כל הנתונים

היכן נדבקים הכי הרבה במחלת החצבת?

לאחר פטירתה של דיילת אל על ממחלת החצבת, נחשפים מספרי הנדבקים במחלה הקשה על ידי משרד הבריאות. אלו הערים בהן נדבקו הכי הרבה חולים במחלה המדבקת (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

4292 ישראלים נדבקו במחלת החצבת בשנה וחצי האחרונות, שלושה מקרים הסתיימו במוות, אחד מהם הוא סיפורה העגום של דיילת אל על, רותם אמיתי, שנפטרה אתמול בבית החולים לאחר שנדבקה במחלה בטיסה לפני כמה חודשים ומאז הייתה במצב קשה וללא הכרה.

מנתוני משרד הבריאות נכון לתאריך 11.7.19 עולה, כי כשליש מהנדבקים – הם תושבי ירושלים. על פי הנתונים, רוב החולים במחלה מגיעים מהמגזר החרדי ובעיקר מהפלגים הקיצוניים בהם רבים מתנגדים לחיסונים מסיבות אידיאולוגיות. מאז תחילת התפשטות המחלה בארץ, לפני כשנה וחצי, נדבקו במחלה בירושלים 1444 בני אדם.

אחרי ירושלים מגיעה העיר בית שמש, שם היו 422 נדבקים, צפת עם 279, ביתר עילית עם 240, בני ברק - 212 טבריה 176 ומודיעין עילית עם 142 מקרי הדבקה.

העיר ה"חילונית" היחידה שיחסית בראשות הרשימה היא תל אביב עם 121 מקרי הדבקה.

חשוב לציין, כי לכמות הנדבקים בקרב הציבור החרדי ישנה סיבה נוספת, רוב הנדבקים הם תינוקות קטנים שעדיין לא חוסנו בשל היותו של החיסון לא יעיל עד גיל שנה, וכמות התינוקות החרדים גדולה פי כמה מכמות התינוקות במגזר הכללי.

במשרד הבריאות מציינים שהתפשטות החצבת בישראל נבלמה בתקופה האחרונה אם כי עדיין לא מוגרה. בעוד שבאוקטובר שנה שעברה נדבקו במחלה 952 ישראלים - השיא עד כה, בינואר 2019 מספר הנדבקים כבר ירד ל-352. ביוני האחרון המספר צנח ל-53 וביולי ל-14 חולים בלבד.

במשרד הבריאות עודדו את הציבור להתחסן כנגד המחלה ורבים ניגשו לקופות החולים ולטיפות החלב והתחסנו כנדרש. החצבת היא מחלה מדבקת במיוחד שברוב המקרים מסתיימת בחום ובכתמים על העור שעוברים לאחר מכן, אך במקרים נדירים היא יכולה להסתיים אף במוות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר