הסערה בפתח תקווה

גדולי ישראל נגד התערבות רמי גרינברג בקבלת תלמידות

בעקבות ניסיון של ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג להתערב בקבלת תלמידות לסמינר הרב הילדסהיימר בפתח תקווה, גדולי ישראל מחדשים את מכתבם נגד כל התערבות זרה (אקטואליה)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי עם הגר"ג אדלשטיין. ארכיון (באדיבות המצלם)

בעקבות הניסיון של ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג להתערב בקבלת תלמידות לסמינר הרב הילדסהיימר בפתח תקווה, גדולי ישראל מחדשים את מכתבם נגד כל התערבות זרה.

במכתב שכתבו מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל ויבדלחט"א מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, בשנת תשע"ו, הבהירו גדולי ישראל: "באנו בזאת לגלות את דעתנו מקדמת דנא, שהסמכות וההחלטה לקבלת תלמידות, הינן של מנהלי הסמינרים בלבד ואין לשום גורם חיצוני כגון משרד החינוך, עיריות, ראשי מועצות או כל גורם רשות כל שהוא להתערב בדבר, וכך הייתה דעתם של מרנן הרב שך והרב אלישיב זצוק"ל, שהתערבות של גורם חיצוני הוא חורבן החינוך".

בימים האחרונים, כזכור, נעשה ניסיון התערבות של ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג בקבלת תלמידות לסמינר, שלדעתו מתאימות אך לדעת הנהלת הסמינר אינן מתאימות, והמכתב ששיגר למשרד החינוך לפיו העירייה מבטלת את הסכמתה למתן היתר לתיכון בית יעקב לעשות שימוש במבנה המוסד, בשל אי קבלת תלמידות - ובכך למעשה פעלה העירייה לשלילת רישיון המוסד ונוצר חשש לסגירת הסמינר.

בעקבות כך, חידשו מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין את חתימתם על המכתב גד ניסיונות ההתערבות של גורמים זרים בקבל תלמידות, והוסיפו את המילים הבאות: "בעקבות ניסיונות שמתחדשים הדברים נכונים גם היום".

כמו כן הבוקר (שלישי) ביטאון דגל התורה 'יתד נאמן' יוצא במתקפה נגד ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג ונגד חברי סיעת ש"ס המקומית וכותב כי "מסע הנקמה של רמי גרינברג נמשך - והפעם בגיבוי חברי סיעת ש"ס העירונית, בצעד נקמני נוסף ישיבת מועצת העיר פתח תקווה בראשות רמי גרינברג אישרה החלטות נגד מוסדות המגזר החרדי".

כזכור, בשבוע שעבר עלה ראש העיר רמי גרינברג, יחד עם יו"ר ש"ס בפתח תקווה אוריאל בוסו, למעונו של נשיא המועצת, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן, ולאחר שהציגו בפניו כי ישנן בנות ספרדיות שלא התקבלו לסמינר אך ורק על רקע עדתי, בירך ראש הישיבה את גרינברג כי יצליח במאבקו שהבנות יתקבלו.

בסרטון שהפיץ ראש העיר גרינברג בשבוע שעבר הוא הביע הוקרה והערכה לסמינר "שעושה עבודה נפלאה", וסיפר כי הגיעו אליו מספר תלמידות שטענו שלא קיבלו אותן בגלל מניעים כאלה ואחרים, הוא ביקש מאנשי המקצוע לבדוק את הנושא וכן נפגש עם הרב הילדסהיימר כדי לבדוק כיצד אפשר לעזור לבנות.

גריבנרג טען כי התלמידות מתאימות לאורח החיים בסמינר ולאחר שנוכח שלא נעשית בדיקה אמיתית מצדו של הרב הילדסהיימר, הוא בדק כיצד אפשר לשבץ את הבנות הללו וכעת, בגיבוי רבנים ושותפיו לקואליציה מש"ס, הצליח להביא לרישומן של הבנות הללו שמתאימות, לדבריו, לסמינר "ככה שאין יותר בעיה".

גרינברג מוסיף ואומר כי לאור כך שהצליח להביא לרישומן של הבנות, הסמינר ימשיך לפעול ולעבוד וגם להבא יפעל בשקיפות ויקבל כל בת שמתאימה והעירייה תמשיך לתמוך במוסד ולסייע לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר