מחאה, צעדה ומכתב מפורט

בני 'היישוב הישן' לאו"ם: ישראל מבצעת מעשים לא חוקיים

המאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל מחריף, ו'ועד המאבק' הודיע על קיום מעמד מחר ברחבת בתי אונגרין בירושלים, בסיומו יצעדו לעבר מטה האו"ם בירושלים, להם ימסרו מכתב ארוך נגד השלטונות (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הפגנת העדה החרדית, תמונת אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: 'ועד המאבק' הנלחם בגיוס חרדים לצה"ל, גוף המשויך למזוהים עם חוגי 'העדה החרדית' בירושלים, מחריפים את מאבקם ומתכננים למסור מחר (שלישי) מכתב מיוחד בנושא לידי האו"ם.

הם מתכננים להגיע לפגישה שנקבעה בראש במשרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים בירושלים, בפניהם יטענו כי ישראל מבצעת "מעשים לא חוקיים", כלשון המכתב.

לפי מודעות שהופצו בריכוזים החרדיים בירושלים, הם מכנים את האירוע מחר "מעמד היסטורי של פניית היהדות הנאמנה לאומות העולם לעצור את כפיית צעיריה להתגייס לצבא השמד שהיא העברה של שלוש החמורות של הדת היהודית".

המעמד ייפתח בשעה 13:30 בצהריים ברחבת בתי אונגרין, ולאחר אמירת פרקי תהילים ודרשות מפי רבנים שונים, ייצאו בשעה 15:00 אל משכן האו"ם.

על חלק זה הם כותבים: "פגישת חמישה מחשובי זקני וחכמי ירושלים עם אישיות בכירה של נציגות האו"ם בירושלים, ישמיעו בפניו את בקשת היהדות הנאמנה, ויעבירו לידיו תזכיר מפורט על דיכוי החרדים ואי מתן חופש דת לשמירת תורה ומצוות ע"י השלטון הציוני".

קטעים מתוך המכתב המפורט, עם למעלה מ-65,000 מילים בשפה האנגלית, הגיע לידי 'כיכר השבת'. הוא נפתח כך: "לכבוד משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים בירושלים".

"אנו, המוכרים כבני 'היישוב הישן', שמתגוררים בעיר ירושלים מאז ימי האימפריה העות'מאנית הטורקית, וחיים מאז בשלום עם שכנינו הערבים, מבקשים את התערבותן הדחופה של האומות המאוחדות נגד ממשלת ישראל, בגין עבירות בוטות נגד הדין הבינלאומי, ופעילות נגד אותם היסודות עליהם טענו הישראלים כי הקימו את ארצם ומערכת המשפט שלה.

"אנו נרדפים על בסיס יומיומי בחלקים מחיי היומיום שלנו", טוענים הקיצונים ומשם עוברים לפירוט ארוך של מהלכי ממשלת ישראל כנגד הדת.

"לפיכך אנו מבקשים מאסיפת האו"ם ו /או מחלקת זכויות האדם של האו"ם, לעדכן את ממשלת ישראל כי היא מבצעת מעשים לא חוקיים במסגרת רצונה לחנך מחדש את בני המיעוט החרדי. בנוסף, נבקש ליידע אותם שעליהם להימנע מביצוע מעשים כאלו בעתיד, ושעליהם לאפשר למיעוט את הזכות לעבור בין מדינות ואת הזכות שלא להיקרא פושעים מהסיבה היחידה שברצונם לשמור על עקרונותיהם הדתיים".

על החתום: "היישוב הישן בארץ הקודש".

  • סייע בהכנת הידיעה: יוחנן בלייך

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר