באופן נדיר בערב שבת

מרנן ורבנן נקראו לחדרו של שה"ת להצלת ישיבת 'מאור התלמוד' רחובות

ביראה ובדאגה התכנסו מרנן ורבנן גדולי ישראל בביתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, ביום שישי בצהריים בפניה דמעליא שבתא, בכדי לזעוק מרה על מצבה הכלכלי הקשה של ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות (צדקה)

(צילום: דוד זר)

לצידו של מרן שר התורה התייצבו הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, ראש ישיבת פוניביז' מרן הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א, יחד עם ראש הישיבה הגאון ר' אברהם יצחק קוק שליט"א , מייסד הישיבה ורב העיר רחובות הגאון הגדול רבי שמחה הכהן קוק שליט"א, הגאון רבי אריה זליבנסקי שליטא והגאון רבי אריה קוק שליט"א מרבני הישיבה.

הישיבה ידועה כקרובה מאוד לליבו של מרן שר התורה, אביו מרן הסטייפלר זצוק"ל היה ממקימי הקהילה החרדית ברחובות ויחד עם מרן הרב שך זצוק"ל השקיעו רבות בהקמת הישיבה המעתירה שהשפיעה רבות בייסוד עולם התורה בארץ ישראל, ומרן עצמו ביקר בישיבה ואף חיזק את ידה במכתביו מעת לעת.

גדולי ישראל הביעו חשש לעתידה של הישיבה הקדושה, כשהמצב קשה מנשוא והגיעו מים עד נפש, אחרי שבמשך שנים רבות נשא בעול נשיא ומייסד הישיבה ורב העיר רחובות הגאון הגדול רבי שמחה הכהן קוק, יחד עם הרבנית זלבנסקי שמאז פטירת בעלה ראש הישיבה הגאון רבי חיים נפתלי הארץ, נצברו חובות רבים ותם כוח הסבל.

בהוראת מרן שר התורה הוכרע במהלך כינוס החירום הנדיר שהתקיים בערב שבת, כי יש לצאת למגבית חירום וקריאה וזעקה לכלל ישראל להצטרף ולשאת במעט בעול הישיבה הקדושה, שתזכה אותם במצוות החזקת תורה.

גדולי ישראל שהשתתפו בכינוס הביעו חיבה מרובה לישיבה ולפועלה וציינו את תרומתה של הרבנית זלבנסקי שבמשך שנים רבות נשאה בכוחותיה הדלים בעול הישיבה ויש לעם ישראל חובת הכרת הטוב לאלו שמסרו את נפשם בכדי להפריח את השממה.

בנוסף להיותה של הישיבה היכל תורה גדול המפיץ תורה ומגדלת אלפים של בני התורה המפארים את שולחן המזרח של עולם הישיבות, הישיבה מהווה גם מגדל-אור לעיר כולה שחוותה מהפך והפכה לעיר של תורה בה שוכנים עשרות מוסדות תורה וחינוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר