העימות בערד

חציית קו: צלב קרס רוסס על השטיבל של גור בערד

לאחר שפינו את חסידי גור מהמקלט אותו הפכו לבית כנסת, הגיעו למקום מתפרעים שריססו צלבי קרס וכתובות נאצה ופיזרו תמונות תועבה • סוער בעיר: השטיבל יפונה? (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
גג בית הכנסת (צילום: באדיבות המצלם)

סערה בעיר ערד בשל ההחלטה לפנות שטיבל שהקימו חסידי גור במקלט. בליל שישי האחרון, התעוררו מהומות ובמוצאי השבת, ריססו מקומיים צלבי קרס ליד בית הכנסת.

מדובר ב'בית החסידים' (שטיבל) של גור, שהוקם בעבר באופן בלתי חוקי, לפי העירייה, והשבוע התנהלו דיונים משפטיים סביב חוקיות שהייתם של חסידי גור בו.

אלא שעיריית ערד, שמתחילה לא אהבה את רעיון הקמתו של בית הכנסת לפני שעבר את כל הליכי התכנון והבינוי - כפי שנקבע גם בבית המשפט - מתעקשת לדברי החסידים להרוס אותו, עוד הלילה.

בעקבות כך, נערכים במקום צעירים מחסידי גור במטרה למנוע את הרס בית הכנסת בו הם מתפללים. מנגד, גם כוחות המשטרה הגיעו למקום, כדי לשמור על הסדר.

אחד האברכים מספר ל'כיכר השבת': "בליל שישי האחרון הגיעו תושבים חילוניים לאזור הבית כנסת כדי לנסות לעודד את המשטרה לפנות את בית הכנסת למרות שזה לא מפריע להם".

"כנראה התסכול הוציא מהם את המיטב", ממשיך האברך לתאר: "במוצאי שבת עבר אחד מאנ"ש ליד בית הכנסת והבחין בפורעי חוק מקומיים שנמצאים עם ספריי צבע ומתיזים על מבנה בית הכנסת כתובות נאצה חמורות כולל צלבי קרס. האברך הזמין משטרה שהבטיחה לתפוס עוד היום את מי שאחראי על המעשה".

מנחם, חרדי תושב ערד אומר ל'כיכר השבת': "ראוי לציין לשבח את יעילות המשטרה, מיד כשקראו לה היא הגיעה ואף הבטיחה למצות את החוק בהקדם האפשרי".

אחד מחסידי גור בערד, ששוחח עם 'כיכר השבת', אומר בכאב: "אנחנו בהלם. לא מאמינים שיש כזה חוסר רגישות בעירייה. מה נהיה מאיתנו? אין לאנשים איפה להתפלל, מתפללים בסלונים של בתים ומה שחשוב להם זה שמירה על קוצו של יו"ד?".

מנגד, בכירים בעירייה מתארים אחרת את השתלשלות הדברים: "ביום חמישי פלשו חסידי גור, בניגוד לחוק, למקלט שהיה מיועד לשימוש מחלקת הרווחה. החוק קובע שעד 30 יום רשאי בעל נכס, כל נכס, לפנות את המקום בכוח סביר, ואם חולפים 30 יום הפינוי עובר למגרש המשפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר