"כמו מוישקה והפריץ"

גולדקנופף ל'כיכר': "ימיו של בן חמו ספורים"

איש חסידות גור הרב יצחק גולדקנופף בראיון זועם ל'כיכר השבת' נגד ראש עיריית ערד: בית משפט חייב את ראש העיר לתת לנו מבנים והוא מתנהג איתנו כמו מושקה והפריץ" (ארץ)

גולדקנופף וניסן בן חמו (צילום: פלאש 90, ארכיון 'כיכר השבת')

על רקע המחאות הצפויות על פינוי בית הכנסת בערד: איש חסידות גור הרב יצחק גולדקנופף מתראיין ל'כיכר השבת', ותוקף את ראש העיר ניסן בן חמו: "הוא מתנהג איתנו כמו מושקה והפריץ".

בראשית הראיון, הרב גולדקנופף מציין נתונים מדאיגים על המחסור החמור בכיתות לימוד ובמקומות תפילה בעיר עבור החסידים, למול כמות המבנים והכיתות העומדים שוממים ולא ניתנים לציבור החרדי. בנוסף הוא מציין את פינוי בית הכנסת ורואה בו חלק מתהליך זוחל של זלזול ופגיעה בבתי מקדש מעט.

הרב גולדקנופף, אתה עומד בראש המאבק מה יש לך לומר על פינוי בית הכנסת?

"אנחנו רואים תהליך נוראי של הרס ופינוי בתי כנסת בכל העולם. בבית שמש הרסו בית כנסת, בערד פינו בית כנסת, בווילנה סגרו בית כנסת, בהרצליה דחו כעת פינוי של בית כנסת, בבת ים ריססו כתובות נאצה על בית כנסת, וכל זה בשבוע אחד. זה מצב קטסטרופלי שלא היה לנו אף פעם".

"אלו שמצביעים 'כחול לבן' צריכים לדעת שהם תומכים בהרס בתי כנסת. אני מצפה ודורש מבני גנץ להחזיר את המצב לשפיות".

יש מחסור בבתי כנסת בערד?

"בערד יש 1,400 בתי אב, ושלוש בתי כנסת בנויים בלבד, כל היתר נאלצים להידחס במקלטים ופחונים. המצב שם לא נורמלי. אז יש כאן מקלט שעומד ריק וביקשו הקצאה מסודרת אז העירייה מנסה להוציא את זה למרכז ואף אחד לא ניגש. שנים הוא עומד ריק וכמה אנשים נכנסים להתפלל שם אז מוציאים אותם בכח, איפה אנחנו חיים?".

זו קביעה של בית המשפט, לא?

"בית משפט קבע לפני חמש שנים שהוא צריך להקצות בית כנסת, ועד היום הוא צוחק על כולם. הוא מחזיק 60 כיתות ריקות בעיר, 17 גנים ריקים, והילדים שלנו אין להם איפה ללמוד, בית משפט חייב אותו לתת לנו והוא מתנהג איתנו כמו מושקה והפריץ".

יש גם בעיה עם כיתות הלימוד?

"בהחלט. נצא לרחובה של עיר ואני לא יודע איפה זה ייגמר. מה זה כאן? בגני הילדים יש 617 ילדים בחינוך הממלכתי דתי, שזה כולל את חב"ד, ועל זה הם מחזיקים 27 כיתות גן, אנחנו צריכים 34 כיתות השנה בקושי יש לנו 20, אנחנו צריכים ללמוד ברחוב? מה זה ההתנהגות הזו?".

יש לנו מקומות שיש 6 כיתות מוכנות אבל הוא לא מסיים אותם. כי הוא יודע שברגע שיסיים הוא יהיה חייב על פי חוק לתת לנו. הוא לא רואה את העתיד. הוא נבחר לתת שירותים לתושבי העיר ואם הוא ימשיך בדרך הזו הוא לא יוכל להמשיך, ימיו בתפקיד ספורים".

מה הצעדים הבאים בתור?

"אנחנו נצא היום בלילה לרחובה של עיר ובמוצאי שבת נשב ונקרא 'על זה היה דווה ליבנו', לוקחים בתי כנסת ומוציאים משם את המתפללים. השנאה שם נוטפת מבין השיניים, אסור לפתוח בתי כנסת? אתה לא זבוב מול הקדוש ברוך הוא, בחרו בו להיות נותן שירותים לעיר הזו לא להדיר אוכלוסיה שלמה".

אז שוב יאשימו את חסידי גור באלימות?

"חד משמעית, לא תהיה אלימות, התפילות ברחובות הם באישור המשטרה. אנחנו רוצים שיראו כולם שאין לנו איפה להתפלל. נצא לרחובה של עיר ונראה לכל מי שרוצה להצביע לכחול לבן שידע שמצביע על הרס בית כנסת. מאיפה הם ירשו את השנאה הזו? אנחנו לא נשתוק על הדבר הזה".

מלשכתו של ראש עיריית ערד לא היו מעוניינים להגיב לכתבה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר