12 הצעדים - צמיחה עצמית

השיטה 'שפותחה' ע"י מכורים לטיפה המרה, גילתה את סודה של היהדות

תוכנית 12 הצעדים פותחה במקורה להוציא מכורים ממעגל ההתמכרות ע"י מודעות עצמית, והודאה בשורש הבעיה אך אפשר למצוא לה שורשים עמוקים ביהדות (חינוך, שיווקי)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מגוון תוכניות שנים עשר הצעדים (באנגלית: Twelve-step program) פותחו במקורם על ידי קבוצת מכורים לאלכוהול אנונימיים, והן אומצו עבור מגוון התנהגויות כפייתיות והתמכרויות והן מתנהלות בדרך דומה. כולן פועלות לפי שתים עשרה קווים מנחים מעין נורמות התנהגותיות המאפשרות את האנונימיות ואת התחזוקה השוטפת של המשתתפים בתהליך והמאוגדים בה כקבוצה.

מייסדי השיטה נזהרו מאוד להתרחק מכל דת מסודרת, מחשש להרחיק אלכוהוליסט שהיה יכול להרוויח מהשתתפות בטיפול. אך גם הם הבינו שרק דרך מהלך פעולה פיזי, רגשי ורוחני, בני אדם מסוגלים להחלים לכל חייהם ממחלת ההתמכרות הנוראית.

חשבון נפש הוא המפתח לצמיחה אישית על פי היהדות

כיהודים, זה בהחלט מתאים לנו. לא, כתחליף לשמירת המצוות שלנו. אלא ככלי לשפר את התנהגויותינו היהודיות ואת הקשר שלנו עם אלוקים.

היהדות כשלעצמה מכילה כלים לצמיחה ושיפור, אך אנשים מכורים יכולים בלי ספק להרוויח מתהליך שעוצב במיוחד ביחס לאתגר העצום, שבמשך זמן רב כל כך תעתע ברבים כל כך. המון יהודים שנכנסו לתהליך הריפוי במאבק מול אינספור סוגי התמכרות, מעידים גם על ההתחזקות הדתית, שבאה עם הסרת עננת ההתנהגות הכפייתית.

אם שיטת 12 הצעדים מעניינת אותכם ותרצו לשמוע אודותה עוד, השאירו פרטים בטופס המצורף:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר