יריקה ומכות

איש ה'ווקאף' תקף שוטר בהר הבית והוכה

עימות בהר הבית הבוקר בין איש הוואקף המוסלמי לשוטרים שאיבטחו כניסת תיירים להר. לטענת המשטרה איש הוואקף ירק על השוטרים, תקף את אחד מהם ופצע אותו (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
איש הוואקף במח"ש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

איש וואקף הפריע הבוקר (רביעי) לביקור תיירים בהר הבית והחל להתעמת עם השוטרים שניסו לעכבו. במהלך האירוע הוא תקף שוטר ופצע אותו והוכה בחזרה על ידי השוטרים במקום.

מהמשטרה נמסר, "במהלך ביקורים שגרתיים הבוקר בהר הבית, החל אחד המקומיים לגדף ולירוק לעבר המבקרים. במהלך סירובו לעיכוב ע"י השוטרים, החל לתקוף אותם ופצע שוטר שפונה לקבלת טיפול רפואי. כמו כן, בעקבות תקיפת השוטר, נפצע החשוד אף הוא ופונה לקבלת טיפול רפואי לאחר שפרטיו נלקחו ע"י השוטרים".

איש הווקאף מיהר לאחר האירוע לגשת למחלקה לחקירות שוטרים בהר חוצבים ולהגיש תלונה כנגד השוטרים, כשלטענתו השוטר הוא זה שירק עליו ואף היכה אותו בראשו באמצעות אזיקים.

צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

בעבר היו עימותים רבים עם אנשי הוואקף בהר הבית, שזוכים לתמיכתם של הירדנים שרואים בעצמם אחראים על "שמירת" הר הבית מפני היהודים.

לפני כחודשיים פורסים כי צעיר יהודי שהותקף על הר הבית על ידי איש ה'וואקף' פוצה בסכום של כעשרת אלפי שקלים.

התקיפה אירעה לפני כשנתיים, כאשר השתתף התובע בסיור בהר הבית, במהלכו השתחווה. שוטר שהיה במקום הרימו מהקרקע ובעודו אזוק ניגש איש הוואקף ובעט בבטנו.

הבעיטה תועדה על ידי אחד מחברי הקבוצה שנכחו במקום. איש הוואקף שתקף, פאדי באכר, המתגורר בשכונת א-טור בירושלים, נעצר על ידי השוטרים במקום.

הצעיר היהודי תבע את איש הוואקף, והאחרון הורשע בגין 'השפלה ופגיעה בתובע בשטח ההר, וניצול לרעה של תפקידו על ידי פגיעה והטלת מורא על העולים להר הבית'.

שופט בית משפט השלום בירושלים, אופיר יחזקאל, פסק כי על איש הוואקף לפצות את הצעיר בכ10,000 ש"ח ובהוצאות המשפט, אשר שולמו על ידי הנהלת הוואקף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר