האזינו • בלעדי

"רגשי נחיתות"; הראשון לציון במתקפה נגד ה'משתכנזים'

הגאון רבי יצחק יוסף במתקפה נגד בני התורה הספרדים ה'משתכנזים', מפאות ועד ציציות בחוץ: "למה הולכים 'משתכנזים'? זה רגשי נחיתות, כאילו אין לנו חכמים. אין לנו גדולי דור?" (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
(תמונה: מרים אלסטר ויונתן זינדל- פלאש 90)

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף יצא, במהלך שיעור שמסר בירושלים, במתקפה נגד בני התורה הספרדים ה'משתכנזים', מפאות ועד ציציות בחוץ: "למה הולכים 'משתכנזים'? זה רגשי נחיתות, כאילו אין לנו חכמים. אין לנו גדולי דור?".

בפתח דבריו התייחס לבעלי התשובה הנוהגים לגדל פאות וללבוש ציציות תכלת: "שואלים אותי בעלי תשובה האם להוציא ציציות, האם תכלת או לא? לגדל פאות מפוזרות כמו הרב ברלנד או לא לגדל פאות כאלו".

הרב סיפר מה הוא משיב לשואלים: "תעשו כמו גדולי הדור, אני אומר להם. הרב אלישיב, מרן, הרב אוירבך. הלכו עם ציציות תכלת? לא. כתוב במדרש שזה נגנז עד שיבוא המשיח, המשיח הגיע?

"התכלת נגנז, מה אתם הולכים עם תכלת, מה קרה? יש אחד עשה רק בשבת הולכים, מה השיגעונות האלו? גדולי הדור לא הולכים עם תכלת - אל תלכו עם תכלת".

"ציציות בחוץ?", הוסיף הרב הראשי: "אמרתי לו - לא. מה עשה מרן? מה עשה חכם בן ציון? חכם יהודה צדקה ע"ה? עם ציציות בחוץ? הלכו עם ציציות בפנים".

הרב יוסף הדגיש: "בחורי ישיבות עד החתונה - תעלים עין, שיוציאו בחוץ. זה כמו מדים של בחור ישיבה. כמו קצין בצבא, . שיעשו מה שהם רוצים.

"אבל אדם אחרי חתונה, או בעל בית? מה זה ציצות בחוץ? בשביל מה? בשביל מה הדברים האלו? תעשה כמו כל רבותנו".

באשר לגידול פאות סיפר הגר"י: "היו באים לחלאקה אצל חכם בן ציון אבא שאול. איפה היה גוזר? דווקא בפאות. אנחנו ספרדים - לא משאירים פאות. בן איש חי גידל פאות? כף החיים גידר פאות? מרן גידל פאות? תעשה כמו ספרדים.

"זה מן יוהרה כזו", תקף הגר"י יוסף: "מוציאים כל המנהגים של הספרדים ומשהו חדש רוצים לעשות. 'משתכנזים'. עם כל הכבוד לאשכנזים, הם יש להם את מנהגם. ראינו פעם אשכנזי עושה כמו המנהג שלנו? אולי אתם ראיתם, אני לא ראיתי.

"אנחנו הספרדים, למה הולכים 'משתכנזים'? זה רגשי נחיתות, כאילו אין לנו חכמים, אין לנו גדולי דור? יש לנו גדולי תורה, צריך ללכת כמו הגדולים שלנו!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר