'להאיר' - כתבת סיכום

בלי מצ'ינג: כך הצליחו לגייס 11 מיליון שקל להצלת 'מאור התלמוד'

בהתגייסות אלפי בוגרי ותלמידי ישיבת 'מאור התלמוד' גויסו 11,460,465 שקלים, מכ- 30 אלף תורמים, דרך 1,368 מתרימים • רה"י ביקש מהבחורים להאריך את 'הזמן' בעוד יומיים כהודאה על הצלחת המגבית שתציל את קיומה של הישיבה (צדקה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א באב תשע"ט | 12.08.19
(צילום: ללא)

יום ב שעה 12:20

התרגשות, סיפוק ורוממות רוח בקרב רבבות אלפי ישראל, תלמידי ובוגרי ישיבת 'מאור התלמוד' לדורותיה שבתום יומיים של מגבית 'להאיר מתוך חשכה' גיוסו למעלה מ-11 מיליון שקל להצלת ממלכת התורה, במשך היומיים האחרונים עמלו אלפי בוגרי ותלמידי הישיבה למען הצלת הישיבה נוכח המשבר הכלכלי הקיים בישיבה.

סך הכל מופיע באתר חברת קוזמאצ׳ כי התקבלו תרומות מ-30,126 תורמים, דרך 1,368 מתרימים, כאשר התרומות הגיעו מבוגרי, תלמידי הישבה וידידי הישיבה נדיבי עם שנרתמו לסייע ואף הסכימו במהלך ההתרמה להתחייב על סכומים נוספים במידה ויעברו את היעד, כפי שאכן קרה לבסוף.

לאחר ההגעה ליעד פרצו תלמידי הישיבה באמירת מזמור לתודה והודאה להשם יתברך, כשראש הישיבה שליט"א נושא דברי הודאה נרגשים קמיה שמיא ומבקש מהמוני הנוכחים להגביר חיילים לתורה בקבלת התורה מאהבה, כאשר עיני ישראל נשואות על הישיבה הקדושה ואל עמלה בתורה, וביקש מהבחורים להאריך את 'הזמן' בעוד יומיים וזה יהיה ההודאה הגדולה ביותר.

למחרת סיום המגבית, ביקרו ראשי המגבית במעונם של רבותינו גדולי ישראל שליט"א לעדכנם על הצלחת המגבית באופן מיוחד, עדות לישראל על אהבת התורה ויראתה ועשיית רצון חכמים, נתינת עוז למען אלוקים אמת וכבוד תורת אמת.

בישיבת 'מאור התלמוד' הודו לחברת הפרסום והאסטרטגיה 'שחור ולבן׳ שהתוותה ובנתה את הקו הפרסומי שליווה את הקמפיין והביאו את דבר המגבית לכל בית בישראל.

עוד הודו בישיבה לחברת קוזמאצ' ולאסטרטג המלווה בנימין אייזנשטארק שיישמו בקמפיין לראשונה שיטת הכפלה חדשה (תמריצים במהלך יום הקמפיין ולא הכפלה מלאה עם ההגעה ליעד) שהוכיחה את עצמה מעל ומעבר.

קיוי הס, שותף ואסטרטג ב'שחור ולבן' אמר בתום המגבית, "אנו מלאי הערכה והכרת הטוב לתלמידי ובוגרי הישיבה שנחלצו והוזילו מאונם והונם למען הצלת הישיבה". עוד מציין הס כי, "נערכנו לקמפיין הזה במשך שבועות ארוכים, כשמהרגע הראשון הבחנו בהתנהלות הרצינית וממוקדת המטרה של כל הגורמים שנטלו בו חלק".

יוסי פינקל מנכ"ל קוזמאצ' אמר כי "אנחנו מסכמים בסיפוק רב את המגבית ל'מאור התלמוד' שנערכה לראשונה ללא הכפלה מלאה, אלא בשיטה חדשה שפיתחנו שבה הובטחו מראש תמריצים בשם ׳מענקי הצלחה׳. קשה לתאר את החשמל שהיה באוויר ברגעי קבלת המענקים בסך מליון ש״ח כל אחד.

השיטה החדשה הוכיחה את עצמה, וחצינו את היעד בתוספת מיליון וחצי שקל. אי אפשר היה שלא להתרשם מההקפדה של הנהלת הישיבה על יושרה ואמת בכל שלב בגיוס הכסף".

פינקל ביקש להודות גם לקיווי הס ומשרד הפרסום והאסטרטגיה 'שחור ולבן' על עוד קמפיין מבריק ואפקטיבי שהניב תוצאה מרשימה בשטח.

יום ד שעה 22:50

שעתיים לסיום מגבית החירום להצלת ישיבת "מאור התלמוד" עולם התורה בארץ ישראל ובעולם כולו עוקבים בדאגה נוכח המצב הקשה בו נותרו רק עוד שעתיים לסיום המגבית והצג לא זז מספיק ועדין אין התקדמות משמעותית בתרומות, כאשר המגבית זוכה לגיבוי ומעורבות חסרת תקדים של גדולי ישראל שליט"א ונוכח יעדי הקמפיין להצלת הישיבה, דרוש מאמץ אדיר להגיע אל היעד. בהנהלת הישיבה הוחלט בעקבות המצב לאסוף את הציבור לאמירת פרקי תהילים למען הצלחת המערכה.

יום ד' שעה 22:00

4 שעות לסיום מגבית החירום להצלת ישיבת "מאור התלמוד" עולם התורה בארץ ישראל ובעולם כולו עוקבים בדאגה נוכח המצב הקשה בו נותרו רק עוד 4 שעות לסיום המגבית והצג לא זז מספיק ועדין אין התקדמות משמעותית בתרומות, כאשר המגבית זוכה לגיבוי ומעורבות חסרת תקדים של גדולי ישראל שליט"א ונוכח יעדי הקמפיין להצלת הישיבה, דרוש מאמץ אדיר להגיע אל היעד. בהנהלת הישיבה הוחלט בעקבות המצב לאסוף את הציבור לאמירת פרקי תהילים למען הצלחת המערכה.

יום ד' שעה 18:33

הגר"ש קוק "רואים עכשיו שהעיר היא לגמרי עיר אחרת" * צפו

נשיא. ישיבת 'מאור התלמוד' ורבה של רחובות, הגאון הגדול רבי שמחה הכהן קוק, בדברים מיוחדים בשעות האחרונות למגבית החירום למען הצלת הישיבה שהפריחה את השממה בעיר: "כל אדם שעוזר לקיים את הישיבה ולבנות אותה, זה דבר שיוצא מן הכלל. רואים עכשיו שהעיר היא לגמרי עיר אחרת, גדלים תלמידי חכמים. אני מאוד מבקש לבוא ולתת לישיבה במיוחד".

יום ד' שעה 15:33

עקב המצב הקשה: 9 שעות לסיום מגבית החירום ראש הישיבה הגאון רבי אברהם יצחק קוק ירד לחפ"ק וזעק עם ההמונים פרקי תהילים לישועת הישבה והצלתה

9 שעות לסיום מגבית הצלת ישיבת ,מאור התלמוד" ראש ישיבת "מאור התלמוד" הגאון רבי אברהם יצחק קוק שליט"א הפסיק את לימודו והגיע במיוחד לחפ"ק והורה לקרוא לבקש רחמי שמים למען הצלחת המערכה הגדולה ומבקש מכל תלמידיו לזעוק איתו פרקי תהילים.

ראש ישיבת "מאור התלמוד" הגאון ר' אברם יצחק קוק הפסיק את לימודו והגיע במיוחד לחפ"ק מגבית "להאיר מתוך חשכה", צפה בנתוני התרומות ונדהם מהקצב האיטי ותמונת המצב. ההגעה לשעות אחרונות של הקמפיין, יוצרת לחץ על הפעילים בחמ"ל וראש הישיבה זעק לבקש ולהתפלל לרחמי שמיים שהקמפיין יצליח.

כנסו לדף המגבית>>

יום ד' שעה 13:03

הבוקר הפתיע הגאון הגדול רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה את מקורבו הרב אבינועם עידן וביקש ממנו למסור עכשיו תרומה על סך 1,000 שקלים לישיבה הליטאית, לאחר מס' דקות הסביר הגאון הגדול רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה למקורבו שהוא רואה זכות גדולה לתרום דווקא לישיבת "מאור התלמוד" אשר נמצאת במשבר כלכלי מאוד קשה ונלחמת בימים אלה על המשך קיומה.

במכתב למקורבו הרב אבינועם עידן הוא כותב הגאון הגדול רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי התורה , "נא להעביר תרומה אישית ממני בסך אלף ש"ח לישיבת 'מאור התלמוד' רחובות".

במכתבו הוא מדגיש כי תרומה זו היא לכבודם של ראש הישיבה ונשיאה, "לכבוד הג"ר שמחה הכהן קוק שליט"א ולכבוד הג"ר אברהם יצחק הכהן קוק שליט"א".

את המכתב אותו כתב בכתב ידו חותם הגר"ד יוסף בשמו ובשם אביו זצוק"ל, "דוד יוסף, בלאאמו"ר מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל".

יום ד' שעה 10:03

כנסו לדף המגבית>>

בעת נעילת שער: 12שעות אחרונות למגבית החירום 'להאיר' להצלת ישיבת 'מאור התלמוד'

לאחר יממה של היענות עצומה וחסרת תקדים מכל רחבי הארץ והעולם, נותרו שעות אחרונות עד לסיום המגבית להצלת הישיבה ולהוריד את עול החובות האדירים שהשתרגו על צווארה • התורה הקדושה מתחננת בבקשה

מתיחות רבה ועצומה על עתיד אורה של תורה, לקראת סיום מגבית החירום "להאיר" עבור ישיבת מאור התלמוד ברחובות, כאשר שעות אחרונות נותרו עד היום הערב, סיום המועד שהוקדש למגבית ההמונים להצלת הישיבה ממצבה הקשה.

ביממה האחרונה ניכרה התעוררות והיענות חסרת תקדים כאשר אלפי בני ישראל ובתוכם אלפי בוגרי הישיבה הקדושה נענו בחפץ לב והתגייסו כאיש אחד להתייצב לאור קריאתם והוראתם החריגה של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, ודברי האש של רבותינו באופן שאיננו זכור, בקריאה של חרדה למען גורל הישיבה הנמצאת בסכנה כלכלית עצומה.

אך למרות היות עם ישראל נתבעין ונותנין, עדיין היעד ההכרחי רחוק עד מאוד, יעד קיומי אותו הציבו מומחים כלכליים לייצוב מצב הגרעון ויציאת הישיבה מן המצר אל המרחב בס"ד. ואכן, בקרב כל שדרות בני התורה והיכלי עמליה בארץ ובעולם, נשמעת ביום זה הזעקה הנרגשת להצלת ישיבת "מאור התלמוד": "להאיר מתוך חשכה", למען יציאת הישיבה מן המשבר התקציבי שהגיעה לפתחה בפתע פתאום.

הדריכות והמתיחות הגיעו לשיא אתמול בשעות הבוקר עם פתיחת מוקדי ההתרמה, מהחפ"ק המרכזי בקרית הישיבה בעיר רחובות, משם לריכוזים המרכזים ברחבי ארץ הקודש בירושלים, בני ברק ומודיעין עילית, כאשר אלפים נוטלים על עצמם יעדיי התרמה אישיים מיוחדים ואחריות אישית לפעול ולהפעיל לכבודה של תורה למען הצלת הישיבה הקדושה..

ביממה שחלפה מאז נאסף כמעט חצי מהסכום אותו קבעו ראשי הישיבה כיעד כאשר תחושת השליחות והחיבור הנדירים אופפים את כל בני התורה די בכל אתר ואתר, לקיים מצוות מרנן ורבנן שקראו מעומק ליבם להיחלץ חושים ומי יאמר זיכיתי ליבי לעת אשר כזאת.

במוקד המיוחד שנפתח כבר בתחילת השבוע עבור המעוניינים להקדים תרומתם ולהיות מהזריזין המקדימין למצוות מדווחים על עומס רב על קווי הטלפון, כאשר התורמים זוכים לקיים דברי חכמים אשר קראו לקיים מקום תורה מפואר זה, תל תלפיות של עמל, מידות ויראת שמים.

ראש הישיבה הגרא''י קוק שליט''א פנה בהתרגשות לכל בני הישיבה והודה להם על התגייסותם לעמוד לימין הישיבה ובירכם בברכה המשולשת בתורה הכוללת את כל עניני החיים. כמו''כ הועבר בין בני הישיבה דבריה של הרבנית זליבנסקי תליט''א הנושאת את משא הדאגה היום יומי בתקווה לישועת ה' להוריד עול משא החובות מעל כתפי הישיבה.

יום ג' שעה 19:03

כנסו לדף המגבית>>

הרבנית זליבנסקי, אשת חבר לראש הישיבה הגאון רבי חיים זצ"ל הנושאת בעולה הכספי של ישיבת 'מאור התלמוד' הנלחמת בימים אלו עלה המשך קיומה במגבית חירום, עדכנה היום את תלמידי הישיבה כי הצליחה להשיג הכפלה חלקית לתרומות: "בסיעת דשמיא נפתח הקמפיין בהצלחה גדולה ואני שמחה לבשר לכולם שתורמי הישיבה חזרו אלי עם תשובה שהם יתנו לנו הכפלה כזו, על כל 2.500,000 שקל שאנחנו נגייס - הם יתנו לנו לישיבה כנגד 1,000,000 שקל נוספים".

כנסו לדף המגבית>>

הרבנית, הנקראת על ידי התלמידים 'אם הישיבה', מוסיפה בקריאתה הנרגשת, "רבותי אני מבקשת ומתחננת צאו בכל הכוח והביאו את זעקת הישיבה וזעקתי, אני בטוחה, שבמאמץ של כולנו ובצירוף המליון שנקבל על כל 2.5 מליון נוכל לגייס סכומים גבוהים להציל את הישיבה אחת ולתמיד. חזקו ואמצו. אני מתפללת עבור כולכם שיהיה לכם נשיאת חן ותצליחו במשיממה הקדושה".

אלמנת הגאון הגדול רבי חיים זלבנסקי זצ"ל קבעה אתמול בהקלטה מיוחדת שהופצה לכלל תלמידי ובוגרי ישיבת 'מאור התלמוד', כי יעד המגבית נקבע לעשרה מיליון שקלים.

כנסו לדף המגבית>>

"אני יודעת עד כמה כולם עובדים ועמלים בכל הכוח לגייס עבור הישיבה הקדושה את הכסף, שהקדוש ברוך הוא יברך את כולכם בהצלחה גדולה ותזכו לשפע ברכה והצלחה ובעזרת ה' נוכל לברך על המוגמר בסיום המגבית. בשם ה' נעשה ונצליח", סיימת הרבנית זליבנסקי את דבריה.

יום ג' שעה 13:53

הרבנית זליבנסקי זועקת במכתב בכתב ידה: בעלי זצ"ל נמצא כאן אתך וצועק בדממה חושה לעזרה אנא, תתאמץ ככל יכולתך.

הרבנית זליבנסקי שנושאת בעול הכספי של ישיבת 'מאור התלמוד' במכתב קורע לבבות ומיוחד לחניכי הישיבה אותה היא פותחת במילים מתחננות " הנני פונה אליכם חניכי הישיבה החשובים שליט"א בקריאה היוצאת מעומק לבי, לעזרה ד' בגבורים ולהחלץ חושים למען הצלת הישיבה הקדושה, שהיא קרובה כ"כ ללבכם, ואשר הגיעה למצב שככה אי אפשר להמשיך! פשוטו כמשמעו"

" קומו נא, ועשו מעשה!"

הרבנית ממשיכה ומספרת על רוחו ועל תחושותיו של בעלה ראש הישיבה הגאון רבי חיים זליבנסקי זצ"ל וכותבת " רוחו של ראש - הישיבה, הגאון רבי חיים בעלי זצ"ל נמצא כאן אתך וצועק בדממה חושה לעזרה אנא, תתאמץ ככל יכולתך"

לסיום מברכת הרבנית את העוזרים והמסייעים למען הצלת הישיבה בברכת אשר יקים את דברי התורה הזאת, " אשריכם שהנכם זוכים לכך, ותתברכו בברכת ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת, וימלאה ד' כל משאלות לבכם ובני ביתכם לטובה"

הבוקר נפתח למשך מ 48 שעות בלבד מגבית החירום להצלת הישיבה הק' מעול החובות האדירים שהשתרגו על צווארה, לקראת ימי ההתרמה המיוחדים בימי שלישי ורביעי השבוע, כאשר בכל אוהלי התורה ניכרת התלכדות ודאגה חסרת תקדים למען הצלתה של ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות, שהפכה למאור הגדול לעיר ולסביבותיה כאבן פינה בכתרה של תורה בארץ הקודש.

יום ג' שעה 13:53

משגיח ישיבת ליקווד הגאון הצדיק רבי מתתיהו סלומון יוצא במכתב נדיר ומיוחד אותו הוא פותח במילים, "בסערת לב ונפש באתי בזה על דבר שאינו נותן לי מנוח", למען ישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות שנלחמת בימים אלה על המשך קיומה ויצאה במגבית חירום בימים שלישי ורביעי השבוע.

כנסו לדף המגבית>>

"באשר ידיד נפשי רעי כאח לי ממש הגאון נפש נקי וצדיק ראש הישיבה רבי חיים זליבנסקי זצ"ל ייסד ובנה את הישיבה הקדושה "מאור התלמוד" בעיר רחובות יחד עם שותפיו ידידי ה"ה ראש הישיבה הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק שליט"א ואחיו הגדול נשיא הישיבה הגאון רבי שמחה הכהן קוק שליט"א מרא דאתרא".

הגר"מ מתייחס למצב הכלכלי בתקופה האחרונה המונח על כתפיה של הרבנית זליבנסקי, "הנה ידוע שעול הכספים בניהול היום יומי מונח גם על הרבנית עזרתו בחיים של רה"י הגר"ח זצ"ל, הנושאת בכתף בתבונה ובהשקט, בנאמנות שאין לשער".

מכתבו הנרגש של הגאון ר' מתתיהו סלומון שליט"א

מרן המשגיח מוסיף כי אם היה ביכולתו, היה מגיע לישראל בכדי לסייע במגבית, "ועתה שהוכרחה ההנהלה לצאת בפרסום ובקמפיין, הנני יודע היטב כי הגיעו מים עד נפש כפשוטו, וברור לי שאם היה בכוחי הייתי מגיע לארץ ישראל להעיד ולגלות חומר הענין, והנני קורא לאחב"י היקרים אנא העירו רגשת לבכם ותרמו בנפש חפצה, ומבקש אני מה שלא הורגלתי בו, שכל מי ששומע בקול דברי חכמים יקח חלק גדול בהצלת הישיבה הק'".

לסיום מוסיף הרב סולמון כי מדובר במצוות צדקה מיוחדת, למרות ריבוי המגביות לאחרונה בארץ ישראל. "והנה על אף שהיה בזמן האחרון הרבה עניני צדקה וריבוי תורה, מכל מקום מעיד אני כי הצלת הישיבה הק' הנ"ל, והנהלתה החשובים שליט"א, הרי היא צדקה שלימה בתכלית הנקיות שנדיר למצוא כמותה, וכמה מצוות דאוריתא נתאחדו בה. אשרי השומע ויתברך בכל הברכות מאדון השלום מנאי המתפלל ממעמקי ליבי להצלחת המגבית והתורמים".

יום ג' שעה 10:50

החל מהבוקר מצטרפים רבבות ישראל מכל שדרות בני התורה והיכלי עמליה בארץ ובעולם, להצלת ישיבת "מאור התלמוד" תחת הזעקה "להאיר מתוך חשכה", למען יציאת הישיבה מן המשבר התקציבי שהגיעה לפתחה בפתע פתאום, לאור גדול של כינון דורות לתורה, ליראה ולקידוש שם שמים, קריאה מהדהדת אותה השמיע מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א ונשמעת בכל רחבי העולם היהודי כשהיא מעוררת הדים כבירים של רוממות ושייכות, להיות חלק מעמלה של הישיבה הקדושה.

כנסו לדף המגבית>>

מגבית החירום נערכת לאור קריאתם של גדולי ישראל שליט"א למענה של ישיבת 'מאור התלמוד' המשמשת מגדלור של תורה על האזור כולו וכלשון מרנן ורבנן שליט"א "שהשפעתה גדולה ומיוחדת והיא מגינה על העיר וסביבותיה". הישיבה הק' המאירה באור תורה ועמלה ונמצאת בכותל המזרח של היכלי הישיבות בארץ הקודש, נמצאת בקשיים כלכליים המאיימים על המשך קיומה ופריחתה עקב חולשתם הפתאומית של מוסרי הנפש בעד קיומה.

הבוקר נפתחו מוקדי ההתרמה שנועדו לגייס מעם ישראל את הסכומים הנדרשים לכיסוי חובות הישיבה ולאפשר לה לפרוח ולהמשיך לגדל דורות עדרים עדרים של תורה. מוקד ההתרמה מופעל מהחפ"ק המרכזי בקרית הישיבה בעיר רחובות, משם לריכוזיים המרכזים ברחבי ארץ הקודש בירושלים, בני ברק ומודיעין עילית, כאשר אלפי נוטלים על עצמם יעדיי התרמה אישיים מיוחדים ואחריות אישית לפעול ולהפעיל לכבודה של תורה למען הצלת הישיבה הקדשה.

"תערב לפניכם עתירתי"

במכתב מיוחד שמפרסם כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז שליט"א לחסידיו הוא קורא להם להירתם ולסייע למגבית של ישיבת 'מאור התלמוד' שנלחמת בימים אלה על המשך קיומה. "לאחבנ"י היקרים מוקירי ואוהבי תורה הע"י. תערב לפניכם עתירתי אודות הישיבה הקדושה 'מאור התלמוד' בעיר רחובות יע"א, אשר שמה הטוב הולך לפניה כאכסניא של תורה מפוארת ומתעלים בה במעלות התורה והיראה", פותח את האדמו"ר את מכתבו.

כ"ק האדמו"ר משבח במכתבו את פועלו של מייסד ההישיבה, "מאז הקמתה לפני למעלה מארבעים שנה נושא בעולה ידידנו הנאמן והדגול, האי גברא רבא ויקריא, רב חכמיא ורב נהורא, רב האי גאון וצדיק המאור הגדול רבי שמחה הכהן קוק שליט"א, גאב"ד רחבות, הוא הודה זיוה והדרה, נודע בקרב עם סגולה, כאיש חי ורב פעלים, במסי"נ למען יגדיל תורה ויאדיר ולמען הרמת כבוד הדת והיהדות בארה"ק". במכתב מרחיב האדמו"ר על הקשר האישי לו זכה הגר"ש קוק אצל אביו זצוק"ל ועל הידידות האישית ביניהם, "הוא הגבר זכה לחביבות מיוחדת ומופלגת אצל כ"ק אאמו"ר זצוקללה"ה, וכידיד ה' וידיד כל בית ישראל אף אנו זכינו כי ידיד נפש הוא לנו מאז השנים".

האדמו"ר שליט"א זועק במכתבו כי מצב הישיבה המשפיעה גם על בריאותו של נשיא הישיבה, "אולם דא עקא בתקופה האחרונה נשתרגו חובות כבדים למאוד על צווארי הישיבה, ואין בכוח הדר"ג שליט"א לשאת לבדו את המשא הגדול הזה, וכבר באו מים עד נפש כי המצב משפיע שלא לטובה ח"ו על בריאותו של אותו גאון וצדיק המוסר לבנו ונפשו לקיומו של מקום תורה מפואר זה המאיר לכל סביבותיו. השי"ת יחזקהו ויאמצהו בבריות גופא ונהורא מעליה שיוכל לעמוד על משמרתו לאויש"ט".

את מכתבו מסיים כ"ק האדמו"ר מצאנז בקריאה לחסידיו וכל בית ישראל, "על זאת כיהודה ועוד לקרא הנני מצטרף למען הצלת הישיבה הק' שלא יושבת ח"ו קול תורה מהיכלה, שאו ידיכם קודש להיות מתמכין דאורייתא בעין יפה וביד רחבה, כדאמחז"ל (קה"ר פי"א) אם בקשת לעשות צדקה עשה אותה עם עמלי תורה, וכדאית זכות התורה ולומדי' שתגן עליכם במגן האלף ויריק ה' לכם שפע טוב עד בלי די בכל אשר תפנו ובכל משאלות לבכם לטובה".

המגבית המיוחדת עומדת תחת הקריאה "להאיר מתוך חשכה", כאשר במכתב מיוחד שכתב מרן שר התורה שליט"א מנהמת לב את גודל דאגתו וקרא לפעול ולעשות להצלת הישיבה: "הנה ישיבת מאור התלמוד שבעיר רחובות שנוסדה לפני עשרות שנים ע"י ידידי הגאון רבי שמחה קוק שליט"א ובראשה עומדים ומרביצים תורה ידידיי ראשי הישיבה הגר"ח זילבנסקי זצ"ל ולהבדחל"ח הגאון הגרא"י קוק שליט"א ומאז ועד עצם היום הזה הישיבה גודלת ועושה פירות ורבנים מובהקים יצאו ממקום קדוש זה ופקיע שמיה ביותר, והנה הישיבה מגינה על כל העיר וסביבותיה, ולאחרונה נקלעה לחובות עצומים עד כדי שכשל כח הסבל וע"כ כל הנוטל ע"ע להיות שותף להצלת הישיבה, ודאי זכויות הרבות של הישיבה תעמוד לו להגן עליו מן היסורים ויזכה לנחת דקדושה מצאצאיו והצלחה גדולה בכל מעשי"י ופרנסה רחבה".

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שליט"א כתב במכתב נדיר ומיוחד ללמד בני יהודה קשת: "הנה כבר נודע בשערים הישיבה הגדולה 'מאור התלמוד' בעיר רחובות, וכו', וכבר פקע שמה לשם ולתהלה וכו. כאשר עתה עורכים מגבית מיוחדת להקל מעול החובות הרבים הרובצים על הישיבה הק', בודאי זכות גדולה היא להשתתף במצוה רבה זו ולעמוד לימין מקום תורה גדול זה ואשרי חלקם של כל המשתתפים בזה להתברך עי"ז ממקור הברכות בכל הברכות המרובות המובטחות לאוהבי תורה ותומכיה, ולחיים טובים ומאושרים לאורך ימים ושנים מדושני עונג".

שורות מיוחדות בגודל השעה וחשיבות הנושא כתב משגיח ישיבת לייקווד הגאון הצדיק רבי מתתיהו סלומון שליט"א מתמצית ליבו, "בסערת לב ונפש באתי בזה על דבר שאינו נותן לי מנוח, באשר ידיד נפשי ריעי כאח לי ממש הגאון נפש נקי וצדיק ראש הישיבה רבי חיים זליבנסקי זצ"ל ייסד ובנה את הישיבה הקדושה 'מאור התלמוד' בעיר רחובות יחד עם שותפיו ידידי ה"ה ראש הישיבה הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק שליט"א ואחיו הגאון הגדול נשיא הישיבה הגאון רבי שמחה הכהן קוק שליט"א מרא דאתרא. עתה שהוכרחה ההנהלה לצאת בפרסום קמפיין, הנני יודע היטב כי הגיעו מים עד נפש כפשוטו, וברור לי שאם היה בכוחי הייתי מגיע לארץ ישראל להעיד ולגלות חומר העניין, והנני קורא לאחב"י היקרים אנא העירו רגשת לבכם ותרמו בנפש חפצה, ומבקש אני מה שלא הורגלתי בו, שכל מי ששומע בקול דברי חכמים יקח חלק גדול בהצלת הישיבה הקדושה". עוד הוסיף, "על אף שהיה בזמן האחרון הרבה עניני צדקה וריבוי תורה, מכל מקום מעיד אני כי הצלת הישיבה הקדושה, הרי היא צדקה שלימה בתכלית הנקיות שנדיר למצוא כמותה, וכמה מצוות דאורייתא נתאחדו בה"

בנוסף במכתב מיוחד עליו חתומים מרנן ורבנן בהם הגאון הגדול רבי יצחק זילבשטיין שליט"א, הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א הגאון הגדול רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א, גאב"ד ז"מ מרן הגר"ח וואזנר שליט"א, הגאון רבי שמעון בעדני שליט"א והגאון רבי אביגדור נבנצאל שליט"א. מבקשים גדולי התורה שליט"א: "דבר שפתיים אך למחסור, באשר ידידינו ידיד ד' וידיד כל בית ישראל מגדולי הרבנים בארה"ק הגאון רבי שמחה הכהן קוק שליט"א אשר רב חלקו בהעמדת הדת בארה"ק במסירות נפש קרוב ליובל שנים ובפרט בהיותו מקים עולה של תורה בעירו רחובות ת"ו ישיבת 'מאור התלמוד' שהפכה לממלכה של תורה המאירה לכל סביבותיה ונשא בעולה כנשוא האומן את היונק מאז הקמתה למעלה מארבעים שנה", פותחים מרנן ורבנן את המכתב.

"ועתה, כאשר נשתרגו חובות על צווארי הישיבה למעלה ראש, ואין בכוחו לשאת המשא הגדול הזה כאשר כתב בתשות כח מקירות ליבו כי אם היה בכוחו לא היה מטריח אחרים בזה. וידענו כמה הדבר ברוחו ונפשו ומשפיע שלא לטובה ח"ו על בריאותו בהיותו מוסר לב ונפש על המקום הקדוש הזה כרצון גדולי ישראל זצוק"ל ויבדלחט"א ושליחותיהו קעביד. מבקשים אנו מאוד מכל יראי ד' להתאמץ ולהציל את הישיבה הק' לבל תימוט ח"ו ולהיות שותף בהצלה זו לא למענו אנו עושים אלא למעננו ולמען זכות התורה בעדנו ובעד נפש צאצאנו וזכות להיות עימו במסירות נפשו למען כלל ישראל כי שכרה נצח".

"ומצלאין אינון קמיה שמיא כי כח התורה ועמליה בטהרה, יעמדו לכם כל הימים לראות ברכה והצלחה בכל מעשה ידיכם, בנים חיים וקיימים עובדי השם באמת ובתמים בבריות גופא ונהורא מעליא, עושר וכבוד לטוב לכם כל הימים, ובזכות התורה נראה מהרה בישועתן של ישראל ובניין בית הבחירה בב"א", לשון המכתב המיוחד.

בימים האחרונים נערכו שורת כינוסי התעוררות וחיזוק ברחבי הארץ כשאלפי בוגרי הישיבה מביעים את נכונותם ואת רצונם לקחת חלק בהצלת הישיבה הקדושה.

במוקד המיוחד שנפתח כבר אתמול עבור המעוניינים להקדים תרומתם ולהיות מהזריזין המקדימין למצוות מדווחים על עומס רב על קווי הטלפון, כאשר התורמים זוכים לקיים דברי חכמים אשר קראו לקיים מקום תורה מפואר זה, תל תלפיות של עמל, מידות ויראת שמים. "להאיר" 6739*

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר