עימות סוער

המשטרה מונעת פינוי מבנה עליו השתלטו חסידי גור?

חסידי גור השתלטו על מבנים, ולטענת מנכ"ל עיריית ערד, המשטרה מונעת פינוי מהיר בנימוק של שמירה על הסטטוס קוו. הרב צבי ביאליסטובסקי: העירייה עוברת על החוק (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
החסידים והמשטרה מחוץ למבנה בעיר ערד (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בתקופה האחרונה, העיר ערד סוערת שוב בשל המאבק המתחדש בין חסידי גור לעירייה, כאשר לטענת האחרונים, חסידים משתלטים על מבני ציבור והפוכים אותם לבתי כנסת.

לטענת מנכ"ל העירייה, גרשון עמל, המשטרה מנעה מהם לפנות את החסידים מהמבנה בתוך שלושים יום, ובכך הובילה לדחיית הפינוי עד לקבלת הכרעה משפטית. את הדברים אמר בראיון לכאן רשת ב'.

הוא טוען כי באחד המקרים הגיע עם עובדי עירייה לפנות השתלטות מעין זו, אך השוטרים מנעו ממנו בטענה שהם שומרים על הסטטוס-קוו.

בראיון לכאן רשת ב' אמר עמל, כי "המשטרה יצרה מצג של רשע וטוב לו, צדיק ורע לו. כשהגעתי למקלט בלילה, ארבעה ימים אחרי הפלישה, בידיעה שזו פלישה טרייה, מי שעצר אותי הייתה ניידת".

הוא הוסיף כי "המשטרה גוננה בכל כוחה על מפירי החוק, התייצבה לימינם במקום לימין העירייה, הדואגת לכלל הציבור, וניסתה לסייע לפולשים לגזול את זכותם של תושבי רחוב עפרוני להשתמש במקלט הציבורי בעת חירום".

לדבריו, "יש צו של היועץ משפטי שקובע שזו פלישה טרייה - אני יכול לפנות. שבוע אחרי הפלישה, שופטת בית המשפט המחוזי קבעה כי הפלישה טרייה, וכשהפולשים ביקשו לעכב את הפינוי היא אמרה - לא".

הראיון הפך לסוער, כאשר העלו על הקו גם את הרב צבי ביאליסוטצקי, ראש ישיבת גור בערד, שטען מנגד כי "עיריית ערד נלחמת נגדנו בכל רחוב".

"יש פסק דין של בית המשפט המחוזי שצריך לתת לנו שני בתי כנסת - קיבלתי רק אחד. לציבור בשכונה הזו אין איפה להתפלל. יש 300 נפשות שצריכים להתפלל ולא מאפשרים לו. אין חוק שאוסר להתפלל".

הרב הוסיף: "העירייה עוברת על החוק - יש פסק דין כבר ארבע שנים. חמש שנים ניהלו נגדי משפט לפנות בית כנסת, בסופו של דבר בית המשפט מחק להם את התביעה וחייב אותם לשלם 49 אלף שקל הוצאות - אבל את זה הם מסתירים".

מנכ"ל העירייה הגיב לדבריו של הרב ואמר: "שום דבר לא נותן לגיטימציה להיכנס ולהשתלט על מבני ציבור. אין צו של בית משפט שהעירייה לא מבצעת".

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו מצרים על הצגת תמונה חלקית תוך עיוות המציאות ע״י גורמי העירייה. מיד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה ולאחר איסוף ממצאי חקירה שלא נמסרו בתחילה ע"י העירייה למשטרה פעלה משטרת ישראל להביא לפינוי הפולשים בעיתוי הנכון. הנושא אף נדון בימים האחרונים מספר ערכאות שיפוטיות, ורק אתמול הכריע בימ״ש העליון בנושא. למען הסר ספק, משטרת ישראל מסייעת לגורם האחראי על ביצוע הצו השיפוטי שהוא הרשות המקומית. מועד ביצוע ההחלטה נקבע בתיאום עם הרשות המקומית, זאת בתום הערכת מצב בה נבחנים מכלול שיקולים מקצועיים ומבצעיים שונים, כפי שנעשה במקרים רבים מסוג זה בעבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר