות טובות ובתפילות לרפואתו השלימה ורק אתמול, עם היוודע דבר ההידרדרות החמורה במצבו, התכנסו מאות מתושבי פתח תקווה לעצרת תפילה וזעקה לרפואתו השלימה.

במרוצת החודשים האחרונים זכה לקשר מיוחד עם המשפיע החסידי רבי אלימלך בידרמן, שהתפעם מגדלותו התורנית ועמידתו האיתנה, באמונה תמימה וזכה, בייסורים המרים, וברגעי השיא של מעמד הדלקת המדורה בליל ל"ג בעומר במירון, קרא עם האלפים פרק תהילים מיוחד לרפואתו השלימה של הרב אייזנבך.

אך בשעה האחרונה הגיעה הבשורה המרה מבית החולים כי הרב שמואל אייזנבך זצ"ל, שהזדכך בייסורים קשים, השיב את נשמתו לבוראה, למגינת לב בני המשפחה, מכריו וידידיו הרבים.

אחד מידידיו הקרובים מספר ל'כיכר השבת' כי "שמוליק הוא דמות מיוחדת, אברך נקי כפיים, שיגע ועמל בתורה במסירות ובשמחה, איש ישר דרך שתמיד האיר פנים לכל אדם. הוא התמודד בגבורה עילאית עם המחלה הקשה, הטיפולים והייסורים, וחיזק את כל הסובבים אותו באמונה תמימה בבורא עולם. חבל על דאבדין, מי ייתן לנו תמורתו".

בפטירתו, הותיר אחריו את רעייתו שתחי', ארבעה יתומים, משפחה ענפה, חברים ומכרים רבים, המבכים את השבר הגדול בלכתו בטרם עת של אחד מיקירי החבורה.

מסע הלוויה יצא בשעה 16:00 מביתו ברחוב האורים בפתח תקווה ובשעה 18:15 בבית העלמין 'סגולה', שם ייטמן למנוחת עולמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר