בחירות 2019

הסתיימה הגשת הרשימות: אין איחוד בימין

בשעה 22:00 תם המועד להגשת רשימות המפלגות לכנסת: המגעים בין מפלגות הימין, שנמשכו עד השניה האחרונה, כשלו; 'עוצמה יהודית' הגישה רשימה עצמאית משלה (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר ערב מתוח במיוחד בימין, הגישו חברי 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר רשימה עצמאית לועדת הבחירות המרכזית, מבלי שהגיעו להסכמה עם אנשי איחוד מפלגות הימין בראשות איילת שקד.

"גם הפעם רצינו לעשות חיבור של שותפות", אמר בן גביר, "ביקשנו את המקום החמישי והשמיני. הסכמנו לרדת למקום 11. יש גורמים שמטעמי אגו פוצצו את זה, ואני מדבר על נפתלי בנט".

בן גביר הוסיף: "שמעתי שיש ברית אחים בין בנט לבין יאיר לפיד. אני מקווה שהוא לא יהיה חתום על הקמת ממשלת שמאל. לא מעניינת אותי כיסאולוגיה, אלא אידיאולוגיה".

לדבריו "יהיה בית יהודי מאוד קטן - ואנחנו נציל את גוש הימין. הם עושים ספינים: כל הזמן שומעים את בצלאל סמוטריץ' אומר 'קריאה של הרגע האחרון'. בחיים לא ראיתי מו"מ שבו אנחנו מוכנים לוותר על עוד מקום ועוד מקום, והם רק רוצים להציל את הג'ובים שלהם".

לאחר הגשת רשימת הליכוד, שלא הסכימה הפעם לשריין מקום עבור נציג מהימין המאוחד - וכך לאפשר את האיחוד בקצה הימני - אמר השר יריב לוין: "אי אפשר לנהוג פעם שניה בחוסר אחריות. בנט ושקד, שלא עברו את אחוז החסימה בפעם הקודמת, ובגללם אנחנו בבחירות, עושים אותו הדבר גם הפעם. הם קיבלו ארבעה מקומות בעשיריה של הימין המאוחד, והם היו חייבים לוותר על מקום אחד כדי להשיג אחדות. אנחנו נהגנו באחריות, וחבל מאוד שזה לא קורה כך בימין המאוחד. הציבור צריך להיזכר מה קרה בפעם הקודמת כאשר הוא הצביע ליברמן וקיבל בחירות חדשות, והצביע שקד ובנט שלא עברו את אחוז החסימה, וקיבל בחירות נוספות".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ הגיב אף הוא למהלך של 'עוצמה יהודית': "עוצמה עדיין חושבים לעשות דווקא, לא לקחת את ההצעה שלנו שמכניסה להם ח"כ וודאי לכנסת, ללכת להרפתקאה חסרת סיכוי שתשאיר אותם בחוץ ורק תזרוק קולות ימין לפח? והכל רק בגלל אגו? אם זה כך אז הם באמת לא בשלים ציבורית כדי להיכנס לכנסת. נקודה".

הכתב הפוליטי עמית סגל טען כי הליכוד היה אף מוכן לסייע למהלך, "הליכוד שקל אפשרות להעניק לימין המאוחד מפתח משופר של שלושה ח"כים תמורת החיבור לעצמה יהודית. אם יקבלו 10, יזכו לכוח כמו 13 מנדטים. אחה"צ חזרו השליחים עם תשובה שלילית, ואז אפסו הסיכויים לאיחוד", כתב סגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר