חשיפת 'כיכר השבת'

הליטאים הטיחו בנציג גור: "אתה בעירייה ולא עושה כלום"

עשרות אברכים ליטאים התעמתו בבית שמש עם נציג חסידות גור, ישעיהו ארנרייך, והאשימו אותו כי לא עושה כלום בעירייה. נציגי 'דגל' פנו לראש העיר בלוך להפסיק את האפליה (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

חשיפת 'כיכר השבת': סערה נוספת התפתחה ביממה האחרונה בעיר בית שמש בעקבות טענת תושבים חרדים, בשכונת 'בר אילן' בעיר, על אפליה ומחסור חמור במבני דת ומוסדות חינוך, זאת בעוד ועדת ההקצאות בעיר אישרה הקצאה לעמותת 'ישיבת הכותל' המפעילה את המכינה הקדם צבאית 'ידידיה', דבר אשר עורר את זעמם של תושבי השכונה החרדים.

תושבי שכונת בר אילן ב'בית שמש הוותיקה', הגיעו אתמול (שלישי) לעירייה כדי להפגין נגד מה שהם מכנים "אפליית המגזר החרדי בשכונה", שלא זוכה להקצאות למבני חינוך, בעוד מכינה קדם-צבאית המגיעה מחוץ לעיר כן זכתה אמש להקצאה בשכונתם.

בתיעוד וידאו שהגיע לידי 'כיכר השבת' נראים עשרות אברכים ליטאים מתעמתים עם סגן ראש העיר ישעיהו ארנרייך, נציג הסיעה המרכזית. ארנרייך שהגיב כי נציגי 'דגל התורה' הם ששלטו עשור בעירייה, עורר את זעמם של האברכים שהגיבו כי הוא כבר שנה בכיסא ולא עושה כלום.

המתיחות הגיעה לשיא חדש, כאשר נציגי 'דגל התורה' היושבים בקואליציה שלחו אמש מכתב חריף לראש העיר עליזה בלוך בו ביקשו להפסיק את האפליה לתושבים החרדים ולהעניק להם את המינימום המגיע להם.

תושבים חרדים טענו בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הקצאה למכינה של 'סרוגים', שאינם תושבי העיר, מהווה פגיעה קשה בתושבים החרדים המשוועים מזה תקופה ארוכה להקצאה עבור מבני חינוך מינימליים.

מלשכת סגן ראש העיר בית שמש ישעיהו ארנרייך נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "העיר בית שמש מתמודדת לצערי עם מחסור חמור של מבני חינוך בכל השכונות, הן החדשות והן הוותיקות ובתוכם גם שכונת בר אילן, ומדובר במצוקה קשה שם אשר ידועה ומוכרת לנו היטב.

"בשנה האחרונה השקענו שעות רבות בניסיונות להביא פתרונות לנושא גני הילדים בשכונה, ולצורך כך קיימתי פגישות רבות עם מנהל גני הילדים בשכונה אברהם פישר וחלקם בהשתתפות גורמים מלשכת ראש העיר מתוך מטרה כנה להביא להסדרה.

"משום מה, דברים שהובנו בקדנציה הקודמת בהם ישבו נציגי דגל התורה בעמדות מפתח בעירייה, ואף נציגם היה שושבין ההסכם עם הליכוד, לא מובנים כעת, ולצערנו ישנם גורמים המלבים שנאה בעיר כביכול השלטון הנוכחי בעיר מונע את ההסדרה.

"בעיר בית שמש ישנם מספר עמותות המפעילות עשרות גני ילדים בדירות שכורות, ואף כאן הוצע לעת עתה להמשיך ולשכור דירות, תוך שהעירייה התחייבה לסייע על מנת להסדיר את אפשרות שימוש הגנים בדירות, וכן התחייבה העירייה לעשות ככל יכולתה על מנת לסייע במימון השכירות במשרד החינוך, במידה ויתאפשר.

"יצוין כי אף נציגי השכונה שהבינו במהלך השנה כי אין פתרון להקצאה בשכונה הביאו בפנינו דרישה לקחת הקצאה שכבר ניתנה למוסד ספרדי במקום סמוך בקריה החרדית ולהעבירה לידיהם. מעניין היה לראות איזה מכתב תוקפני היה מוציא נציג ש"ס שבחר להוציא מכתב התוקף את העירייה לפני בירור העובדות, אם היינו מסכימים לדרישת התושבים אותם הוא מגבה כעת.

הניסיון הנואל של גורמים שונים כביכול ההקצאה שנידונה כעת בוועדת ההקצאות למכינה קדם צבאית הינם על חשבון תושבי בר אילן הינה שקר וכזב ומדובר במקום בשכונת שיינפלד, שכונה דתית לאומית מובהקת, המרוחקת מהם הרבה יותר מהקריה החרדית, והשטח המדובר שם אינו יכול לשמש כלל לפתרון לילדי גני בר אילן. לצערי הרב בחרו לצאת למאבק משפטי ומתוקשר מול העירייה ולא לקבל את ההצעות שהוצעו להם על מנת לקיים את שנת הלימודים הבאה כסדרה.

"אנו ממשיכים בימים אלו לעשות ככל שביכולתנו על מנת לסייע למוסדות החינוך בעיר, תוך השקעה של מליוני שקלים בעיר בכלל ובפרט במוסדות החינוך הליטאיים כגון תלמודי התורה וזאת ליהודה, דרכי יושר ובית הספר לבנות דרכי רחל, שכלל לא מובנים מאליהם, על מנת לאפשר את פתיחת שנת הלימודים במקום ראוי ונוח על מנת שתתקיים תורה מפוארה בכלי מפוארה".

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "ועדת ההקצאות היא וועדה מקצועית שרואה לנגד עיניה את כלל הצרכים של תושבי השכונה. הניסיון לייצר אווירת מלחמה אינו נכון: רוב תושבי השכונה חושבים ורוצים אחרת. העובדה היא, שבמהלך עשר השנים האחרונות הם לא קיבלו כלום מהשלטון הקודם, וגם לא באו בטענות כלפיהם בנושא.

"עם זאת, העירייה ניהלה עם התושבים שיח, כדי למצוא פתרון לבקשתם. לצערנו הם בחרו ללכת בדרך של מאבק והפגנות, דרך שלא משקפת את רצונם של רוב תושבי השכונה לחיות בשלום".

העירייה מוסיפה: "לגופו של עניין - מדובר בדיון על הקצאה זמנית למוסד חינוכי תורני שאנו בטוחים כי יתרום רבות לשכונה, והדבר משקף את הרצון המשותף שישמור על הסטטוס קוו והסדר הקיים בשכונות בעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר