"מה חסר לנו?"

הגר"י יוסף נגד לימוד בסמינרים אשכנזים: 'אצלנו יש ישרות'

הראשל"צ יוצא נגד תופעת הבנות הספרדיות הלומדות בסמינרים אשכנזים וקורא לחזק את מוסדות הספרדים: "אצלנו יש ישרות, אין משחקים, אין פאות ואחר כך עושים כל מיני דברים אחרים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: אלי אטקין)

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף יוצא נגד תופעת הבנות הספרדיות הלומדות בסמינרים אשכנזים וקורא לחזק את מוסדות הספרדים: "אצלנו יש ישרות, אין משחקים, אין פאות ואחר עושים כל מיני דברים אחרים".

בשיעור שמסר בירושלים, התייחס הגר"י יוסף לפריחת עולם הישיבות הספרדי: "לא היו ישיבות לספרדים, כשאני למדתי בצעירותי בישיבות - היה 'פורת יוסף', היה עוד איזו ישיבה אחת של ספרדים-חסידים ודו"ק. לא היה ישיבות הרבה, מכמו היום, היום ב"ה כמה ישיבות יש".

בשלב הזה עבר הגר"י לדבר על הסמינרים וסיפר: "אני, היום אחה"צ, הייתי בסמינר של 'בית יעקב' של הספרדים. המנהלת אומרת לי 'בבקשה, הן רוצות כל הזמן לעבור לסמינר של אשכנזים, הרב יחזק אותן, מה חסר לנו אנחנו?".

"ואז דיברתי שם", הוסיף הרב הראשי: "היה שם ציבור גדול מאוד של בנות בסמינר. אמרתי להן: רבותיי, מה חסר לנו? אצלנו יש ישרות, אין משחקים, אין פאות ואחר כך עושים כל מיני דברים אחרים".

הרב פנה לציבור: "יש לנו אצלנו את האמיתיות, אצל הספרדים, 'ויגבה לבו בדרכי ה'', תמשיכו ללמוד פה, תמשיכו לחזק את המוסדות שלנו".

"כמה ישיבות של ספרדיות יש לנו היום, לפני חמישים שנה מישהו היה האמין שכך יהיה?", סיים הגר"י יוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר