קידוש השם

אלוף ישראל הצעיר ויתר על אליפות העולם בשל שמירת שבת

יאיר הופמן, נער דתי בן 14 הוא אלוף ישראל בשחמט דבר שהקנה לו כרטיס כניסה כמתחרה באליפות אירופה ואליפות העולם אך הוא בחר לוותר על כך בשל שמירת השבת (אנשים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
יאיר הופמן משחק (צילום: ארגון באמונה)

יאיר הופמן, חניך מועדון השחמט גני תקווה, הינו אלוף ישראל בשחמט עד גיל 14. שחמט ושמירת מצוות מנחים את יאיר תלמיד ישיבת צבי"ה בפ"ת במסלול חייו.

בין הישגיו של יאיר על הלוח המשובץ, ניתן למנות את העובדה שבשנה שעברה סיים בתיקו עם אלוף העולם לשעבר אנאנד ההודי ולפני 3 חודשים זכה באליפות ישראל.

יאיר נחשב כאחד מהכשרונות הגדולים של ישראל בענף השחמט על אף העובדה שמגבילה אותו, שאינו יכול לשחק בשבתות בהן נערכות אליפויות רבות וגם הוא מוגבל מבחינת אימוניו בשל אי היכולת להשתמש במחשב בשבת.

לאור זכייתו באליפות ישראל, ניתנה ליאיר האפשרות לטוס ולייצג את ישראל בחינם באליפות אירופה בסלובקיה או באליפות העולם בהודו. הבעיה שכל אחת מהאליפויות הללו כוללות 2 שבתות ויום צום (ט' באב באליפות אירופה ויום כיפור באליפות העולם) שבהם לא יכול יאיר להשתתף מבחינה הלכתית ומפסיד הפסדים טכניים.

נעשו מאמצים למען השתתפותו של יאיר ומציאת פיתרונות שונים כתיקו טכני בשל העובדה שעל רקע דתי אינו יכול לשחק, אולם ללא הועיל. בסופו של דבר, נאלץ יאיר באמצעות הוריו עם כל הצער לוותר על השתתפות באליפות אירופה ואליפות העולם שאליהן הוא שואף בכדי לייצג את ישראל בגאווה ולהצטיין ברמה הבינלאומית.

ויתור על רקע דתי של השתתפות באליפויות אלו מקביל לויתור של ספורטאי על השתתפות באולימפיאדה ותקרת הזכוכית שנוצרה כלפי ספורטאים דתיים הינה בעייתית ולא רק בענף השחמט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר