"הדלפה פלילית"

דיווח: "שלדון אדלסון זועם על בנימין נתניהו"

הדלפה מחדר החקירות טוענת כי המיליארדר האמריקאי זועם על נתניהו, זאת בשל הטענה כי האחרון קידם את 'חוק ישראל היום' בתמורה לסיקור חיובי ב'ידיעות'. נתניהו מכחיש (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: בן דורי / Flash90)

האם יש סכסוך בין איש העסקים היהודי אמריקני שלדון אדלסון, לראש ממשלה בנימין נתניהו? אדלסון נחשב לאחד האנשים המקורבים ביותר לנתניהו ועיתונו "ישראל היום" תומך בו במשך שנים ארוכות, אך כעת על פי הדיווח ב'חדשות 13', אדלסון זועם על נתניהו.

הסיבה לכך, טענות החוקרים בתיק 2000 בפני המיליארדר האמריקאי, כי נתניהו התכוון לצמצם את תפוצת עיתונו בתמורה לסיקור חיובי עליו ב'ידיעות אחרונות'. על פי ההדלפות מהחקירה, באוקטובר 2018, הגיע איל ההון להעיד בפעם האחרונה ויצא כשהוא כועס ופגוע. "לא אלך לפגוש את ביבי יותר לעולם בגלל מה שקראתי".

על פי הדיווח, בחקירה סיפר שלדון על הדמות הפוליטית המרכזית שנתניהו האשים ב'חוק ישראל היום' - איילת שקד. "הוא תמיד אמר שיש... ובגלל זה הוא רצה שאשנא את איילת שקד. הוא אמר שאני צריך לשנוא אותה, שהיא זו תומכת בהצעת החוק".

על פי ההדלפות מתיק החקירה, שלדון גם זעם על מעורבותה של שרה נתניהו ב'ישראל היום' ודרישתה להביא לפיטוריו של העורך דאז, עמוס רגב.

זו לא הפעם הראשונה שדווח על מתיחות בין שלדון לנתניהו, בשיחה עם כתב גל"צ מיכאל האוזר טוב, לפני כחצי שנה, אדלסון סרב פעמיים לאחל לנתניהו שיצא נקי מחקירותיו ואומר: "אני מאחל רק לשלום ושאני אוכל להגיד לאשתי מה לעשות", והוסיף "לא יודע אם נתניהו יצא מהחקירות נקי, לא יודע עליהן כלום".

מצבו הבריאותי של המיליארדר בן ה-85 נחשב לנואש בשל מחלת הסרטן ממנה הוא סובל בשנים האחרונות. בשבוע שעבר ביקר אדלסון בעיר התורה והחסידות בני ברק וערך ביקור מיוחד גם בישיבת פוניבז'.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסום: "עוד הדלפה פלילית, צהובה ורכילותית שרק ממחישה על מה בוזבזו רבע מיליארד שח מכספי משלם המיסים הישראלי. ראש הממשלה נתניהו הוא זה הוביל את ההתנגדות לחוק "ישראל היום", הצביע נגדו ואף פיזר את הכנסת וסיכן את עתידו הפוליטי כשמנע את העברת החוק. איזה עוד גיבוב של שטויות תפרסמו כדי להסיט את דעת הציבור מהשאלה המרכזית של הבחירות: מי יהיה ראש הממשלה - נתניהו או לפיד וגנץ?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר