פרסום ראשון

חברת הסלולר מאשרת: "ועדת הרבנים לענייני תקשורת נטלה סמכויות בכוח הזרוע"

התנהלותה של "ועדת הרבנים לענייני תקשורת", כפי שסוקרה בהרחבה ב'כיכר השבת', נחקרת בימים אלו ב'רשות התחרות' - אליה הגיעה לאחרונה תגובתה החריפה של אחת מחברות הסלולר (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

פרסום ראשון: בעקבות התחקיר נגד ועדת הרבנים לענייני תקשורת, וההתנהלות החשוד שנחשפה בעיתון 'דה מרקר' וסוקרה בהרחבה ב'כיכר השבת', התבקשו חברות הסלולר מ'רשות התחרות' (לשעבר 'רשות ההגבלים') להגיב ולפרט באלו בעיות הן נתקלו מול ועדת הרבנים במרוצת השנים. תגובתה של אחת מהחברות הגיעה ל'כיכר', ועיון בה מגלה התייחסות קשה לוועדה זו.

יודגש, כי התבקשנו שלא לחשוף בשלב זה את שמה של חברת הסלולר המדוברת, הנותנת שירות למאות אלפי לקוחות במגזר החרדי, משום שתיק החקירה נמצא בראשית הליך בדיקתו.

וכך בין היתר נכתב בתגובת פרקליטי החברה ל'רשות התחרות': "כידוע, ועדת הרבנים לענייני תקשורת הינה עמותה אשר קמה מתוך מטרה לקדם שימוש בטלפונים כשרים המיועדים לדיבור בלבד ללא אפשרות גלישה ברשת האינטרנט. במרוצת השנים, החליט הועד ליטול לעצמו בכוח הזרוע סמכויות שאין לו, ולמיטב הבנת מרשתנו חתם על הסכמים עם בעלות רישיון, בהם נקבע כי בעלות הרישיון יחסמו שיחות יוצאות לכל מספר טלפון שהועד יחליט עליו, וכן לא יאפשרו לנייד מספר טלפון מ'קומה כשרה' של בעלת רישיון אחת ל'קומה כשרה' של בעלת רישיון אחרת, אם אין לבעלת הרישיון האחרת הסכם עם אותו ועד רבנים".

"מעבר לכך שההסכמים האמורים בין בעלות הרישיון לבין ועד הרבנים מפרים באופן גס ובוטה שורה ארוכה של הוראות דין ובכללם הוראות חוק התקשורת (בזק ושידורים, תשמ"ב-1982), כמו גם סעיפים רבים מתוך רישיון הרט"ן של חברות הסלולר, הסכמים אלו מהווים הסדר כובל - במובנו הכי פשוט, בסיסי ומקובל, וגם מטעם זה הינם בלתי חוקיים".

יצוין, כי בימים הקרובים צפויים להשיב כל חברות הסלולר באשר לקשר שקיימו עם ועדת הרבנים. והן צפויות לפרט האם גם לדעתן הועדה אכן מתנהלת בבעייתיות חוקית, כפי שכזכור הצטייר מהדו"ח של רשם החברות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר