עַל זֶה הָיָה דָוֶה לִבֵּנוּ

חזקי הגיע לבית הכנסת באקראי וכיבה את האש: "נס גדול"

במטרה להניח שם עלוני שבת, הגיע חזקי פרקש לבית הכנסת הגדול בפתח תקווה, ראה את הלהבות ליד ארון הקודש והצליח לכבות אותם. בראיון ל'כיכר השבת', הוא משחזר עם הגבאי את שאירע (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חזקי פרקש, כתב קו עיתונות. ואיש הצלת החסד פ"ת)

זה קרה ביום שישי בבית הכנסת הגדול בעיר פתח תקווה. אלמוני הצית אש בסמוך לארון הקודש, בעזרת עלוני 'שיחת השבוע' של חב"ד. רק בנס, הצליחו לכבות את האש לפני שנגרם נזק גדול יותר.

חזקי פרקש, כתב ב'קו עיתונות' ואיש הצלת החסד פ"ת, הגיע לבית הכנסת כמידי יום שישי, כדי להניח שם חבילת עלוני שבת. בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא משחזר, כי עם כניסתו, החל להריח ריח של אש.

לדבריו, הוא חשב כי אולי חתכו שם ברזלים או משהו, שכן המקום נמצא כעת בשיפוצים. "פתאום אני קולט, שהמקום מלא עשן, והפרוכת בוערת".

"זה כבר התחיל להיאחז ברצפה", הוא משחזר את המראה הקשה שהתגלה לעיניו. "רצתי להביא מים, ותוך כדי שאני מנסה להתחיל לכבות, חייגתי אל מכבי האש והמשטרה. פרקש אף חייג אל הגבאי לעדכן אותו על השריפה.

הבוקר (ראשון), הוא העיד בתחנת המשטרה המקומית, וסיפר לשוטרים כי לפי איך שהיה נראה לו, המצית תלש את הפרוכת מארון הקודש לפני שהדליק את האש, והניח את העלונים אותם הצית ליד ארון הקודש.

גבאי בית הכנסת, יהודה פינס מספר ל'כיכר השבת' כיצד מיהר להגיע למקום מיד כאשר נודע לו על השריפה, וכיצד הוקל לו לראות כי ארון הקודש האטום, מנע מהלהבות לחדור פנימה וב"ה ספרי התורה נשארו שלמים.

גם פינס הגיע הבוקר למסור את עדותו במשטרה, להם סיפר כי במגירות בכניסה לבית הכנסת, הכל היה מבולגן וניכר כי המצית נגע שם בדברים, אך ככל שהוא שם לב - לא נגנב משם דבר.

הוא מספר ל'כיכר השבת' כי להם אין מצלמות בתוך בית הכנסת, אך ככל שידוע לו, כחלק מהחקירה, אספו השוטרים תיעודים ממצלמות אבטחה בסביבה.

לסיום הוא אומר כי מדובר ב"נס גדול", שכן הרצפה עשויה מעץ, ואם האש היה נתפס, האירוע היה יכול להיגמר אחרת לגמרי, בצורה גרועה משמעותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר