סוער במערכת הכשרות

האחדות בב"ב: "מצפים שהרב רוזנבלט יפרוש מ'שארית'"

בעוד כלפי חוץ נשמרת האחדות בין רבני בני ברק, מתברר כי במערכת הכשרות, טרם מונו אנשיו של הגרש"צ רוזנבלט, בשל הציפייה כי יפרוש תחילה מכשרות 'שארית ישראל' הליטאית (חדשות חרדים)

רבני בני ברק (צילום: דוד זר)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': חודשים ספורים לאחר הכרזת האחדות ברבנות העיר בני ברק, מתברר כי מאחורי הקלעים לא שקט, בעיקר בכל המתרחש בזירת מערכת הכשרות.

כזכור, לאחר עשרות שנים של מחלוקת בין החסידים לליטאים על רבנות העיר בני ברק, במהלכן לא הכירו הליטאים ברבנות הגרמי"ל לנדא זצ"ל ובכשרות שהקים, חלה תפנית דרמטית מיד לאחר פטירת הגרמי"ל, כאשר בהוראת גדולי הדור, הכריז ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין במהלך מסע ההלוויה כי הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט ימונה לכהן כרב ונותן כשרות לצד הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, שמונה תחת אביו זצ"ל, ומעתה הרבנות, כולל הכשרות העירונית, תהיה משותפת לחסידים והליטאים.

חודשים ספורים חלפו מאז המינוי, ובסביבתו של הגרש"צ רוזנבלט כמו גם בבתי גדולי הדור הליטאים, ציפו כי ימונו משגיחי כשרות מטעמו ומנאמניו של הגרש"צ רוזנבלט בכשרות העירונית, שהרי הוא חתום בחותם הכשרות על המוצרים, ומתבקש שיוכנסו ההידורים והקפדות הכשרות שנהג בהם.

אולם לפי הנראה, מלבד השינוי בחותם הכשרות ובתעודות הכשרות - בהם מופיעים שמות שני הרבנים, לא השתנה דבר במערכת הכשרות. המשגיחים ועובדי מערך הכשרות שייכים לציבור החסידי והוראות הכשרות לא השתנו.

ל'כיכר השבת' נודע כי הגרש"צ רוזנבלט ביקש לא אחת למנות את נאמניו לפיקוח בתחום הבשר והעופות, המשקאות ומוצרים נוספים בהן יש לרב הקפדות מיוחדות, כמו כן ביקש למנות מנאמניו במשרדי מערכת הכשרות - אך דבר לא נעשה.

גורם ליטאי אומר ל'כיכר השבת' כי "בגלל החותמת של הרב רוזנבלט נוספו עשרות אלפי לקוחות הרוכשים את מוצרי כשרות הרב לנדא, הציבור הזה בהחלט מצריך מינוי של משגיחים ומפקחים שיקפידו על הדברים ההלכתיים החשובים לציבור הליטאי, הדבר מתבטא למשל לקראת חג הפסח ובתחום הבשר והעופות.

"לא החותמת היא העיקר אלא השטח, ובשטח לא מונה שום משגיח או איש צוות ליטאי, הכשרות מתנהלת בדיוק כפי שהתנהלה לפני צירוף מורינו הרב רוזנבלט".

בדיקת 'כיכר השבת' מגלה כי הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, מתכוון לבצע את המינויים הנדרשים, אולם ישנה ציפייה שהגרש"צ רוזנבלט יפרוש מכשרות 'שארית ישראל', כ"תנאי קודם למעשה".

גורם בכשרות המקורב לרב לנדא אומר בשיחה 'כיכר השבת' כי "היה ברור לנו שהרב רוזנבלט יפרוש מהכשרות המתחרה, הרי 'שארית ישראל' הוקמה בזמנו לנגח ברב לנדא, בשביל מה להמשיך ב'שארית'? יש לרב רוזנבלט שליטה מלאה בכשרות הרב לנדא, הכל במשותף והתייעצות עמו, למה להישאר חבר ב'שארית ישראל'? אנחנו מציעים שהרב רוזנבלט יפרוש עם אנשיו מ'שארית ישראל' ואנשיו שפרשו מ'שארית ישראל' ימונו בכשרות שלנו".

גורם אחר מטעם הרב לנדא מכחיש את הטענות ואומר ל'כיכר השבת' כי "יש גורמים ב'שארית ישראל' שעוד לא עיכלו את מה שקורה כאן, לכן הם מפיצים כאלו דברים. עכשיו הרב רוזנבלט חזר משחיטה יחד עם חתנו והכל עובר תחת פיקוחו".

הרב יהודה כץ מראשי לשכת הרב לנדא מסר ל'כיכר השבת': "מעולם לא מונו בכשרות הרב לנדא מפקחים ומשגיחים לפי השתייכות מפלגתית או פוליטית. אנשיו של הרב רוזנבלט נמצאים כבר במערכת שלנו".

בתגובה לדרישה, אומר גורם המעורה בנעשה ב'דגל התורה' כי "קשה לראות את התנועה הליטאית מסכימה לדרישה הזו, זו תהיה ירייה ברגל לאחד המפעלים החשובים והמזוהים ביותר עם 'דגל'".

בתוך כך, בימים אלו משה מונטג, שהיה מחזיק תיק תכנון ובנייה בבית שמש, מונה לכהן כמנכ"ל 'שארית ישראל'.

מטעם "מערכת הכשרות המאוחדת של רבני העיר בני ברק" נמסר כי הרב כץ שהגיב אינו מוסמך לכך ותגובתם היא: "רבני העיר יושבים מידי יום במשך שעות ארוכות, דנים, שוקלים, מכריעים ומורים הלכה והוראה באחדות. רבני העיר שבו זה עתה משחיטה של בקר בדרום אמריקה לקראת החגים, ביקרו ועמדו על סידורי הכשרות במפעל 'קוקה קולה' לשביעות רצונם המלאה ואישור הכשרות, מורים הלכה ומפקחים באופן מלא על כל מערכות השחיטה וכל ענייני הכשרות.

"טבעי הדבר, שהאהדה לה זוכה כשרות העיר, גורם ללחץ מסויים בקרב אנשי עסקים החוששים מניצחון האחדות והובלתם של גדולי ישראל, חשש טבעי ומובן לעסקיהם ונכסיהם. לצורך כך אפשר להבין לליבם על ניסיונות אלו, להנפיק בדותות על 'מחלוקות', 'דרישות' ומנויים, דבר שאין בהם לא דובים ולא יער, לא מסקנה ולא הווא אמינא. מערכת הכשרות של העיר בני ברק איתנה, מלוכדת ומאוחדת. המציאות הזו קשה למישהו? אין דבר. הם יתרגלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר