האם האוויר בבית שלכם גורם לכם לחלות?

עיטושים? נזלת? כאבי ראש? יתכן ולא מדובר באלרגיה עונתית, אלא הבית שלכם הוא זה שגורם להופעתם. על ידי שמירה על בית נקי (במידה) ומטופח, אתם עושים טובה גדולה לבריאות שלכם (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

האם ידעתם שעל ידי שמירה על הבית שלכם נקי (במידה) ומטופח (פחות או יותר), אתם עושים טובה גדולה לבריאות שלכם? כן, המאמצים ההירואיים שלכם להיאבק בגרגרי האבק שבכל פינה ולתחזק ראש מקלחת נקי, הופכים למעשה את האוויר בביתכם לנקי יותר ואוויר נקי פירושו ריאות בריאות יותר, פחות ימי מחלה ושינה באיכות גבוהה יותר, בין הרבה דברים אחרים - אפילו יותר מאשר אוויר חיצוני נקי.

"אנו מבלים כ-93 אחוזים מחיינו בבית, עוד חמישה אחוזים בכלי רכב ורק 2 אחוזים בחוץ", אומר ריצ'רד שוגנסי, מנהל התוכנית לחקר אוויר מקורה באוניברסיטת טולסה באוקלהומה. כמו כן, כשאנחנו מביאים את מזג האוויר בבתים שלנו ליעילות אנרגטית, פחות אוויר יכול לצוף אל החלל שלנו ומחוצה לו. התוצאה: חומרים מגרים (כמו אבק ועובש) וכימיקלים המוטסים באוויר (כמו עופרת, טולואן ותרכובות אורגניות נדיפות) כלואים איתנו בפנים ואנחנו נושמים אותם פנימה.

אף על פי שהרמות של סוגים אלה של מזהמים הן לרוב נמוכות בהשוואה למה שנאגר מפליטה של ​​מכונית או מסיגריה, כמויות קטנות מכל אותם מקורות שונים, לא עושות עמנו חסד. אז תפסו את המגב הזה והפעילו את האוורור הזה. הנה מה שאתם צריכים לדעת לגבי שלושת האזורים הכי בעייתיים בבית שלכם:

המחסן

כאשר חומרי הדברה, חומרי ניקוי וצבעי קיר מונחים על הרצפה, הם יכולים לדלוף, להאכל או להגיב לאוויר כאשר הטמפרטורה עולה. כשם שהמזון עלול להתעוות עם הזמן, מוצרים אלו משתנים אט אט לכימיקלים פחות יציבים ומסוכנים יותר. עם עליית הטמפרטורה או כאשר אוויר דולף למכלים, שינויים אלה יכולים להתרחש אפילו יותר מהר.

נסו לקנות רק את הכמות הדרושה לכם לשימוש ספציפי ואז זרקו את השאר לפי ההוראות של היצרן. (לעולם אל תשפכו אותם לביוב או לפח.) אם אתם צריכים לשמור על שאריות מוצרים, אחסנו אותן במקום מאוורר שלא קשור פיזית לבית שלכם.

חדר הכביסה

שמרו על מכונת הכביסה יבשה. מכונות כביסה עם טעינה קדמית יכולות לפתח עובש (או ריח טחב) כאשר הדלת מוחזקת אטומה בין השימושים. כדי להימנע מכך, יש לנגב את שטח הפנים, את הדלת ואת אטם הגומי לאחר כל הפעלה ואז להשאיר את הדלת פתוחה למשך לפחות חצי שעה. פעם בחודש (ובכל פעם שאתם מבחינים בריח מעופש), הפעילו את מכונת הכביסה כשהיא ריקה בתוכנית של הרתחה, עם 1 כוס חומץ לבן או ½ כוס אקונומיקה במגירת החומרים. נקו כתמי עובש (אם יש כאלה) על האטם, על ידי מריחת חומץ. תנו לו "לשבת" במשך 15 דקות, נגבו במטלית רטובה וייבשו היטב.

המרפסת

הרחיקו גינון מהבית. גידול צמחים עשוי לעודד עובש ולאפשר למים וחומרי הדברה לחלחל דרך סדקים בקירות ובתוך הבית. באופן כללי, מומלץ לגדל צמחים במרחק של 45 סנטימטרים לפחות מהבית (אתם יכולים להסתפק בפחות מקום אם האקלים באזורכם צחיח) כך שקיימת תנועת אוויר חופשית. בנוסף, וודאו שראשי הממטרה לא משקים את קירות הבית שלכם בנוסף לפרחים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר