הריסת בית הכנסת

ביומוני 'אגודה': מכתב תודה לעליזה בלוך

מי שפתח אמש את 'המודיע' וביום שישי את 'המבשר' נדהם לגלות מודעת תודה לראש העיר בית שמש עליזה בלוך, לאחר הריסת בית הכנסת 'היכל הבעל שם טוב' בעיר (חרדים, בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
עליזה בלוך (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

מי שפתח אמש (תשעה באב) את עיתון 'המודיע' וביום שישי את עיתון 'המבשר' נדהם לגלות מודעת תודה לראש העיר בית שמש עליזה בלוך, לאחר הריסת בית הכנסת 'היכל הבעל שם טוב' בעיר.

לפני כשבוע סוקרה בהרחבה ב'כיכר השבת' הריסת בית הכנסת 'היכל בעל שם טוב' ברמה ג' בבית שמש. אלא שבניגוד לרושם שנוצר בתחילה, כביכול העירייה היא זו שפעלה להרוס את בית הכנסת, התברר כי מנהל מקרקעי ישראל הרס את בית הכנסת בניגוד לעמדת העירייה וראש העיר עליזה בלוך.

בשל כך בחרו יומוני 'אגודת ישראל' לפרסם מכתב מטעם מתפללי בית הכנסת ובו תודה לראש העיר ונציגי 'אגודת ישראל', וכך כתבו: "מחאה וזעזוע עמוק הננו מביעים את מחאתנו על הריסת בית הכנסת "היכל הבעל שם טוב" על ידי גוף ממשלתי".

המתפללים הוסיפו: "התודה והברכה הננו מביעים תודה והוקרה לעיריית בית שמש והעומדת בראשה הגברת עליזה בלוך ולחברי הנהלת העיר שמעון גולדברג ואברהם נחמן פרנקל שעמדו לצידנו והקדישו את מלוא מרצם לפתרון להקמת בית הכנסת מחדש".

המכתב פורסם רק ביומוני 'אגודת ישראל', בעוד בביטאון 'דגל התורה' 'יתד נאמן' אין אף איזכור, ככל הנראה בשל היעדרותם של נציגי 'דגל' מהמודעה.

בהודעת הבהרה שהוציאה עיריית בית שמש נכתב: "הריסת בית הכנסת נעשתה בהוראת ועל ידי מינהל מקרקעי ישראל ולא על ידי עיריית בית שמש שניסתה למנוע זאת ובוודאי שלא לקחה חלק בתכנון וביצוע ההריסה.

"בכל התקופה האחרונה, הנהלת העירייה עשתה ככל יכולתה, עד שעת ההריסה ממש, למנוע את תהליך ההריסה על ידי מינהל מקרקעי ישראל בהידברות בין הצדדים. לצערינו על אף כל המאמצים והידברויות, הוחלט במינהל קרקעי ישראל לבצעאת ההריסה, הנהלת העירייה מצרה על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר