לא הוצא צו

בג"ץ: ביום שלישי דיון בעתירת רון קובי נגד אריה דרעי

ראש עיריית טבריה רון קובי שב ועתר נגד שר הפנים אריה דרעי וביקש צו על תנאי נגד החזרת חברי מועצה - אך לא קיבל זאת, במקביל, בג"ץ קבע דיון בעתירה ביום שלישי הבא (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
רון קובי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הסאגה בעיריית טבריה - נמשכת: לאחר שהעתירה שהגיש ראש עיריית טבריה רון קובי נגד שר הפנים אריה דרעי ומשרדו נמחקה אתמול (שני) על-ידי בג"ץ, בעקבות החלטת דרעי לתת ארכה לאישור התקציב - עד לאחר הבחירות, הגיש קובי עתירה חדשה לבג"ץ בה ביקש צו ביניים נגד החזרת חברי המועצה לתפקידם.

בעתירה שהגיש בעצמו ללא עורך דין, מבקש רון קובי מבג"ץ לקבוע כי כהונתם של חברי מועצת העיר טבריה פקעה, לנוכח אי אישור התקציב במועד, וכי הארכת המועד לאישור התקציב בדיעבד איננה יכולה "להחיות" את כהונת מליאת העירייה.

החלטת בג"ץ, היום

כמו כן הוא דרש צו על תנאי המבטל את החלטת שר הפנים להחזירם לתפקידם, ולמנות עובדי מדינה, כחברי מועצת העיר טבריה למשך חמשת החודשים הקרובים, עד להקמת ממשלה חדשה בה הוא מעריך שדרעי לא יהיה שר הפנים.

לעתירתו, צירף רון קובי מכתב של חמשת חברי סיעתו שמצהירים במכתב לבג"צ כי הם תומכים בעמדתו של קובי, אף שהיא קובעת שהם אינם חברי מועצה.

הערב, החליט בג"צ שלא להוציא צו על תנאי כדרישת קובי, ולהעביר את הנושא לדיון בהרכב שלושה שופטים ביום שלישי הבא, כאשר משרד הפנים נדרש להשיב להחלטה עד יום ראשון.

הודעת חברי סיעתו של רון קובי לבג"ץ

בתוך כך, בהמשך למכתבו של רון קובי למנכ"ל העירייה ומנהלי האגפים שלא למסור מידע לחברי המועצה ולא להכיר בהם כחברי עירייה, בשעות האחרונות קיבלו ראש העיר, מנכ"ל העירייה, וחברי המועצה מכתב ממנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן בו הוא קובע כי על מנכ"ל העירייה ליידע את כל הגורמים כי חברי המועצה שבו לתפקידם ויש לאפשר להם גישה למידע וכינוס וועדות. המנכ"ל מציין כי ידוע לו כי הוגש בג"צ ועד להחלטה אחרת, חברי המועצה מכהנים לכל דבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר