המתיחות בדרום

החמאס מתנער ומאיים: "המשך המצור יביא להסתננויות"

בתקופה האחרונה ישנם ניסיונות רבים של מחבלים חמושים לחדור לשטח ישראל מעזה כדי לבצע פיגועים. עד עתה בחסדי שמים כולם נלכדו, אך בחמאס מאיימים ב"אבדן שליטה" (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גדר הגבול עם עזה (צילום: כיכר השבת)

בעקבות ניסיונות ההסתננות של מחבלים חמושים מעזה לשטח ישראל, מדווחים בתקשורת הלבנונית על מגעים בין ישראל לחמאס בניסיון להשיב את השליטה לשטח גדר המערכת. לטענת החמאס לא מדובר באנשיו אלא בפעילים עצמאיים.

לפי דיווח שפורסם הבוקר (רביעי), בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" שמשמש כשופר של חמאס, גורמים בארגון הטרור העזתי הודו שבמהלך החקירה הפנימית בארגון עלה כי שלוש ההסתננויות האחרונות מרצועת עזה לישראל אכן בוצעו על-ידי אנשי הזרוע הצבאית - אך תוכננו באופן עצמאי וללא הוראות ישירות מההנהגה הצבאית והמדינית.

ניתן היה בקלות רבה להבין שכך מדובר מסוג הנשק והכמות שלו שהייתה בידי המחבלים, דבר שלא ניתן להשיג בעזה מבלי סיוע של החמאס.

לפי אותם גורמים בחמאס, המתווכים ממצרים והאו"ם פנו להנהגת הארגון בעזה לפני חג הקורבן, וביקשו הבהרות לגבי הפעולות שבוצעו. בחמאס התנערו מאחריות והאשימו את ישראל ב"מצור" על עזה שגורם למצב הומניטרי וכלכלי קשה. בחמאס איימו כי אם המצב לא ייפתר הוא עלול לגרום להמשך אבדן השליטה על הגבול ולמקרים נוספים של פעולות טרור.

בחמאס דורשים לזרז את הכנסת הכספים למשפחות העניות ואת ביצוע הפרויקטים בתחום החשמל.

כאמור, לאחרונה הייתה סדרת אירועים ביטחוניים בגבול הדרום, בתחילת השבוע התקרב מחבל חמוש לעבר גדר המערכת בצפון רצועת עזה, ופתח בירי לעבר הלוחמים. כוח צה"ל, שנערך לאירוע לאחר שהמחבל זוהה לפני כן על ידי תצפיות, פתח באש לעברו וחיסל אותו.

התצפיתנית שזיהתה את המחבלים

במהלך התקרית הביטחונית, טנקים של צה"ל ירו על עמדות של חמאס במרחב. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל ולא נגרם נזק. בצה"ל אמרו כי "לא נשקפה סכנה ליישובים הסמוכים".

בשבת האחרונה, זיהו תצפיות צה"ל ארבעה מחבלים אשר התקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. המחבלים היו מצוידים ברובי קלצ'ניקוב, רימוני יד ומטול RPG.

לוחמי צה"ל, שנערכו לאירוע בעקבות הזיהוי, פתחו באש לאחר שאחד המחבלים חצה את הגדר והרגו אותם. במהלך האירוע הושלך רימון על-ידי המחבלים. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים לכוחותינו ולא נגרם כל נזק.

מיד לאחר האירוע, חמאס התנער מאחריות לניסיון הפיגוע שסוכל. לפי הודעת ארגון הטרור: "ישראל סופגת את תוצאות הלחץ והזעם התמידי שתושבי הרצועה חיים בהם, ואשר נגרמים כתוצאה מהמצור שהיא מטילה על הרצועה. פעולותיה של ישראל דוחפות את צעירי הרצועה להגיב באופן עצמאי עליהן".

לפי דובר צה"ל, "האירוע החל בסביבות 4 לפנות בוקר, כאשר התצפיתניות של אוגדת עזה זיהו קבוצת ארבעה חשודים זוחלים לעבר הגדר ביחד. לוחמי גדוד 12 נערכו מול החוליה, מול דיר אל בלאח שבמרכז הרצועה. התפתחו חילופי אש ותוך כדי נזרק רימון ובוצע ירי, כאשר שלושה היו ממש על קו הבטונדות של גדר הגבול ואחד כבר חצה.

"ארבעת המחבלים לבשו מדים מאולתרים, היו חמושים בכלי נשק מסוג קלצ'ניקוב, ונשאו תיק רפואי, מטעני צינור, וחטיפי אנרגיה. אפשר לקבוע מהאופן בה החוליה פעלה שסוכל פיגוע גדול מאוד, שאין לדעת אם מטרתו חיילים או אזרחים. במקביל לאירוע טנק ירה כדי להסיר איום במרחב הפעולה".

גם לפני כשבועיים חדר מחבל מעזה לשטח ישראל, וירה לעבר לוחמי צה"ל. כתוצאה מהירי נפצע קצין באורח בינוני ושני לוחמים נפצעו קל. במהלך חילופי הירי המחבל חוסל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר