"חלה התקדמות"

המו"מ בימין: אין הסכמות אך האווירה טובה

פגישת המו"מ בין 'הימין החדש' ו'הבית היהודי' הסתיימה הלילה ללא תוצאות, אך נמסר כי הפגישה היתה טובה. אמש נחשפו הקלטות של מיכל פרץ, אשתו של, על המו"מ (חדשות)

פרץ, בנט ושקד - לאחר הפגישה הלילה (צילום: באדיבות המצלם)

פגישת המשא ומתן בין 'הימין החדש' בראשות איילת שקד ובהשתתפות נפתלי בנט לבין 'הבית היהודי' בראשות הרב רפי פרץ, הסתיימה במהלך הלילה (שני) אך לא תוצאות.

לאחר הפגישה נמסר כי "הפגישה הייתה טובה וחלה התקדמות, אך טרם הושגה הסכמה סופית. הצוותים סיכמו להיפגש הבוקר להמשך המו"מ".

בתוך כך, אמש חשף הפרשן הפוליטי של חברת החדשות, עמית סגל, כי בניגוד להכחשות של פרץ ונתניהו בשבוע שעבר, עולה ששרה נתניהו ומיכל פרץ שוחחו גם שוחחו, ארוכות וממושכות, על הדרך שבה ירוץ הימין.

כלפי חוץ טענו בבית היהודי שהוויכוח הוא על הריצ'רץ' ברשימה, אבל בשיחות הסגורות מגלה מיכל פרץ שנתניהו ואשתו לחצו לא להתאחד עם שקד.

"נתניהו הבטיח שאם הוא (רפי) לא מוותר לאיילת, הוא יהיה שר החינוך", אמרה מיכל פרץ בשיחות סגורות שהוקלטו, "ואם יוותר, הוא לא יהיה. הסיבה היא ששרה אומרת שאיילת היא זו שתפרה את התיקים לנתניהו".

בשיחות היא מבהירה שאם שקד תסכים להיות מספר שתיים, היא תאפשר לדחוק חברים בבית היהודי במורד הרשימה.

בשיחה אחרת עם בכיר באיחוד הימין מנסה מיכל פרץ לשכנע אותו מדוע איחוד זה רע: "את הבית היהודי הוא (נתניהו) ייקח (לממשלה), את איילת הוא לא ייקח... זה בדיוק מה שהוא רוצה... הוא אמר לנו את זה בהרבה צורות".

ובשיחה אחרת היא מספרת מה אמר להם, לטענתה, נתניהו: "אם הוא הולך לאחדות עם גנץ אז הוא ייקח אותנו איתו. לכן חשוב מי יהיה הראשון. אני אומרת לך את זה בוודאות שכן. הוא יילך עם גנץ ואיתנו וזהו וככה הוא ירכיב ממשלה. ביבי רוצה אותנו מאוד, ביבי רוצה שהרב רפי יהיה שר החינוך. ביבי רוצה את זה".

במוצאי שבת, קרא פרץ להוציא את רעייתו מחוץ למשחק הפוליטי וטען כי אינה מעורבת, אך אמש לפני פרסום ההקלטות של רעייתו הוא הודיע כי הוא מוותר על המקום הראשון ברשימה מהאוחדת, לטובת איילת שקד.

מטעם הרב רפי פרץ נמסר בתגובה לחברת החדשות כי "לכל אחד בציונות הדתית יש דעה משלו. גם למיכל פרץ יש דעה משלה. הרב רפי מתייעץ עם מגוון אנשים בציונות הדתית, ולסוף מקבל את החלטותיו באופן עצמאי. הערב כולנו עסוקים באיחוד מפלגות הימין והקמת ממשלת ימין".

לפי הדיווח של מורן אזולאי הבוקר ב'ידיעות אחרונות', עדיין נותרו מחלוקות בין הצדדים מאחר ופרץ מתעקש שהמפלגה המאוחדת תדרוש תחילה את תיק החינוך - עבורו ולא את תיק המשפטים, למשל, עבור שקד. בנוסף, בימין החדש דורשים 4 מקומות בתשיעייה הראשונה ואילו 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' מעוניינים שהנציג הרביעי של 'הימין החדש' ימוקם במקום העשירי ולא במקום התשיעי.

בנוסף, הצדדים חלוקים בשאלה האם הם יבהירו מפורש שכוונתן להמליץ על בנימין נתניהו להרכבתה משמלה לאחר הבחירות, כשבימין החדש מבקשים להתנות זאת בכך שנתניהו חפנה תחילה לשותפות מימין כדי להרכיב את הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר