ומי שותק? בני גנץ

לפיד מחריף את ההסתה נגד חרדים; "שיא של אנטישמיות"

ההסתה הפרועה על הגב של החרדים - מתעצמת, בקרב בין לפיד וליברמן. בסרטון האחרון של לפיד - החרדים סוחטים כספים מנתניהו. ומי שותק? בני גנץ, שחולם להקים ממשלה עם החרדים (אקטואלי)

לפיד וגנץ (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

סרטון בחירות חדש, מבית 'כחול לבן', מפלגתם המשותפת של יאיר לפיד ובני גנץ, שהופץ אמש (ראשון) עולה דרגה בהסתה החמורה נגד הציבור החרדי, וזוכה לשתיקה מביכה מצדו של גנץ.

בסרטון, המדמה קבוצת וואטסאפ של ראש הממשלה בנימין נתניהו - "השותפים הטבעיים סופי", ובו התכתבות מבוימת של ראשי המפלגות המיועדים להיות השותפים בקואליציית נתניהו, מוצגים יו"ר ש"ס השר אריה דרעי וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן כמי שמבקשים לסחוט כספים.

בסרטון, נראה כאילו ביטן מבקש מהשותפים לחתום על התחייבות לתמוך בנתניהו. ודרעי, כביכול מגיב: "רוצים שאני אחתום? תביאו עוד טריליון שקל לישיבות!". ליצמן, מגיב אחריו, כביכול: "אני רוצה את כל הכסף שיש לישראל".

עיתונאים רבים ואנשי תקשורת התחלחלו מההסתה הפרועה של לפיד נגד מגזר שלם, בעוד אם הדברים היו נאמרים כלפי מיעוטים אחרים, כדוגמת הערבים או יוצאי אתיופיה, היתה קמה סערה אדירה.

(צילומסך מתוך הסרטון של 'כחול לבן')

זאת ועוד, יו"ר 'כחול לבן' ומועמד המפלגה לראשות הממשלה, בני גנץ, ממלא פיו מים ואינו מגנה או מתנער מההסתה החמורה של עמיתו להנהגת המפלגה.

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן הגיב ואמר כי "קמפיין השנאה וההסתה של יאיר לפיד מהווה שיא חדש של אנטישמיות. מדובר בחציית קו אדום המזכיר תקופות אפלות בהן הוצגו יהודים כרודפי בצע והואשמו בהשתלטות על הקופה הציבורית.

"לפיד שגדל כילד שמנת, המשיך לגרוף הון ציבורי כפרזנטור בבנק ושדרן באולפני חדשות, לא רעדו ידיו כשעשק את ילדי ישראל כשר אוצר כושל, עד שהצלחנו להיפטר ממנו אחרי שנתיים ובכך הצלנו את המשק מקריסה אפשרית.

"כשניערתי את בגדיי מעל דוכן הכנסת אחרי שלפיד נגע בי, היו שאמרו לי שזה מוגזם. היום כולם מבינים שלפיד נותר אותו לפיד שכל עיסוקו בהפצת רעל של שנאה ושיטנה בין האוכלוסיות והמגזרים.

"מר בני גנץ, כל עוד לא תתנער פומבית מקמפיין ההסתה הבוטה הזה, אתה שותף מלא ואחראי ישיר לפשע השנאה שמתבצע כלפי מגזר שלם בישראל, הנאבק על זכויותיו וצרכיו, ונאמן לערכיו ועקרונותיו".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שיתף בטוויטר צילום מסך מהסרטון וכתב: "אנטישמיות. אין מילה אחרת".

לפיד, הגיב למתקפות נגדו, בתגובה לפוסט שפרסמה שלהבת חסדיאל בנושא, בו כתבה: "‏העיד על עצמו שלא מבין כלום בכלכלה, היה פרזנטור של בנק תמורת כסף, פתח מפלגה בשאלה איפה הכסף, שיחק בכסף שלנו כשר אוצר כושל - והחרדים הם שרוצים רק כסף. בושה".

בתגובתו, כתב לפיד: "בואי נתפלל יחד שלעולם לא נהיה במצב שבו אנחנו מגיבים בזעם חורך לבדיחות. הסרטון הזה הוא בדיחה. מי שלא רואה מיד שהוא בדיחה, כנראה ממש רצה להיעלב. הבדיחה אפילו לא על חשבון העסקנים החרדים (שאני מקפיד להבדיל בינם לבין הציבור החרדי), או על חשבון סמוטריץ' הסרוג ואיילת השקד החילונית, שגם הם הוזכרו, אלא על חשבון ביבי והצהרת הנאמנות המשונה שלו".

לפיד, הוסיף וטען כי "איני משתמש בביטויים מעליבים, איני יורד לרמה האישית. אז למה תמיד צועקים נגדי 'שנאה! הסתה!?', מפני שזה הרבה יותר נוח מלקיים את הדיון המהותי. כשצועקים, לא צריך להקשיב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר