הותר לפרסום

חייל נדקר למוות בפיגוע בגוש עציון; סריקות אחר המחבל

חייל נדקר הלילה למוות ביישוב סמוך לגוש עציון, גופתו אותרה בשעות האחרונות • החייל נעדר מאז שעות הערב • כוחות צה"ל ושב"כ מבצעים סריקות נרחבות בכדי לאתר את החשודים (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: דובר צה"ל)

חייל צה"ל נדקר הלילה (חמישי) למוות ביישוב סמוך לגוש עציון, גופתו אותרה בשעות האחרונות. כוחות צה"ל, בסיוע משטרה ושירות הביטחון הכללי, מבצעים סריקות נרחבות בניסיון לאתר את החשודים. קציני צה"ל בכירים קיימו בזירה הערכת מצב בשטח.

מדובר צה"ל נמסר כי: "החייל נמצא במסלול לימודי ישיבה. הודעה נמסרה למשפחתו. כוחות צה"ל, שב״כ ומשטרה נמצאים בנקודה וסורקים במרחב". בצה"ל מעריכים כי המקום בו נמצאה הגופה אינו המקום בו הוא נרצח, ובצה"ל יחקרו האם היה ניסיון לחטוף את החייל.

דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס הוסיף: "במהלך הלילה קיבלנו דיווח על נער בן 18 שקרוביו לא הצליחו ליצור איתו קשר משעות הערב המאוחרות. הם דיווחו לנו מאוחר מאוד בלילה. הקפצנו כוחות במרחב חטמ"ר עציון ובהם גששים. במהלך הלילה, סביב 3:00-2:30 מצאו הכוחות את גופת הנער ליד הכניסה למגדל עוז.

"מותו נקבע. הוא נדקר ונהרג. אנו מבינים שמדובר בפיגוע טרור. על גופו נמצאו פצעי דקירה. עדיין רב הנסתר על הגלוי".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר הבוקר: "בנימין אבלה ודואבת הבוקר על הרצחו בידי מחבלים שפלים של חייל צה״ל ותושב בנימין.

"המועצה מלווה את המשפחה מרגע היוודע האירוע ותסייע לה ככל הנדרש. הקלות הבלתי נסבלת בה יכול מחבל לרצוח עלם חמודות צריכה לזעזע את מדינת ישראל כולה. אנחנו מצפים ובטוחים שכוחות הבטחון יפעלו בכל הכח למציאת וחיסול הרוצחים".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: "גוש עציון התעורר לבוקר קשה של שפיכת דם טהור על ידי רוצחים מנוולים. אנו התיישבות מושרשת ואיתנה, למודת שכול וגבורה. לא ניחלש כאומה וכמפעל".

כזכור, בתחילת השבוע הותר לפרסום כי בשבועות האחרונים נחשפו באזור יהודה ושומרון מספר חוליות צבאיות של חמאס אשר פעלו באכוונת הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה ותכננו להוציא לפועל פיגועים נגד מטרות ישראליות ומטרות של הרשות הפלסטינית.

הפעילים באיו"ש הונחו להקים חוליות לטובת מימוש פיגועי חטיפה, ירי ודקירה, לרכוש אמצעי לחימה ולאתר ולגייס פעילים נוספים לביצוע פעולות טרור.

במהלך חקירה מאומצת של שב"כ, נחשפה חוליית חמאס שפעלה ביזור חברון באכוונה והנחייה ישירה של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

במהלך יוני 2019 נעצר בביתו שבחברון תאמר ראג'ח רג'בי, בן 22. תאמר הינו סטודנט במכללת הפוליטכניק בחברון, מוכר כפעיל בארגון "אל כותלה אלאסלאמיה", הפועל מטעם החמאס.

פעילי ארגון "אל כותלה אלאסלאמיה" מהווים דור העתיד של פעילי החמאס, ואף ניכר כי נעשה מאמץ, במסגרת חברותם בארגון, להקצין את עמדותיהם ותפיסותיהם האידיאולוגיות לצורך הכשרתם כפעילים צבאיים.

לדברי גורם בכיר בשב"כ: "הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה ממשיכה להשקיע מאמצים רבים בהקמת תשתיות טרור באיו"ש במטרה לקדם פיגועים בשטחי ישראל שמטרתם ערעור היציבות האזורית".

"ארגון הטרור חמאס אינו בוחל באמצעים ומנצל צעירים באיו"ש תוך פגיעה בהם ובבני משפחותיהם לטובת קידום פעולות טרור, ואף מנצל אישורים הומניטריים שמעניקה מדינת ישראל לצורך כך. שירות הביטחון הכללי יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל ימשיך לפעול לסיכול מבעוד מועד של פיגועי טרור שארגון הטרור חמאס פועל להוציא נגד אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר