בסוף יתאחדו?

ברגע האחרון: עימותים סוערים בין רשימות הימין

יממה לפני תום מועד הגשת הרשימות, עימותים בין אנשי עוצמה יהודית למפלגת הימין הגדולה. כרגע כל אחד מתבצר בעמדתו ולא מוכן להתפשר. האם נפתלי בנט הבעיה? (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראשי הימין המאוחד (צילום: דוברות)

רגע האמת: לאחר האיחוד בין 'איחוד הימין' ל'ימין החדש' לרשימת 'הימין המאוחד', ישנם מגעים לצירוף 'עוצמה יהודית' לאיחוד, ובכך להבטיח שקולות ימין לא ילכו לפח.

מחר (חמישי) יפוג תאריך הגשת הרשימות ועד לשעה 10 בלילה ניתן להגיש את הרשימות, ובינתיים, כל צד מכפיש את השני באי הרצון לאיחוד בימין.

לפי הדיווחים, הוצע לרשימת 'עוצמה יהודית' ברשימה המאוחדת את מקומות 8 ו 13, וכן התחייבות כתובה של מנהיגי הרשימה שיתפטרו מהכנסת במסגרת חוק נורווגי מוגדל, מה שיבטיח לנציגי 'עוצמה' שני נציגים בכנסת.

בבית היהודי והאיחוד הלאומי מתנים זאת בתמורה לשריון של ח"כ ברשימת הליכוד, אך בליכוד הבהירו כי מכסת השיריונים כבר מוצתה בחיבור בין הליכוד לבין "כולנו", ולא יהיו שריונים נוספים.

לפי הדיווח, ישנו גורם בכיר בליכוד שמתדרך, כי יש על השולחן הצעה שכל המפלגות כולל עוצמה יהודית מסכימים לכך חוץ מנפתלי בנט.

הסיבה שבנט לא מברך על ההצעה היא היא כי לפי ההסכם שנחתם רק ביום שני האחרון, נציגי הימין החדש מתן כהנא ורוני ססובר לא זזים ממקומם, גם במקרה של צירוף בן גביר, בנט מצידו מתעקש על המתווה הזה ולא מוכן לפשרות.

שתי המפלגות האחרות כועסים ובצדק הם רוצים שגם בנט ישלם על מחיר האיחוד, וכך כל אחד יזוז מקום למטה והמקומות לא יישמרו רק למפלגה אחת.

מנגד, אומרים בימין המאוחד: כי "מדובר בשקר מוחלט. העברנו הצעה משותפת של ארבעת המנהיגים על המקומות 8 ו-13, והסכמת ארבעת המנהיגים להתפטר במסגרת החוק הנורבגי. אנו ממתינים לתשובת בן גביר".

ברשימה המאוחדת החליטו לקרוא לבן גביר ב"קריאה אחרונה": "איתמר, אל תסגור את השער לאחדות. זו קריאה נוספת ואחרונה לעשות את הדבר הנכון", כתבו בפנייה.

"הצענו לך הצעה הוגנת ביותר שמבטיחה לך ייצוג של 2 חברים בכנסת הבאה. כעת נשארה רק 'שאלת הכבוד'. בשביל להגיע לאחדות ולשלב כוחות, צריך לעשות ויתורים. אין דרך אחרת".

"כל אחד מאיתנו התפשר" הם מסבירים בקריאה שלהם: "למען האחדות ולמען טובת מחנה הימין. זהו רגע גורלי לימין ולארץ ישראל. עם ישראל לא יסלח למי שפגע בארץ ישראל למען כבודו האישי".

ב'עוצמה יהודית' כועסים מאוד. המועמד מטעם התנועה איתמר בן גביר אמר: "עוד ספין עלוב מבית היוצר של הימין הלא מאוחד. עוצמה יהודית הציעה כבר פשרות מרחיקות לכת, אבל בבית היהודי מעדיפים את האגו על פני טובת ממשלת ימין".

בן גביר הוסיף בראיון לגל"צ כי: "אני לא אסתיר. נפתלי בנט לא רוצה את 'עוצמה יהודית'. אגב לא רק הוא, כי אם חברי בצלאל סמוטריץ' והרב רפי, שנהיו שרים בזכותנו היו רוצים להעביר את זה זה היה אפשרי אבל הם לא באמת רוצים".

בנצי גופשטיין חבר במלגה אמר על המתווה שמציעים ל'עוצמה יהודית' לפיו בן גביר יהיה מקום שמיני: "לא יהיה. ספין של בצלאל. מוכן לתרום לקרן החדשה 10,000 שח אם זה קורה. אתם יכולים לצלם מסך כזה דבר לא יקרה".

גם בבית היהודי האיחוד הלאומי לא מרוצים וטוענים: כי "הליכוד צריך לשאת בנטל המשא ומתן על ידי שריון של נציג מרשימתם בליכוד. נתניהו מסרב להתחייב למהלך כזה לפני שמתרחש האיחוד בפועל, בשעה שמפלגות השמאל עומדות עם קמפיין מוכן שיציג אותו כמי שמתחבר עם 'כהניסטים'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר