מחירים מרקיעי שחקים

מחירי הטיסות לאומן: "סוכנים חרדיים מונעים את ההוזלה"

מחירי הטיסות לאומן יקרים? ב'כלכליסט' דווח כי סוכני נסיעות חרדים הם אלו שמטרפדים את היוזמות של 'רשות שדות התעופה' להוזלת מחירי הכרטיסים ולפתרון רעש ההמראות בלילה (חדשות, חרדים)

טסים לאומן. ארכיון, אילוסטרציה (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

מחירי הטיסות לאומן מעסיקים אלפים מחסידי ברסלב וגם כאלה שאינם, הנוהגים לטוס לאומן לקראת ראש השנה כדי להשתתף בחוויה הרוחנית, שרבים חווים שם, לצד קברו של רבי נחמן מברסלב. מידי שנה מחירי הטיסות מעוררים דיון בשל מחירם שמאמיר ומכפיל את עצמו והופך את הטיסה הקרובה והזולה יחסית, ליקרה במיוחד.

על פי הדיווח של תומר הדר ב'כלכליסט', לפני כשבוע פרסם משרד התחבורה הודעה רשמית חריגה, לפיה רשות התעופה האזרחית פנתה אל מקבילתה באוקראינה בבקשה לקבל אישור זמני להגדלת מכסת הטיסות לאוקראינה לקראת ראש השנה.

המטרה, ציין משרד התחבורה בהודעתו, היא הפחתת עלויות כרטיסי הטיסה ל-20 אלף החסידים שצפויים לטוס מישראל לאומן בראש השנה.

על פי הדיווח ב'כלכליסט', למרות בקשתה של רת"א, נראה שעלויות הטיסה לא יופחתו. אחד המשתנים שמשפיעים על עלויות הכרטיס הוא מספר הטיסות היוצאות לאומן. לפי מנהל רת"א יואל פלדשו, שדה התעופה האוקראיני קייב עמוס ואין באפשרותם למצוא חלונות זמן לנחיתות נוספות – משמע לא ניתן יהיה להוציא טיסות נוספות מישראל ובכך להגדיל את ההיצע.

סיבה נוספת לטענת 'כלכליסט', היא דווקא סוכני הנסיעות החרדים עצמם, שאינם מעוניינים בהוזלת המחיר. לדבריהם, כלפי חוץ סוכני הנסיעות החרדים עושים מאמצים כבירים להפחית את עלויות הטיסה, אך בפועל, בעקבות מכתב שהגיע לידי "כלכליסט" ובו מנהל שדה התעופה רמון חנן מוסקוביץ' נרתם להציע פתרון, ומשיחות שניהל "כלכליסט" עם מקורבים למגזר החרדי, עולה שהסוכנים דווקא מסכלים את הניסיונות.

בעיה משמעותית אחרת היא סירובן של עיריות חולון וראשון לציון לאפשר ל"רכבת אווירית" של מטוסים לטוס מעל שטחן בלילה. מאז שנת 2015 רשות התעופה מאפשרת להפר באופן חד פעמי את עוצר הטיסות הלילי הנהוג בישראל על מנת לאפשר לחסידים להמריא ברגע האחרון וכמובן להוסיף טיסות נוספות עבור הנוסעים ולהגדיל את ההיצע.

עיריות ראשון לציון וחולון עתרו לבג"ץ כנגד ההמראות בערב ראש השנה בשעות הלילה, באופן שמייצר מטרדי רעש - דיון שטרם הוכרע. עורכי דינן של העיריות, עו"ד נרי ירקוני, עו"ד חן אמידור ועו"ד דניאל תמיר, מציגים בעתירתם שורת ניסיונות לכאורה מצד רשות שדות התעופה להשיג אישור זה באמצעות גימוד ממדי התופעה: דיווח על מספר קטן של טיסות מכפי שיוצאות בפועל.

עורכי הדין של העיריות הציעו פתרון: ניתוב תנועת הטסים לאומן אל שדה התעופה רמון, שהוקם בהשקעה של קרוב לשני מיליארד שקלים ונמצא כעת בתקופה שקטה במיוחד. התיירים עבורם נבנה השדה יגיעו רק בחודשי החורף, ועימם הטיסות הפנים ארציות. עורכי הדין של העיריות לא היו היחידים שחשבו על פתרון זה ומתברר שרשות שדות התעופה ניסתה לשווק את שדה התעופה רמון לקהל החרדי, ללא הצלחה. מתוכנו של דיוור לסוכני נסיעות חרדיים שהגיע לידי "כלכליסט" עולה הצעה מפורשת: "מובילים את המהפך להוזלת הטיסות - אומן ראש השנה, טיסות מוזלות לאומן דרך נמל רמון".

גם מכתבו מהשבוע שעבר של חנן מוסקוביץ', מנהל שדה התעופה רמון, מדגיש: "שדה התעופה רמון מתאים לפעילות הטיסה לאומן וביכולתנו לתת מענה הולם". עוד מונה מוסקוביץ' את יתרונות שדה התעופה הדרומי: שעות פעילות גמישות, חניה חינם, חנויות וצוות מיומן.

אלא שלטענת גורמים בתחום התעופה ל'כלכליסט', לסוכנים החרדים לא משתלם להוציא טיסות משדה רמון. הם קונים מראש טיסות שלמות במטוסים חכורים כדי להרוויח סכומי כסף גדולים ולחברות אלו לא משתלם להגיע לאילת מה שיפגע ברווחיהם של הסוכנים החרדים.

חובה לציין, כי הפתרון של שליחת הטסים לאומן לאילת הוא לא בהכרח רעיון מוצלח במיוחד, שכן הוא לא עונה לשאלה כיצד יגיעו הנוסעים לאילת? האם באמצעות טיסה נוספת? דבר שיגרום לבעיה חדשה וגם ייקר את המהלך. האם הכוונה שהנוסעים יסעו ברכבים שעות ארוכות עד אילת וממנה בחזרה לביתם? האם חסיד שמתגורר בצפת יצטרך לנסוע 5 שעות כל צד (לפחות) כדי לטוס לאומן?

ממשרד התחבורה נמסר: "רשות התעופה האזרחית מאשרת נחיתות בישראל בהתאם לבקשות של חברות התעופה. במידה שתתקבל בקשה לנחות בשדה התעופה רמון משרדנו יפעל לאישור הבקשה".

מרשות שדות התעופה נמסר: "נמל התעופה הבינלאומי רמון פתוח לכולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר