לקראת 'בין הזמנים'

הגר"י סילמן: "תנאי להצלחה בחינוך - שהילד ירגיש כיף בבית"

בכנס גדול שנערך אמש בבני ברק למאות הורים, וחתם את סדרת הרצאותיו של הרב דן טיומקין בנושאי חינוך ומניעת נשירה, פרס הגאון רבי יהודה סילמן את התנאים להצלחה בחינוך • צפו (חנוך לנוער)

הרב סילמן (צילום: באדיבות המצלם)

מחלקת הנוער של עיריית בני ברק הניהולו של הרב אלדד אשורי, חתמה אמש סידרת הרצאות להורים לנוער שהועברה על ידי הרב דן טיומקין, מחבר הספר: 'בוסר המלאכים - ארגז כלים להורי המתבגר' בכנס גדול בהשתתפות מאות הורים שמילאו את האולם.

מאות המשתתפים בכנס

הערב, שנערך ביום הייארציט של בעל הנתיבות שלום, דיבר הגאון הרב יהודה סילמן שליט"א על חשיבות אוירת הכיף בבית שצריך להתבטא בכך:
"שהילד ירגיש ששולחן שבת זה חוויה, היחס בין ההורים הוא תענוג, היחס בין ההורים לילדים הוא תענוג, בשולחן השבת שרים, יוצאים לטייל, וההרגשה היא שלגדול בבית חרדי זה כיף. אבל אם ההרגשה שלו היא שכאשר עולים במדרגות לבית צריך לומר: אוף, אז יש לנו בעיה גדולה"
הרב סילמן הדגיש שבכל מקרה אין להתיאש, כי גם כאשר הילדים מורדים ומרגיזים, אם ההורים יתמידו באהבה, אז ברוב רובם של המקרים הם עוד יחזרו.

הרב סילמן בדבריו המרגשים

הרב דן טיומקין דיבר על הסכנות ועל ההזדמנויות שחופשת בין הזמנים מביאה עמה, כמה כדאי לנסות לנצל את הזמן לקשר ולשיחה, פעילויות מהנות משותפות, ולא להיגרר לשעמום ולסכנות האורבות. כאשר הבור ריק, אין בו מים, ואז הוא מתמלא בנחשים ועקרבים, וגם בצפרדעים, קשה לחסל אותם בפטיש, כמו מכת צפרדע, מחסלים אחד וצצים עשרה במקומו. צריך למלא את הבור במים, ומים כאן אינם תורה אלא דרך הארץ שקדמה לתורה, כמנהג אהרן הכהן שקודם אהב את הבריות ובכך קירבן לתורה. אם הנערים ירגישו אהובים, שמתענינים בהם, שנהנים בחברתם, זה החיסון הטוב ביותר לפיתויי הרחוב.

הרב אורי זוהר שליט"א נשא דברים מצולמים לכבוד המעמד, ובנו איתמר שיתף כיצד כנער מתמודד, אהבת הוריו, קבלתם והכלתם היא זו שנתנה לו את הכח לחזור.
גם ראש העיר שכיבד את הערב בנוכחותו דיבר עד כמה הסכנות כיום זמינות ועד כמה זה מחייב את ההורים והמחנכים להיות זהירים ומדויקים בקשר איתם. ראש העיר הדגיש את האחריות של העיריה לסייע להורים ולקהילה דרך מגוון פתרונות שמחלקת הנוער מציעה.
במהלך הערב חולקו פלאיירים להורים אודות המענים הרבים אותם מציעה העירייה לנוער במרכז הנוער 'יונתן'.

את הערב הנחה הר' גדליה סילמן מנהל לשכת ראש העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר