כפיה חילונית

התערבות? הנחיות חדשות על הדרת נשים במרחב הציבורי

פרסום ראשון: משרד ממשלתי רשמי מפרסם היום מכתב אל כל מי שכפוף אליו. במכתב הוא מתריע על הדרת הנשים, מפרט בהרחבה מהי הדרת נשים ומסביר על הסנקציות שינקטו על זה (אקטואלי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אישה חרדית. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

פרסום ראשון: במכתב ששולח היום (ראשון), משרד העבודה והרווחה, הוא נותן כללים ברורים וחמורים כנגד "הדרת נשים במרחב הציבורי" ומודיע כי מי שיעבור על הכללים כמוהו כעובר על החוק.

תחת הכותרת "רענון הנחיות למיגור תופעת הדרת נשים" משרד העבודה והרווחה פונה במכתב חריף לרשויות המקומיות בדרישה שלא לקיים שום כנס ציבורי ללא ייצוג לנשים, לא לערוך אירועים ציבוריים בהפרדה, ולא להציב שלטי הכוונה לנשים וגברים.

במכתב שהגיע לידי 'כיכר השבת', כותבים סמנכ"ל המשרד והממונה על שוויון מגדרי, כי "אין להציב שלטים, מחסומים או כל אמצעי אחר הנועד להכווין את הקהל לישיבה או השתתפות נפרדת באירוע ציבורי שהינו באחריות המשרד או במימון המשרד באופן ישיר או עקיף".

המכתב שנשלח (באדיבות המצלם)

עוד הם כותבים, כי "אין להתנות השתתפות נשים באירועים מסוג זה, הן כמשתתפות והן כדוברות, בדרישות צניעות הנוגעות בין היתר ללבוש. ולהבטיח ככל הניתן נשים כדוברות באירועים".

את המכתב הם מתחילים בכך "שבעקבות מקרים של הדרת נשים במרחב הציבורי שאירעו בתחומי האחריות של משרדי ממשלה אחרים ועל מנת למגר תופעות אלה, אנו מבקשים לרענן את ההנחיות בנושא".

"הדרת נשים מהמרחב הציבורי על כל נגזרותיה הינה אסורה, מנוגדת לחוק יסוד "כבוד האדם וחירותו" ולעיקרון השוויון. הדרת נשים מהווה הפרה של "חוק איסור הפליה במוצרים, שירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים" תשס"א- 2000 ומנוגדת להחלטות הממשלה בנושא".

במכתב הם מפרטים כי "האחריות לעמידה בהוראות החוזר ולהגנה על זכויות האדם, ובכלל זה זכותן של נשים להשתתפות מלאה ושוויונית במרחב הציבורי, מוטלת בראש ובראשונה על משרדי הממשלה. על כן עלינו להבטיח כי בכל פעילות, אירוע ממשלתי או ציבורי יתקיימו העקרונות המפורטים האמורים. יש להנחות את כל הגורמים שתחת אחריותכם או פיקוחכם לקיים עקרונות אלה במרחב הציבורי או באירועים ציבוריים".

אחד העסקנים המעורה בנושא אומר ל'כיכר השבת': "מדובר בהתערבות בוטה של גופים ממשלתיים באורח חייהם הפרטי של קרוב למיליון איש. אנחנו לא נשתוק על החדירה למרב שלנו ונעשה כל מאמץ לפעול לביטול הגזירות המשכימים עלינו מעת לעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר