החקירה מתקדמת

התקיפה האכזרית: פלסטינים נוספים נעצרו

חקירת תקיפתה האכזרית של הילדה החרדית בת ה-7, מתקדמת: אחרי מעצר שני הפלסטינים אתמול, היום נעצרו פלסטינים נוספים • עו"ד הילדה: איבדנו אימון ברווחה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Roy Alima/Flash90)

פלסטינים נוספים נעצרו היום (רביעי) על ידי שוטרי משטרת מחוז ש"י, בחשד למעורבות בתקיפה האכזרית של הילדה החרדית המתגוררת בעיר בבנימין.

המעצרים מתבצעים בשל התקדמות בחקירה, לאחר שאתמול נעצרו שני פלסטינים נוספים, תושבי הכפר קיביא הסמוך לרמאללה, עובדים ליד בית הספר בעיר החרדית, בה לומדת הילדה.

במשטרה אישרו את דבר המעצרים, אך הדגישו כי "מטבע הדברים, איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות".

כזכור, החשוד הראשון והעיקרי בתקיפה האכזרית, היה מחמוד קטוסה העובד בבית הספר בו לומדת הילדה. נגד קטוסה כבר הוגש כתב אישום, אך אז החלו להתעורר שאלות וספקות רבות.

בסופו של דבר, לאחר 55 ימים במעצר, בוטל האישום נגדו, אך הוא עדיין נשאר ברשימת החשודים במעשה, למרות ששוחרר ממעצר ושב הביתה.

בתוך כך, עורך דינה של משפחת הילדה, יהודה פריד, האשים בראיון לכאן רשת ב' שירותי הרווחה שלא טיפלו עד כה בילדה וכן בהדלפות של פרטים סודיים על מצבה: "איבדנו אמון ברווחה", אמר.

עו"ד פריד סיפר כי שלומה של הילדה לא טוב: "דברים ששקעו אצלה צפו לאט לאט ועכשיו היא מסרבת לצאת מהבית ומתעוררת בלילות".

לטענתו, "בהתחלה הגיעה מטפלת מטעם שירותי הרווחה והיא הודיעה להורים שהיא לא תטפל בילדה בעניין התקיפה, כי לדעת היועץ המשפטי של משרד הרווחה הטיפול מזהם את החקירה. אישרו לה לקבל טיפולי הרגעה אבל לא טיפול במוקד הבעיה".

הוא ציין כי המשפחה התרעמה על היחס שקיבלה: "איבדנו את האמון במטפלת. פנינו לכמה מטפלות פרטיות ביישוב וכולן אמרו שיטפלו בתנאי שברווחה יאשרו את זה, ולאחר כמה ימים חזרו עם שלל תירוצים: אחת אמרה שהיא לא בקיאה בנושא, השנייה אמרה שהמליצו לה שלא לטפל, השלישית אמרה שזה תקשורתי מדי".

פריד הוסיף כי המשפחה תסרב בשלב זה לטיפול משירותי הרווחה גם אם יוצע לה כזה: "אנחנו איבדנו אמון. אנחנו לא מעוניינים שהיא תהיה בטיפול ולמחרת כל היישוב ידבר מה קורה בטיפול. הדברים שעלו בטיפול עלו אחר כך בכל העיר. דברים ששמענו, פרטים סודיים. מצאנו מטפלת במרכז טיפול לא מתוך העיר. מטפלת פרטית שהסכימה. המשפחה צריכה להיטלטל כמעט שעתיים באוטובוסים לכל כיוון, אבל זה המחיר שצריך לשלם בישראל כדי לטפל בתיקים מתוקשרים".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר בתגובה: "מבירור שנערך מול המחלקה לשירותים חברתיים במקום מגוריה של הילדה, עולה כי המחלקה עשתה מאמץ ללא ליאות לסייע למשפחה, במצב שבו המשפחה בוחרת לקבל מענה מגורמים מחוץ למערכת הרווחה. מרגע שנודע דבר הפגיעה קיבלה הילדה טיפול על ידי עובדת סוציאלית מומחית, במימון ובתקציב שמעמיד לעניין זה משרד הרווחה. באחרונה החליטה המשפחה מטעמיה להפסיק טיפול זה. המחלקה לשירותים חברתיים תיזום פנייה נוספת למשפחה כדי לחדש את הטיפול באופן מיידי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר