"בגלל שנאה"

כך פונו ספרי התורה מבית הכנסת של חסידי גור בערד 

עובדי עיריית ערד המשיכו בפינוי בית הכנסת של חסידי גור ופינו את ספרי התורה מהמקום. בחסידות, נערכים לשורת מחאות, ועוקצים: "בטוח שגנץ ולפיד לא יראו צורך לגנות את הפשעים הללו" (בארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

עובדי עיריית ערד המשיכו היום (חמישי) בפינוי בית הכנסת של חסידות גור שהוקם במקלט בעיר, כהמשך לפינוי שהחל השבוע, במהלכו הכוחות המפנים עזבו את המקום כאשר אברכי החסידות החלו להתאסף.

כפי נחשף אמש ב'כיכר השבת', בחסידות גור מתכננים שורת מחאות בעיר, החל מקבלת שבת המונית, ברחובה של עיר בליל שבת קודש, וכלה באמירת קינות וקריאת מגילת איכה, במוצאי שבת, ליל תשעה באב, בשורת מוקדים ברחבי העיר.

תיעוד בלעדי מהפינוי הגיע לידי 'כיכר השבת', ובו נשמע אחד האברכים אומר לאנשי העירייה: "אנחנו משלמים מיסים, גרים במקום, רוצים מקום תפילה, בתי חינוך, בתי ספר, ללמוד, להתפלל, אנחנו לא אנשים שצורכים סמים ולא עושים דברים פליליים, אין בתי לימוד נורמליים אפילו לא קראוונים".

עוד טענו כי "מאז שהגיעו לרחוב חרדים, הוחלט ע"י ראש העיר שאוטובוסים לא יכולים להיכנס לרחוב, ילדים קטנים שצריכים הסעה, צריכים ללכת את כל רחוב עפרוני ברגל, פשוט לא יאומן, גובל באכזריות, חורף, גשם ובקור ועכשיו בקיץ, בשמש".

אברך אחר אמר ל'כיכר השבת': "ביקשנו מהעירייה את שטח המקלט בהקצאה, ומיד העירייה הוציאה אותו במכרז למועדון ספורט ל'קרטה', אף אחד לא ניגש, הם הסבו את זה לגנים, כמובן לא לדתיים, וגם אף אחד לא ניגש, אבל העיקר שלא יהיה לבית כנסת לדתיים".

גורם בכיר בחסידות גור המעורה בפרשה אומר ל'כיכר השבת' על תיעוד הפינוי כי "מדובר במראות מזעזעים, ספרי תורה מפונים בגלל שנאה. אנחנו חושדים שהסיבה היא שזו שכונה שגר בה אביו של ראש העיר. ראש העיר אמר לנו לא תקבלו בית כנסת ברחוב, וכעת מדובר על מקלט שעזוב 4 שנים, לפי נוהל של 'הגה' צריך שיהיה שימוש שם, וזו היתה אחת המטרות להכינו לשימוש דו תכליתי".

עוד אומר הגורם הבכיר בגור כי "ביקשנו גם הקצאה והעירייה בכוונה לקחה למקום של ספורט. אף אחד לא ניגש לזה והם הפכו לגנים ואף אחד לא ניגש, העירייה מפרה חוק מ-2014, עוברת על פקודת בזיון בית משפט. לא נעבור על זה לסדר היום".

לדבריו, "הכל ברור כאשר ראש העיר שייך למפלגת לפיד גנץ, בטוח שגנץ ולפיד לא יראו צורך לגנות את הפשעים הללו".

מעיריית ערד נמסר בתגובה: "המקלט העירוני מיועד לשימוש מחלקת הרווחה. בית המשפט המחוזי ולאחריו גם בית המשפט העליון פסקו שמדובר בפלישה בלתי חוקית של חסידי גור למקום, בהתאם לכך ביצעה העירייה את פינוי המקום. הפינוי נערך בתיאום מלא עם רבני גור, בצורה מכובדת ומכבדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר