צפון קוריאה "עושה שרירים": 2 טילים שוגרו

שני טילים קצרי טווח נורו הלילה מצפון קוריאה לעבר שטחה הימי של יפן. הקוריאנים זועמים על התרגילים המשותפים של ארה"ב ודרום קוריאה וירי הטילים הוא כחלק מהמחאה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

שוב צפון קוריאה עושה ככל העולה על רוחה: הרמטכ"ל הדרום קוריאני דיווח הלילה (שלישי), כי שני טילים לא מזוהים נורו משטח צפון קוריאה לעבר הים שבין קוריאה ליפן וזו הפעם הרביעית בתוך שבועיים שנעשה שיגור טילים על ידי הצפון קוריאנים אם כי מדובר בטילים קצרי טווח שלא באמת איימו על שום מדינה.

הדיקטטור הצפון קוריאני, קים ג'ונג און, זועם על התרגילים הצבאיים המשותפים שעורכות ארה"ב ודרום קוריאה וטוען כי הם מכוונים כנגד ארצו והירי הוא כחלק מפעולות המחאה שהוא נוקט.

ממשרד הביטחון היפני נמסר, כי הטילים לא חדרו לשטחה של המדינה או לאזור הכלכלי שלה וכי המעשה אינו מהווה איום על בטחונה של יפן. גורם אמריקני בכיר מסר לתקשורת הבינלאומית, כי ארה"ב מפקחת על המצב בצפון קוריאה ומתייעצת בנושא זה עם בנות בריתה, דרום קוריאה ויפן.

כזכור, רק לפני כחודשיים פגש הנשיא טראמפ במפתיע שוב את הנשיא הצפון קוריאני בניסיון לקדם את השלום באזור ולהביא לפירוק הנשק הגרעיני בו מחזיקים הצפון קוריאנים, אך בינתיים ללא התקדמות ממשית בתהליך.

רק לפני כארבעה ימים שיגרה צפון קוריאה שני טילים קצרי טווח גם אז לכיוון שטחה הימי של יפן. גורמים צבאיים בדרום קוריאה מסרו כי הטילים הגיעו למרחק של כ-250 קילומטרים, ומסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יוהאפ" נמסר כי נורו טילים שונים מבעבר.

גם במקרה זה, ממשרד ההגנה של יפן נמסר כי אף טיל מהשיגור האחרון לא חדר לשטח המדינה או לאזור הכלכלי הבלעדי שלה, וכי הם לא היוו איום על בטחונה של יפן. טראמפ שבעבר קרא למנהיג הצפון קוריאני "איש הטילים הקטן" שמר על הלהבות נמוכות, הגיב לשיגור באדישות ואמר: "אין בעיה להמשיך במשא ומתן עם קים. מעולם לא דנו בטילים קצרי טווח".

יומיים קודם לכן שיגרה המדינה הצפונית המבודדת מספר טילים בליסטיים קצרי טווח, שיגור שהתרחש פחות משבוע לאחר שבוצע ירי נוסף של שני טילים.

כאמור, הצפון קוריאנים זועמים על התרגילים הצבאיים המשותפים של דרום קוריאה וארה"ב והירי נועד ליצור לחץ עליהן להפסיק לבצע תרגילים צבאיים משותפים. לפני כחודש ממשרד החוץ של קוריאה הצפונית נמסר כי המדינה שוקלת מחדש את ההתחייבויות להפסיק לבצע ניסויי נשק גרעיני וניסויי טילים בליסטיים בין יבשתיים, בשל התרגילים המשותפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר