ימליצו על ביבי

הסיכום: הימין המאוחד בראשות שקד; 'עוצמה' בחוץ

רוב מפלגות הימין יתמודדו יחדיו בבחירות הקרובות, בראשות איילת שקד - שהרוויחה עוד מקומות לעמיתיה מ'הימין החדש' אך התחייבה להמליץ על ביבי לראשות הממשלה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
איילת שקד (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הושגו הבנות: השר הרב רפי פרץ והשר בצלאל סמוטריץ', ראשי איחוד מפלגות הימין, הגיעו להבנות עם ראשי מפלגת הימין החדש, איילת שקד ונפתלי בנט, על ריצה משותפת בבלוק טכני בבחירות הקרובות לכנסת.

הרשימה המשותפת תיקרא הימין המאוחד בראשות איילת שקד, שתוצב במקום הראשון ברשימה. אחריה יהיה השר רפי פרץ, אחריו השר בצלאל סמוטריץ' ובמקום הרביעי, נפתלי בנט.

בהמשך הרשימה: המקום החמישי והשישי לאיחוד הימין, השביעי לימין החדש, השמיני לאיחוד הימין, התשיעי לימין החדש ואת העשירייה הראשונה סוגרת נציגות של איחוד הימין.

על פי הסיכום ביניהם, הסיעה תנהל את המו"מ הקואליציוני מול ראש הממשלה נתניהו במשותף במטרה להביא להקמת ממשלת ימין בראשותו.

רפי פרץ, לאחר חתימת ההסכם (ללא קרדיט. תמונה: חיים גולדברג)

להבנה זו הגיעו הצדדים, לאחר שבימין החדש סירבו להתחייב מראש להמליץ רק על בנימין נתניהו לראשות הממשלה, בעוד רפי פרץ התעקש על כך.

עוד סיכמו כי שילוב אנשי עוצמה יהודית ושאר מפלגות הימין ברשימה ייעשה על בסיס שריונים במפלגת הליכוד, בהתאם לדרישת איתמר בן גביר ובהמשך לסיכום שהושג בבחירות האחרונות.

בתגובה לסיכום אמרה שקד: "בשורה נפלאה לגוש הימין. שבועות של מאמצים נשאו כעת פרי. איחדנו את מפלגות הימין לריצה משותפת כדי להבטיח שקולות יקרים לא ילכו אל הפח. בשבועות האחרונים פעלתי לכך מסביב לשעון יחד עם שותפיי לדרך. הצלחנו".

"כעת פניי לחיבורים נוספים. בכוונתי להמשיך במאמצים לאחד גם את עוצמה יהודית וזהות. כולנו צריכים להיות בסיעה אחת גדולה. נמצה את מאמצי האחדות עד הדקה האחרונה".

לאחר ההודעה כי יצרפו את עוצמה רק בכפוף לשריון בליכוד נמסר מהמפלגה: "הליכוד כבר מיצה את מכסת האיחודים שלו בחבירה עם כחלון. לא יהיו יותר שריונים בליכוד".

גורמים בליכוד הוסיפו, "זה איחוד פיקטיבי אם לא מכניסים לתוכו את כל המפלגות מימין. אם בכך נגמר המהלך, כשמנגד המפלגות הערביות מאוחדות, גוש הימין בסכנה וודאית לאיבוד השלטון. בנט, שקד וסמוטריץ' השאירו בכוונה בחוץ 5-6 מנדטים לגוש הימין - והם מסכנים במודע את המשך שלטון הימין. עדיין לא מאוחר מדיי לתקן את הטעות המסוכנת הזאת".

מעוצמה יהודית נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים התנהל משא ומתן בין פלגי הבית היהודי. הסכמה שניתן היה להגיע אליה תוך שעתיים לקחה שבועות ארוכים משיקולי אגו ומיקומים. גם בימים האחרונים שמענו על ויכוח עקרוני וחשוב: מי יוצב במקום התשיעי, ואנו "שמחים" ששני חלקי הבית היהודי הצליחו להגיע להסכמות כיסאולוגיות".

"עוצמה יהודית לא קשורה בשום דרך להסכמים אלו, ואין בין נציגי המפלגה כל הסכם עם הליכוד או הבית היהודי "המאוחד". הערב תאשר מזכירות המפלגה את הסכם העקרונות שסוכם עם מפלגת נעם, ואנו מציעים למי שמבקש שריון בליכוד - להצטרף לליכוד: הגיע הזמן שיפסיקו לנסות להשיג שריונים על הגב שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר